Al 10 dagen bloeden en een licht test streepje...

Hallo,..

Ik ga hier even mijn verhaal vertellen. Ik ben sinds december gestopt met de pil. En sinds die tijd altijd een cyclus gehad van 28 dagen. Nu ben ik zaterdag 28 februari voor het laatst ongesteld geweest. Ik zou dus zaterdag 28 maart weer ongesteld moeten worden.

Nou ben ik vorige week vrijdag gaan bloeden. dat was dus nog geen 2 weken na mijn eerste cyclus dag. Deze bloeding is nu nog steeds niet gestopt en dus al 10 dagen bezig. De bloeding bestaat vooral uit bruin bloed (oud bloed is dat toch..?) met soms wat rood er tussen.

Ik dacht zelf dat dit misschien een vroege innessteling zou zijn en heb afgelopen donderdag 19 maart een zwangerschapstest gedaan waarbij ik een lichte test streep heb gezien. Ik heb echt geen idee wat ik hier nou allemaal van moet denken. Is er iemand die mij hier misschien meer over kan vertellen. Of zal ik een afspraak maken met mijn huisarts..?

Groetjes Lola20

Het zou inderdaad heel goed een innestelings-bloeding kunnen zijn. Maar 9 dagen voor je menstruatie testen en dan al een test-streep zien is wel vroeg hoor! Tenzj jouw lichaam al gelijk een hoop HCG aanmaakt? Eigenlijk geen idee of dat al zo vroeg zichtbaar kan zijn. Over een paar daagjes nog maar een keer testen dan maar. Hou je ons op de hoogte?
Succes!

Een afspraak maken met je huisarts heeft niet veel zin. Die zal gewoon zeggen dat je nog even moet wachten tot de dag waarop je je menstruatie hebt. Zelfs al je een aantal dagen over tijd bent zal hij / zij dat zeggen.

Ik zou nog een aantal dagen wachten en dan nog eens testen. Het is een hele onzekere periode, want je wilt nu eenmaal graag weten of je in verwachting bent of niet, maar helaas, nog even geduld!

Groetjes, Marisa

quote: Lola20 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-03-2009 13:06:42'));

Hallo,..

Ik ga hier even mijn verhaal vertellen. Ik ben sinds december gestopt met de pil. En sinds die tijd altijd een cyclus gehad van 28 dagen. Nu ben ik zaterdag 28 februari voor het laatst ongesteld geweest. Ik zou dus zaterdag 28 maart weer ongesteld moeten worden.

Nou ben ik vorige week vrijdag gaan bloeden. dat was dus nog geen 2 weken na mijn eerste cyclus dag. Deze bloeding is nu nog steeds niet gestopt en dus al 10 dagen bezig. De bloeding bestaat vooral uit bruin bloed (oud bloed is dat toch..?) met soms wat rood er tussen.

Ik dacht zelf dat dit misschien een vroege innessteling zou zijn en heb afgelopen donderdag 19 maart een zwangerschapstest gedaan waarbij ik een lichte test streep heb gezien. Ik heb echt geen idee wat ik hier nou allemaal van moet denken. Is er iemand die mij hier misschien meer over kan vertellen. Of zal ik een afspraak maken met mijn huisarts..?

Groetjes Lola20

Hoi,
Je schrijft ALTIJD een cyclus van 28 dagen gehad,maar zoals je zelf al zegt je ben nog heel kort gestopt met de pil afgelopen dec. dan heb je tot nu toe 2 of 3 keer een menstruatie gehad .
Je kan heel toevallig 2x een cyclus van 28 dagen hebben gehad en nu kan het gewoon even van de rel zijn en nog niet op de rit zijn.
Ik denk niet dat je zwanger bent.
Naar je huisarts gaan heeft geen zin die zal zeggen gewoon afwachten en het kan vaak 6 maanden duren voor dat je een regelmatige cyclus hebt na pil gebruik.
Dus gewoon even aan kijken.

succes melanie

Dag Lola.

Tja, moeilijk... kan eigenlijk alle kanten op want niet 1 lichaam is gelijk......
Maar.... was je menstruatie van 28-2 wel een "normale" menstruatie?

Mijn verhaal.....

Vanaf de 3de week ben ik licht gaan vloeien.... ik baalde want dacht dat het weer niet raak was en mijn cyclus een puinhoop..... Ik had best buikpijn en dacht aan een blaasontsteking... naar de hA met mijn plas en die constateerde bloed in de urine..... Maar toch een kuurtje gekregen (deze HA wist niet dat ik zwanger probeerde te worden).
Na 16 dagen licht vloeien toch naar een gyn gegaan en hem wel het hele verhaal verteld van zwanger worden. Van hem moest in onder lichte narcose een Baarmoeder onderzoek doen. Ik had geen tijd (we kregen visite uit Buitenland) en afgesproken gelijk smaandags te komen. Ik wilde niet onder narcose als ik zwanger zou zijn dus deed ik een test, een lichte vage streep.........  
Totaal heb ik dus 20 dagen gevloeid. Smaandags naar het Ziekenhuis,  onderzoek gehad en daarna direct door naar de OK vanwege een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...............

Schrik hiervan niet maar wil alleen zeggen een streep is een streep en dus zwanger......... Ga dan wel naar de HA en vertel hem het verhaal. Hij kan misschien door bloedonderzoek zien hoe hoog je  waardes  zijn voor een zwangerschap...... En doorsturen voor een echo, te vroeg voor een hartje maar ze kunnen wel zien of het op de goede plaats zit.

Daarna hebben we nog 2 heerlijke meiden gekregen.............

Groetjes Juultje  

@sjuultje,
Als je goed leest ,dan lees je dat ze een heel licht streepje had 9 dagen VOOR haar menstruatie,9 dagen voor de menstruatie testen geeft nog echt geen uitslag en waarom niet omdat je pas hcg begint te produceren ongeveer een week na de eisprong als het vruchtje is ingenesteld.
Wat wel kan is dat hij een vals positief resultaat geeft als gevolg van een eventuele eisprong.

groet melanie

Dag Melanie...

Ik begrijp jullie dat jullie denken dat ze tevroeg test... Maar ik vraag ook of ze 28 febr wel een echte ongi heet gehad.....

Ik begon ook met vloeien 7 dagen voordat ik ongi moest worden. Ik heb toen niet getest omdat ik zoiets had van vloeien (licht bloedverlies) betekent niet zwanger......
Maar na 18 dagen bloedverlies en ik moest onder narcose heb ik wel een test gedaan (ongeveer 7 dagen overtijd dus). Deze gaf een lichte vage streep.... Ook toen drong het mij niet door dat ik wel zwanger was, het was een vage onduidelijke streep....

Door het HCG hormoon komt die streep  en die heb je als je zwanger bent.  
Of het door  de eisprong een streep kan komen weet ik niet.....  

Ik wil ze absoluut niet bang maken maar een BBZ kan heel gevaarlijk zijn. bij mij is 1 eilijder verwijdert omdat deze helemaal kapot was. Hoe kleiner het vruchtje, dan kunnen ze hem nog wegzuigen en de eilijder behouden.

Ik bedoel dus, wie weet was 28-2 niet haar laatste ongi maar in Januari....... en dan kan je dus wel een positieve test hebben.... Ik heb me ook vergist toen.....................

Groetjes Juultje

Terug
Bovenaan