Afspraak voor de echo gemaakt, het duurt nog zo lang..

Ik net een afspraak gemaakt voor de termijnecho... 24 augustus.. Het lijkt nog zover weg. Ben nu 6 wkn en over 1 1/2 week staat de afspraak bij de vk. Spannend, voor mij de eerste dus ben benieuwd wat mij allemaal te wachten staat..

Spannend hè! Dat wachten duurt idd zo lang. Ik mocht wat eerder ivm licht bloedverlies. Kreeg toen inwendige echo en ze kon al zien dat t hartje klopte. Heel fijn idee en je bent weer wat extra bevestigd hè! Nu 18 aug tweede echo om de termijn te bepalen dat lukte deze x nog niet.
Succes nog ff met wachten ik weet hoe moeilijk t is.

Gr. Tamjo

Hey,

Ja het lijkt allemaal een eeuwigheid te duren.
Ik krijg 12 aug al een (vroege)echo ivm een miskraam vorige zwangerschap. Daarna ook nog een termijnecho.
Dus ik ben benieuwd maar tel hier de dagen ook af hoor....hihi.
Gelukkig wel wat afleiding in het verschiet want we gaan 31 juli op vakantie.

gr louise

Hoi hoi!

Wat leuk!
Ik ben nu ook 6 weken en heb ook over anderhalve week eerste afspraak!
Kan mij ook niet snel genoeg gaan nu....

Over een termijnecho is nog niet gesproken, denk dat de vk eerst de eerste afspraak wil aanzien. Maar daar zou ik ook al een echo krijgen.
Is een termijnecho dan wat anders???

Fijne vakantie Louise!

liefs,
Juul

Hoi Juul,
Ik dacht ook altijd dat je bij de vk een echo zou krijgen maar dat is dus niet het geval. Ik heb nadat ik belde voor een afspraak formulieren thuis gekregen die ik moet invullen en meenemen. Daarnaast kreeg ik een verwijsbrief voor een echo en daar stond in dat ik een afspraak het beste na 10 weken kan maken zodat de termijn het beste bepaald kan worden hoever de zwangerschap is...

Louise,
Hele fijne vakantie geniet ervan!

Tamjo,
Wel fijn zeg dat je een bevestiging hebt gekregen betreft het hartje. Wou dat ik nu ook een echo kreeg om zeker te weten dat alles goed is. Je hoort zoveel verschillende verhalen...

Liefs,
Ha

Ow wat raar!
In de informatiemap stond wel degelijk dat ik op de eerste afspraak een handdoek en dvdtje kon meenemen om de echo op te laten plaatsen.

Ik zal nog es bellen dan.

Maar als ik het goed begrijp heeft jouw vk geen echo-apparatuur? Omdat je schrijft over een verwijsbrief.
Dat is bij ons namelijk wel het geval.

Zo te lezen is t bij elke vk verschillend. Ik had met 6 wk de eerste afspraak bij de vk en een dag later de echo dat was wel eerder dus dan normaal! Maar mijn vk maakt geen echo's in de praktijk zelf daar moet ik voor naar een echo centrum. Maar bij sommige andere praktijken doen ze t wel zelf!

Ik heb bijv helemaal geen form hoeven invullen. De vk stelde vragen en noteerden de antwoorden in de Comp. En bij t echo centrum kreeg ik een foto van de echo mee.

Gr. Tamjo

Hoi hoi,

Wel spannend he en ja dat wachten duurd lang, maar wordt uiteindelijk ook beloond,, de 1e afspraak is normaal trouwens gegevens verzamelen; medische achtergrond van beide ouders, leeftijd werk enz enz, meestal nog bloedruk, gewicht en urine controle (als je dat bedoelde tenminste,,haha)
Ik ben nu bijna 8wk en heb volgende week mijn 1e echo, ik kon toen ik 2wk terug belde al diezelfde week komen,, was verleidelijk maar uiteindelijk zien ze dan nog bijna niks op een echo, vandaar dat ik toch voor de 27e heb gekozen, zit ik in de 9e week en dan zie je al echt een babietje!!
Ik ga in Belgie, dat zijn allemaal gyneacologen en die hebben alle app daar, krijg standaard 3echo´s, elke trimester 1) en de laatste 4 afspraken krijg je een band om die meet de hartslag en bewegingen van je kindje.
Heb er echt zin in,, pfff duurd idd lang dat wachten,, maar nog 5nachtjes!!!
Wij krijgen trouwens geen dvd alleen foto´s (al mag je het wel zelf filmen,,ook leuk)

Gr MJ

Terug
Bovenaan