Afvallen

Hey dames!
er zijn er vast meer die er aan denken, wellicht al zijn begonnen of de hoop allang hebben opgegeven (nou dat laatste zal we loslopen hehe)
in ieder geval ben ik voor ik zwanger werd al druk met afvallen bezig geweest, heb na mijn zwangerschap een kleine poging gedaan, maar die mislukte enorm. Gelukkig sta ik wel stil qua gewicht maar ik wil graag toch weer wat kilootjes verliezen.
Nu heb ik als streven dat ik met de eerste verjaardag van Caileigh een leuk gewichtje hebt bereikt. Nog niet mijn eindgewicht, dat mag van mij wel langer duren. Maar in driekwart jaar zou een 13 kilo toch wel moeten lukken.
Nu ik weer aan het werk ben (en dus meer regelmaat zou moeten hebben.. tis nog ver te zoeken) denk ik dat ik het weer aan kan om er wat meer op te letten. elke dag drink ik op kantoor al 2x mijn liter fles leeg dus het stukje genoeg drinken is alleen in het weekend een punt. Verder twijfel ik of ik mijn boekje van de dietist weer zal oppakken (wat ik dus geprobeerd heb na de bevalling maar beviel me niet meer) of misschien een kuur zal volgen (maar ik prefereer toch gezond eten boven een hele ommezwaai naar shakes enzo).
Ik weet dat ik zal moeten gaan sporten, en zat aan 2x in de week te denken. Ik werk natuurlijk ook nog eens fulltime dus als ik meer ga sporten zie ik die kleine meid al helemaal niet meer. Fitness vind ik verschrikkelijk, niet met iemand samen, maar al mijn sportmaatjes uit het verleden waren geen doorzetters...
Dus hoe doen jullie dat/gaan jullie dat doen/wat voor tips hebben jullie?
Misschien met mensen die hetzelfde doel voor ogen hebben een motivatieclubje oprichten? ;)

Ik zit met hetzelfde dilemma! Van mij hoeven er geen kilo's af, maar ik wel weer wat strakker worden. En dat gaat alleen maar met sporten helaas!! Allereerst ga ik stoppen met elke avond chips te eten, dat lijkt me een goed begin haha. Dan ook maar wat meer gaan drinken, en dan dus bewegen. Maar de vraag is ook hier wat??
Heb een hekel aan fitness en een root gebrek aan doorzettingsvermoegn wat sporten betreft. Heb het ook niet nodig gehad. Dus een motivatieclubje klinkt goed hihi! Nu nog bedenken wat te gaan doen....

Liefs ciomama

Ik hoef ook niet heel veel meer kwijt maar ik wil wel meer conditie opbouwen. Ik wil gaan zwemmen en dat combineren met sauna zo af en toe. In Finland ging ik bijna elka avond in de sauna en dat is zo lekker ontspannen. Ik merk dat ik nu iets vaker een moment voor mezelf nodig heb en zo kan ik dat mooi combineren. Eerst baantjes zwemmen en dan de sauna in.
Ook geef ik nog borstvoeding dus dat zorgt er wel voor dat ik kan eten wat ik wil.. Al eet ik ook te veel en te vaak ongezonde dingen. Maar naar 8 boterhammen op een dag wil je ook wel even iets anders dus dat mag ik van mezelf af en toe nog wel.

Van mij hoeft er ook niet veel af, maar ik merk dat mijn buik op sommige dagen behoorlijk opgezet is. Volgens mij heeft dit wel met je voeding te maken. Mijn vriend wil graag afvallen, dus we zijn nu begonnen met het stoppen met snoepen 's avonds en tussen de middag niet meer snacken. Verder eten we nog wel gewoon 's avonds ons eigen avondeten.

En ik ga weer hardlopen met een vriendin. Ben benieuwd, want ik heb nogsteeds wel wat last van mijn bekken. Maar dat doe je zo en je bent zo weer thuis. Ik vind het ook ontspannend, ff van je af lopen.

Ik wil er ook nog 10 kilo vanaf, en ga dit niet doen door te lijnen, ik geef nog BV dus dat kan niet, en ik kan het zelf ook echt niet. Ik hou van eten en ik hou nog meer van snoepen. Ik ben wel al begonnen met alleen maar water te drinken overdag en geen fris en sapjes meer. Alleen in de ochtend bij het ontbijt een multivitamine sapje.

Ik heb met mezelf afgesproken om deze week echt weer te gaan sporten. Vanavond een rondje om het huis, conditie is natuurlijk nergens meer te vinden, dus meer zal het niet worden. Woensdag ochtend bodypump en vrijdag ochtend pilates. Ben benieuwd hoeveel ik van deze drie daadwerkelijk ga doen. Waarschijnlijk maar 1tje. Maar wil wel weer op m'n oude gewicht gaan komen dus ik zal wel moeten. Het is helaas te makkelijk om gewoon op de bank te blijven zitten.

Motivatie clubje kan ik zeker ook gebruiken :)

ha hier nog een die nog heel veel kilo's kwijt moet, voor de zwangerschap was ik 18 kilo afgevallen en wil graag dat gewicht weer terug, maar helaas kwam ik in de zwangerschap 27!! kilo aan waarvan er na de bevalling er 11 af waren dus nu nog de overige 16 het gaat er makkelijker aan als af.
Maar ik ben voorzichtig begonnen met lijnen ik geef nl ook nog bv dan mag je officieel niet lijnen, maar i voel me zo goed dat ik alle extra dingen laat staan en gezond/mager beleg op brood, geen chips en zoete dranken meer, heel veel drinken ik drink ipv water groene thee ook goed voor de lijn met als gevolg dat ik nu na ruim 4 weken ruim 4 kilo kwijt ben dus dat gaat goed, ik wil graag rond sep weer mijn gewicht bereikt hebben maar ik val niet af van bv geven, ik moet eerst weer stoppen en dan gaan de kilo's er pas goed af, maar ben in sept tevreden als ik 10 kilo kwijt ben.
leuk om andere ook telezen dat ze er mee bezig zijn. En dat ik niet de enigste ben, o,ja nordic walking is mijn sport , lekker lichte sport en goed voor alle spieren vooral ook de buikspieren

allemaal Succes!!!

Hoi wil natuurlijk ook graag nog wat kilo's eraf. Was 20 kilo afgevallen na de zwangerschap en daar zitter er nu bijna 4 weer van aan sinds ik ben gestopt met BV.
Baal daar zo van. ben dus nu heel bewust bezig met wat ik eet. Ga regelmatig wandelen met die kleine. Wil gaan sporten, maar doordat mijn man onregelmatig werkt, is dat gewoon moeilijk te plannen.
ALs ik elke dag gewoon een flinke wandeling ga maken, is dit denk ik ook wel voldoende.
Deed altijd aan hardlopen, maar krijg daar zo'n pijn in mijn kuiten. Maar dat was wel heel erg lekker.

Maar een motivatieclubje. Ja inderdaad.
Kunnen we geen FB pagina openen. Die van maartmoeders is toch ook besloten en kan niemand zien als je geen lid bent wat je er allemaal opzet?

x

Terug
Bovenaan