Afzakbroeken, wie heeft er tips?

Wij kopen voor onze zoon ook vaak broeken van de Hema of H&M, die zijn meestal wat smaller. En dan nog moet het elastiek aan de binnenkant aan beide zijden zo ongeveer op het 10e gaatje!
Die van de Zeeman zijn trouwens ook vaak wat smaller, als je het niet erg vindt om merkloos te kopen :)
 
Wij hebben voor beide kinderen ( jongen 5 en meisje 2) riempjes. Die maak je alleen aan de achterkant vast omdat ze op die leeftijd nog niet echt zelf een riempjes vast kunnen krijgen.  Echt ideaal. Ze heten dappersnappers.  Geprobeerd een foto of link bij te voegen maar lukt niet. 
 
Hoger weet ik niet, maar ik ontdekte ook vrij laat dat oa Hema broekjes aan de zijkanten verstelbaar zijn! Met een knoopje en elastiekje.
Heb toevallig 2 leuke hoge broekjes met bretels van H&M, maar die hebben ze niet meer. En evt een tuinbroek?
 
Wat je zou kunnen proberen is een keer de broeken van de meisjesafdeling te proberen. Die vallen vaak net wat smaller en hoger in de taille.

Name it skinny valt juist smal en hoog vergeleken met andere merken. Tenminste, ik heb er recent 2 voor mn dochter gehaald en komen echt ruim tot haar navel en sluiten mooi aan.

En in de meeste van Hema zit toch ook van dat elastiek met knoopjes?
Heb je wel al gekeken of je die echt goed strak hebt aangetrokken? Lijkt voor ons misschien oncomfortabel maar zo lang het niet knelt..

Bij mijn dochter naai ik vaak gewoon een extra elastiek in de bovenband maar daar moet je wel handig genoeg voor zijn. Daar worden de broeken niet hoger van maar wel strak genoeg dat ze niet afzakken.
 
Terug
Bovenaan