Mijn kindje wordt bijna 2 en we willen graag dat hij dan start op een peutergroep bij een kinderdagverblijf. Nu zijn hier genoeg kinderdagverblijven in de buurt, ook op loopafstand. We hebben er ook een paar bekeken, maar via vrienden kwamen we in contact met een opvang op zo'n 15 minuten fietsen of 10 minuten met de auto. We wonen in een drukke stad en 's ochtends zal het druk zijn op de weg. Maar.. tegelijkertijd is dit het enige nadeel. We zijn er dolenthousiast over en hebben er een erg goed gevoel bij. Huiselijk, klein, vrolijk, visie die bij ons past en dus aangeraden door vrienden. Het gaat om 2 dagen per week. Ze hebben plek.
Wat is wijsheid? Is het onzin om zo ver te fietsen omdat het kdv nu eenmaal goed voelt of kunnen we beter verder zoeken naar iets wat wat dichterbij zit? Ik vraag me ook af of het invloed kan hebben op de overstap naar de basisschool. Hij zal naar een basisschool in de buurt gaan. Is die stap makkelijker als hij misschien al een paar kindjes kent van het kdv? En zijn er al speelafspraakjes voor de basisschooltijd?
Wat is wijsheid? Is het onzin om zo ver te fietsen omdat het kdv nu eenmaal goed voelt of kunnen we beter verder zoeken naar iets wat wat dichterbij zit? Ik vraag me ook af of het invloed kan hebben op de overstap naar de basisschool. Hij zal naar een basisschool in de buurt gaan. Is die stap makkelijker als hij misschien al een paar kindjes kent van het kdv? En zijn er al speelafspraakjes voor de basisschooltijd?