<p>Hoi!</p><p>Graag zou ik jullie ervaringen en/of tips horen. Mijn vriend en ik zijn al lange tijd samen. We wonen ook al jaren samen. We zijn overigens nog redelijk jong, ik 24 en mijn vriend 26. We hebben een zeer stabiele relatie. Onze kinderwens is al jaren heel sterk, maar we hebben het geprobeerd uit te stellen in verband met mijn studie. Mijn vriend heeft een vast contract en werkt fulltime. Ik ben bezig met de laatste loodjes van mijn WO master en lever mijn scriptie in juni in. Begin september rond ik mijn stage af. Ik loop volledig op schema en er moeten wel hele gekke dingen gebeuren, mocht ik in september niet kunnen afstuderen. </p><p>Maar...... mijn eierstokken rammelen zo. En mijn vriend wil ook zo graag. We stellen het al heel lang uit en nu is dat bijna niet meer te doen. Zowat elk gesprek gaat inmiddels over een kindje, zwangerschap of een toekomstig gezin. Ik weet dat er niets te zeggen valt over hoe lang het duurt om zwanger te worden. We hadden oorspronkelijk in gedachten om onze wens uit te stellen tot september, zodat ik afgestudeerd zou zijn en nog een baan kon zoeken. Alleen lijkt dit nog zo ver weg en is onze wens zo groot dat we eigenlijk het liefst nu al zonder anticonceptie willen proberen. </p><p>Ik ben heel benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben (dus afronden studie en bewust proberen zwanger te worden) en/of jullie tips en adviezen hebben. Zowel negatieve als positieve ervaringen en tips zijn uiteraard welkom! </p>