Afvallen tijdens zwangerschap 😥

Hey, wat fijn om te horen dat het beter met je gaat! :)

Ik moest me vorige week ziekmelden. Ik werk in de zorg en ik ga niet op een lege maag een hele route draaien..

Ik was zodanig beroerd dat ik de huisarts heb gevraagd om medicatie. Heb Emesafene tabletjes gekregen. Sinds ik ermee begonnen ben, heb ik niet meer overgegeven. Ik heb mijn voedingstoestand weer hersteld. Echt alles gegeten wat ik maar wou: warm eten, een eitje, etc etc. Geweldig.

Mijn schoonmoeder is wezen logeren en zij was ineens misselijk met diarree. Zulke dingen doen mij dan wel twijfelen.. had ik dan een buikgriep?

Maar ik durf nog niet met de tabletten te stoppen. Als ik straks een paar dagen vrij ben dan ga ik het proberen.. kijken wat er gebeurt.

Ik ben overigens totaal niet suf van de tabletten. Dat hoor je weleens van anderen. Ik heb juist meer energie, omdat ik weer lekker kan eten.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik ben inmiddels bijna 18 weken zwanger en ben in totaal 3 kilo afgevallen. Door ook het vele overgeven tot week 15. en daarna niet goed kunnen eten omdat je misselijk wordt. Iedereen zegt dat het kindje wel voeding van jezelf pakt. Ik maak mij ook zorgen over de groei van mijn kindje. Ik begin net een klein buikje te krijgen. Maar mensen die het niet weten zouden het ook niet zien.

ik heb in overleg met de verloskundige en ha zetpillen gekregen. en heb mijn urine laten testen op Ketonen(volgens mij). Dan kunnen ze zien hoe het zit met je vochtbalans.  Misschien kan je dat is proberen?

en probeer te genieten ervan:)

 
goed om te horen (lezen) dat de tabletten helpen Alicia1984!

Als het bij mij erger word ga ik dat ook allemaal bespreken me de huisarts gebruiker591124 en Alicia1984.

Voor nu gaat het nog steeds ''redelijk goed'' ik ben nog niet veel aangekomen maar dat komt wel want eten en drinken lukt nu gewoon.

heel erg bedamkt voor alle lieve en ondersteunende berichtjes.

Ondanks de wat minder leuke dingen geniet ik zeker van mijn zwangerschap ik hoop jullie ook !

Weten jullie al wat jullie krijgen en bij hoeveel weken kon je het zien?

Ik ben nu bijna 12 weken, moet dus nog even geduld hebben ..
 
Hey, wat fijn om te horen dat het al wat beter met je gaat. Ik zit nu halverwege mijn 10e week. Volgende week de combinatietest. Ik kan echt niet wachten om weer een echo te krijgen, want ik wil zo graag weten of alles goed is!

De Emesafene neem ik nu 1x per dag 's avonds. Op zich gaat dat wel goed. Eerst deed ik het alleen 's ochtends, met als idee dat ik dan de hele dag kon eten. Maar ik had toen een paar keer last gehad van overgeven 's morgens nadat ik uit bed kwam, dus om dat te voorkomen neem ik ze voor het slapen gaan in.

Verder gaat het op zich wel, ik kan alles doen. Alleen mijn buik is bizar opgezet door mijn darmen en ik heb vaak na het eten zo'n drukkend gevoel tegen de maag. Er is vast vanalles gaande daar. 😜
 
Terug
Bovenaan