Afvallen tijdens zwangerschap 😥

Goedenavond iedereen 😊!

ik ben nu 9 weken zwanger van mijn eerste kindje en tot nu toe verloopt de zwangerschap erg zwaar voor mij. Ik heb geen eetlust en als ik eet of drink komt het er veelste snel weer allemaal uit. Ik ben nu ook al 5 kilo afgevallen ( waarschijnlijk door het vele overgeven en geen eetlust hebben ) .

Omdat dit mijn 1e zwangerschap is heb ik echt geen idee of dit iets is wat "erbij hoort" en ik maak me een beetje zorgen. Vooral om die 5 kilo ..

Ik wil maar al te graag eten en drinken (thee,water,sap enz)  maar het lukt niet en als het wel lukt komt het er dus erg snel weer uit, ik ben constant misselijk en duizelig en heb veel lage rugpijn, maar voor de rugpijn gebruik ik m'n kruik ☺️.

zijn er dames die dit herkennen of hier al ervaring mee hebben en tips hebben? En denken jullie dat het nodig is om de vk hierover te bellen of is het juist heel normaal en dus niet nodig om te bellen ?? Misschien maak ik me onnodig druk .. Heb echt geen idee ..

ik ben trouwens 21 jaar, ongeveer 1.55m lang en ik weeg nu 53 kilo wat altijd 58/59 kilo was. (Die 5 a 6 kilo is er in ongeveer 3 weken tijd vanaf gegaan).

alvast bedankt voor de reacties!
 
Hallo,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Misselijkheid en overgeven hoort er het eerste trimester inderdaad bij, maar het kan ook te gek worden! 5 a 6 kilo afvallen in 3 weken vind ik persoonlijk behoorlijk veel en zo te horen zit er nog geen verbetering in.  Het lijkt me in ieder geval verstandig om contact op te nemen met je verloskundige. Als je zelfs geen drinken binnen kan houden kun je snel uitdrogen en dan ben je verder van huis. Je kunt ze sowieso altijd bellen op het spoednummer als je erg ongerust bent! Daar zijn ze immers voor!
 
Als ik jou was, dan zou ik de verloskundige/huisarts bellen en vragen om iets tegen de misselijkheid. Daar hebben ze ruime ervaring mee, bij zwangere vrouwen. Want zo is het natuurlijk geen doen voor jou.

Ik voel me ook niet echt okee en heb last van mijn darmen, maar ik houd wel gewoon eten en drinken binnen. Als het bij mij zo erg wordt dat ik constant misselijk ben, dan zou ik echt om medicatie gaan vragen.

Probeer in ieder geval je zwangerschapsvitaminen te nemen iedere dag. En genoeg te drinken. Zeker omdat je zegt dat je lage rugpijn hebt. Let erop of je nog wel genoeg plast. Want anders drink je echt te weinig en moet je aan de bel trekken.

Sterkte! Groetjes
 
İk woog voor mijn zwangerschap 50 kilo mijn lengte is 1.57. De 1e maanden van mijn zwangerschap was ik ook 5 kilo afgevallen dus woog 45 kilo! Zetpillen gekregen van huisarts maar hielp niet. Na de 3e maand kon ik weer eten en weeg nu 53. Succes! Komt vast goed. İk hielt toen fruit wel goed binnen.
 
Hi CherryCherry!

Wat vervelend! Ik had de eerste drie maanden ook onwijs last van misselijkheid en at ook bijna niks. Maar ik kon drinken en eten zoals cornflakes, witbrood en fruit wel binnen houden. Ik denk dat het goed is om de verloskundige te bellen of te mailen met de melding hoeveel je eet en drinkt en wanneer je het wel en niet uitspuugt. Want afvallen kan gebeuren, maar uitdroging is niet goed! Verloskundige kan deskundig advies geven en jou geruststellen. Succes!
 
Bedankt voor alle reacties!

vandaag gaat het naar mijn mening een stuk beter dan de afgelopen tijd. Ik heb (nog) niet overgegeven.

Ik slik dagelijks foliumzuur en vitamine D die ik van de vk heb gekregen, maar betwijfel of mijn lichaam dit goed heeft opgenomen ivm het overgeven.

ik heb vandaag 2 stuks fruit en 1 frikandel op lol. 1 half glas melk en 1 glas fanta. Ik heb geprobeerd om brood te eten maar voelde meteen dat het mis ging na 2 happen en heb dat toen dus laten staan.

Ik weet dat het niet veel is, maar wel een grote verandering vergeleken mt de afgelopen dagen. Morgen ochtend neem ik contact op met de huisarts en met de vk voor medicatie en kijken wat zij ervan zeggen.

heel erg bedankt voor jullie reacties. Ook fijn om te weten dat het bij anderen beter gaat na die 3 maanden. Hoop bij mij ook.
 
Nou, inmiddels ben ik dus ook misselijk.. gisteren ging het redelijk, maar een paar hapjes avondeten kwamen er meteen weer uit.

Vanmorgen had ik alleen water en een vitaminepil op en dat kwam er ook weer uit. Erg irritant.. kan zo ook niet naar mijn werk. En ik wou het juist nog wat langer voor me houden..
 
Terug
Bovenaan