Afwachten?

<p>Hello!  Nieuw hier en dus ook in het kinderwens verhaal..  Zovee vragen en zoveel op internet te vinden. Daarom dacht ik even bundelen hier..  Midden januari ben ik gestopt met de pil (bloeding :check!)  In februari geen menstruatie te bespeuren.. Wel symptomen van.. (humeurig, honger, moe.. Gevoelig)  Had inderdaad al gelezen dat het even kan duren vooraleer het lichaam zich aanpast.. Oke dan maar.. Van een vriendin (die ondertussen zwanger is kreeg ik ovulatietesten.. Uit nieuwsgierigheid heb ik toch een paar testen gedaan. Met een licht streepje (maar wel duidelijk zichtbaar) tot gevolg. Mijn vriend en ik hebben de maand maart goed ons best gedaan.. Maar ben nu een week overtijd en een negatieve test rijker.. Ik ben niet meer mee..gevoelige tepels.. Opgeblazen gevoel en zeer moe nog steeds.. Is mijn lichaam gewoon aan het ontpillen? </p><p>1)Hoe tellen ? Wanneer dan eisprong? </p><p>2)Ben ik momenteel vruchtbaar of start dit pas wanneer ik de volgende menstruatie krijg?</p><p> </p><p>Oja heb redelijk lang de pil genomen (+-12 jaar)  Dankjewel!           </p>

De ovulatie test is pas positief als beide streepjes dezelfde kleur hebben. Ik gebruik altijd action testen (lekker goedkoop) en als ik denk dat ie positief gaat worden ga ik naar clear blue met vaste smiley die vind ik duidelijk. En geeft geen twijfel.
je kunt je eisprong ook aan voelen/zien komen door cervixslijm. Bij mij komt dat altijd een paar dagen van te voren maar bij iedereen ook weer anders dus gewoon goed op de signalen van je lichaam letten. Ik gebruik de app p.c (met boek en bloemetje erop) waar je alle signalen kunt bijhouden en zo een patroon kunt ontdekken.
je lichaam kan ook van slag zijn door het ontpillen, dat kan best even duren. 

De belangrijkste vraag is eigenlijk wanneer je een positieve ovulatietest hebt gehad. 14 dagen na die test is je NOD (ongeveer). Een licht streepje is nog geen positieve ovulatietest namelijk

En ook al heb ik nu geen menstruatie.. Ik zal wel gewoon een nieuwe eisprong hebben en dus weer een kans op?
Die app heb ik ook! En idd het zijn die testen van de action. Ik dacht namelijk streep is streep.. 

Bij een zwangerschapstest is een streep idd een streep maar bij ovulatietesten dus niet.
anders even een paar doosjes halen bij de action als het er niet te druk is (hier staan ze werkelijk megalang in de rij?)
spannend allemaal hè?

Enorm spannend. En ik ben er al even klaar voor.. Mijn vriend sinds dit jaar dus ook.  Het mag nu dus gaan komen.. Kan dus nu enkel maar afwachten? Hier is de action al een maand gesloten.. 

Terug
Bovenaan