Agpar verplicht?

Hoi!

De Apgar score is juist heel belangrijk voor je kindje, mocht je kindje een hele lage score hebben dan moet er direct actie ondernomen worden. Dus bekijk het juist van de positieve kant...

Ik vond het trouwens een prachtig gezicht om te zien hoe je kindje zijn "eerste stapjes" al zet, en van nature reageerd op deze testjes, die niets voorstellen. Het doet geen pijn ofzo bij het kindje!

Liefs mammma

Ik heb niet eens gemerkt dat ze het deden. Ik kreeg mijn zoontje meteen bij me. Veel 'testjes'gaan min of meer vanzelf, want ze kijken of hij huilt, welke kleur hij heeft etc.

Heb er idd ook weinig van gemerkt... Maar denk niet dat je t moet zien als heftige stimuli die zielig zijn voor je kindje. Ze zijn wel heel belangrijk en niet zozeer hinderlijk voor je kindje vlgs mij...

Maar geef gewoon aan dat je eerst even tijd wilt met je kindje; als er geen bijzonderheden zijn kan dat gewoon...

Jullie berichtjes stellen me gerust. Ook de vk zei gisteren dat de testjes gewoon op mijn buik plaatsvinden.

En ze gaan niet met felle lampen in de oogjes schijnen.

wel goed om te lezen hoe ze dat eigenlijk doen ;-)
met een KS wordt hij/zij toch al weggehaald
wat dan wel weer leuk is (met name voor de man want die is er het eerste uur nog wel even alleen mee) is dat een baby het eerste uur na zijn geboorte je na kan doen.

Dus zwaaien, lachen de beweging die jij doet apen ze na (zeggen ze ik was er niet bij :-( )

Ik breek even in vanuit het augustus forum, mijn bevalling is nog 'vers' ;), bij mij hebben ze de baby het eerste uur lekker bij me laten liggen. Van een eventuele test heb ik niks gemerkt. De tweede test wel, die deden ze voor het aankleden, maar dat was dus zeker meer dan een uur na de bevalling. Als je er wat meer zekerheid over wilt kan je altijd het bevallingsbeleid van het ziekenhuis opvragen. Of als je thuis bevalt aan je vk natuurlijk :). Alvast veel succes met je bevalling!!

Terug
Bovenaan