afwennen speen

Hallo,
Wij hebben toevallig afgelopen zondag de speen weggegooit.
Ons zoontje is in september twee geworden.
Wij hebben het samen in de prullebak gegooid en toen hij 1 nacht en 1 middaagdutje zonderspeen had gedaan mocht hij een klein cadeautje uitzoeken.
Het heeft gewerkt en hij heeft er tot nu toe nog maar 1 keer om gevraagd en dat was  omdat hij heel moe was viel en niet naar bed wilde.
Toch zonder speen in bed gelegd en hij s gewoon gaan slapen.
Groeten Marieke
Moeder van Rick 2jr en Joost bijna 4 mnd
 
Bedankt voor alle reacties! Ik moet er dus een keer aan geloven en de speen gewoon weg doen. Ik heb al wel tegen mijn dochter gezegd dat er geen nieuwe speen meer komt. Nu nog de moed verzamelen om hem weg te gooien.
Groetjes Suzan
 
Bedankt voor alle reacties! Ik moet er dus een keer aan geloven en de speen gewoon weg doen. Ik heb al wel tegen mijn dochter gezegd dat er geen nieuwe speen meer komt. Nu nog de moed verzamelen om hem weg te gooien.
Groetjes Suzan
 
Bedankt voor alle reacties! Ik moet er dus een keer aan geloven en de speen gewoon weg doen. Ik heb al wel tegen mijn dochter gezegd dat er geen nieuwe speen meer komt. Nu nog de moed verzamelen om hem weg te gooien.
Groetjes Suzan
 
Hoi,

Mijn dochter was ook altijd erg gek op haar speen en ik verwachtte een enorm drama om haar van de speen af te krijgen.
Een vriendinnetje van haar vertelde dat ze haar speen had weggegooid; dat heb ik aangegrepen als moment om haar speen ook zo langzamerhand weg te doen.
Ik heb een schone vuilniszak in de prullenbak gedaan, mijn dochter verteld dat ze een grote meid was, en dat we 's middags haar speen weg gingen gooien, en dat ze die zelf in de prullenbak mocht doen. Die middag was haar vriendinnetje hier ook, en toen heeft mijn dochter hem lachend weggegooid! Ze heeft er niet weer naar gevraagd.
Ik had hem stiekum uit de prullenbak gevist, zodat ik hem achter de hand had mocht het nodig zijn. Inmiddels is de speen echt weg! Mijn dochter was toen 2 jaar en 5 maanden.
Succes!

Mirjam
 
Hoi

Onze zoon wordt 2 in feb.

wij willen de speen ook eigenlijk wegdoen.

Hij krijgt hem alleen met slapen en als hij ziek is en op de bank ligt.
gebeurt gelukkig niet zo vaak. hij heeft ok nog een knuffelmuisje heeft hij altijd in de hand. misschien is het dan makkelijker om de speen weg te doen hij heeft dat nog.

we zijn er al over uit dat we geen nieuwe kopen en we gewoon een keer samen mer kris afspreken dat we hem weggooien speentjes is voor baby's.

lijkt me heel moeilijk. maar ik weet dat hij een keer bij de buurvrouw naar bed is gedaan toen we even snel weg moesten zonder speen.


succes allemaal die het nog gaan doen.

groetjes Jenny
 
hoi

van de week hebben kris en ik zijn speen weggegooid, heb gezegd dat het voor baby's en kris niet meer baby is. heeft hem zelf weggegooid en hij slaapt nu al drie dagen zonder. En met alleen zijn muis.
vraagt er nog wel naar maar echt heel weinig.

ik voel me rotter als hijzelf, voel me er rot over of het niet te vroeg was maar nu ga ik doorzetten.

over maand precies vandaag wordt hij 2.
Merk wel dat hij vaker nu zijn duim in zijn mond doet. en dat wordt lastiger afleren.

maar ja.

Groetjes Jenny
 
Afgaande op alle adviezen heb ik gister samen met mijn dochter de speen weggegooid. Dat gaf   's avonds wel wat drama, maar bij de tweede keer in bed leggen was het eigenlijk al goed en moest ik naar beneden. Vanmiddag heeft ze ook even gezeurd om haar speen (bij haar middagslaapje) maar ze ging wel direct slapen. We hebben wel een feestdagje gehad om te vieren dat ze nu echt een grote meid is! Allemaal bedankt, de speen is verleden tijd.
Groetjes Suzan
 
Terug
Bovenaan