afvallen!

A

Anoniem

Guest
Ik maak er maar even een nieuw  onderwerp van want vind er niets meer over terug (zal wel aan mij liggen hoor! hahaha)
Ik heb een beetje een "luxe"probleempje!
3 mnd na de bevalling woog ik nog 78.8 of 78.7 (zoiets). Toen ben ik het boek van sonja bakker gaan volgen en nu (bijna 7 mnd na de bevalling) weeg ik 63.0!
Ben dus al flink wat kwijt, maar iedereen zegt nu dus dat ik echt niet meer moet afvallen want dat het dan niet meer mooi is (ben 1.74 m)
Ikzelf zie heel goed dat ik die kilo's kwijt ben maar vind mezelf echt niet mager ofzo, terwijl anderen dat dus wel allemaal zeggen! Heb ik dan zo'n verkeerd beeld van mezelf??
Vorige week maandag ging ik wegen en toen woog ik 64.2. Deze week heb ik vaak een extra boterham ofzo gegeten en me verder ook niet echt aan het boek gehouden (alleen in grote lijnen zeg maar) en ik dacht echt dat ik zou zijn bijgekomen maar ben dus weer 1.2 kilo kwijt!! Snap er af en toe niks van! Hahaha
Ik vind het echt niet erg  maar mijn vriend kan niet meer blij voor me zijn, want die vind me echt te mager worden zegt hij..
Toch maar een pizza halen vanavond dan i.p.v gekookte aardappelen???
Maar goed, wil dus eigenlijk op dit gewicht blijven, maar ik heb al geprobeerd om meer te eten en val dus nog 1.2 kilo op 1 week af! Het is nu even zoeken voor mij hoe ik dat aan moet pakken, want ik wil ook ECHT de kilo's niet meer terug!
Weeg nu 10 kilo minder dan VOOR dat ik zwanger raakte!

Nou, dat is idd een luxe-probleem. Ik ben erg jaloers op je.
Ik ben sinds de bevalling ong. 10 kilo kwijt, maar dan weeg ik nog 85 kilo! Ik zou dus graag met je willen ruilen.
Heb al eerder diëten gedaan en wil daar nu niet meer aan beginnen, omdat ik altijd het dubbele aankom als ik weer gewoon ga eten.
Ik denk dat, wij vrouwen, onszelf altijd dikker zien dan een ander.
Maar als meerdere  mensen in je omgeving gaan zeggen dat je te mager wordt, zal er toch wel iets van waarheid inzitten. 63 kilo is toch prima.
Ik zou niet gelijk pizza's gaan eten, zou zonde zijn als het er allemaal weer aankomt.
Misschien moet ik toch ook maar eens gaan Sonja Bakkeren..
Sil

Hey sil!
Dat van die pizza's eten was ook maar een grapje hoor! Hahaha ik wil het ook echt niet meer erbij hebben die kilo's!! Alhoewel ik er wel al een paar weken zin in heb!
Maar goed, heb nu in die maanden gemerkt dat AF EN TOE een pizza of naar de snackbar echt geen kwaad kan! Belangrijk is dan om daarnaast ook veel water te drinken, helpt echt!
En, ik vind sonja bakker echt perfect hoor! Ik hou helemaal niet van dieeten maar zie dit meer als een ander (goed!) eetpatroon! Zit helemaal in dit ritme nu, en weet ook zeker dat ik het zo goed vol kan houden op gewicht te blijven.
Als je wilt kan ik hier wel eens 1 of 2 dagen (of een hele week) neerzetten zodat je het kunt proberen of het bevalt?

Hoi meiden,

Ik ben ook dunner dan voor de zwangerschap, krijg op mijn werk de laatste tijd te horen dat ik mager begin te worden en dat ik geen kont meer heb! Ik ben 1.75 en weeg tussen de 61 en 62 kilo alleen doe ik er helemaal niets voor, gisteren heb ik  slagroomsoesjes en een sneeuwsterpunt gegeten, afgelopen vrijdag patat 2 frikadellen en een kroket! Als ik dat vertel zitten mensen me echt zo aan te kijken van jaja het  zal wel, maar ik zweer  dat het echt zo is. Ik slik antidepressiva en daar zou je volgens de verhalen moddervet van moeten worden maar dat gaat voor mij niet op. Ik ben nooit superdik geweest en heb altijd al een enorme liefde voor junkfood gehad mensen schrikken wel eens van wat ik allemaal  naar binnen gooi haha.

Groetjes,

Puk  

Ik zou ook willen dat ik al zo ver als jou zou zijn.
Ik ben ook met Sonja Bakker bezig maar zit al weken op week 6 omdat ik elke keer  ontzettend zondig en van mezelf niet doormag naar de volgende week
Ik denk dat ik maar eens terug naar week 1 ga en opnieuw begin.
Ik ben 7 kg kwijt maar er moeten er nog 15 meer af,helppppp!!!
Het volhouden is mijn probleem,een paar weken gaat nog wel maar dan...
Nu komt de vakantie eraan en ik kan echt niet in mijn bikini,ik zal deze zomer onder mijn handdoek moeten gaan liggen i.p.v er boven op!
Ik ben ook 1.74 m en weeg nu 83 kg
In mijn goeie jaren heb ik 62 kg gewogen.
Oh snik nu baal ik nog meer als ik dit zo lees.
Ik heb nog 3 snoepjes naast de computter liggen die eet ik nog op en dan ga ik er weer tegenaan!!!!!!!!!

Ik zou rustig aan je dieet iets opvoeren en kijken wat de weegschaal doet,het zou echt zonde zijn als hij weer doorschiet. Maar het blijft moeilijk en lekker

Groetjes Mikkie.

ik zit al 2 maanden ofzo op hetzelfde gewicht.
ik ben 1.76 lang en weeg nu ongeveer 70,5 kg.
voor de zwangerschap woog ik rond de 68 kg dus dat scheelt niet veel.
qua gewicht en lengte zit ik ook gewoon goed, maar ik moet gewoon wat strakker in mijn vel komen.
heb nog wel een buikje en wil graag iets minder bil! haha!
verder ben ik wel tevreden en gelukkig heb ik ook geen striae (of zoiets) op mijn buik. want dat zou ik echt balen vinden. (hoop dat dat jullie ook bespaard is gebleven).

Mejon

Mikkie, gewoon doorgaan hoor!!! 7 kilo is toch al heel wat en het zou toch echt zonde zijn als dat allemaal voor niks was als het er straks weer aan zit!
Wat vind je zo moeilijk? Heb je echt nog honger of is het meer eten omdat je er zin in hebt? (is bij mij nl vaak het probleem!)
Als je echt nog honger hebt kun je natuurlijk het beste gewoon een boterham of fruit ofzo extra nemen, dan is de kans weer kleiner dat je snoep, chips, koekjes of wat dan ook gaat eten! En heeeeel veel (maar weer niet TE veel) water drinken! Dat doe ik elke dag al (probeer ik) maar als ik bijvoorbeeld eens gezondigd heb drink ik altijd wat extra water en ik val nog steeds af.
Verder moet je gewoon echt proberen af en toe streng voor jezelf te zijn! Ik sta vaak genoeg voor de chocolade te twijfelen (hahaha) en gooi dan heeeeel snel de kast dicht en ga een film kijken , op de pc of wat dan ook (afleiding zoeken in ieder geval!).
Het lukt mij ook niet altijd hoor, maar vaak ook wel!  
En hoevaak weeg je je? Ik doe dat elke week, vast op de maandagochtend als ik nog niet gegeten heb. Dat stimuleerd mij ook weer om goed op te letten, omdat ik weet dat ik op maandag "moet" wegen! En dat helpt me ook   om in het weekend niet door te slaan met allemaal lekkere dingen!
Als ik jou was zou ik gewoon naar de volgende week in het boek gaan hoor! Heb je weer eens wat anders en als het boek uit is, begin je toch gewoon weer opnieuw!

Gaat je (en de rest die nog wat kilootjes kwijt moeten!) wel lukken hoor

En majon, ik heb gelukkig ook geen Striae (schrijf ik dat eigenlijk goed zo??)!!!

Terug
Bovenaan