al 10 dgn positieve ovu-test

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Even een vraagje voor jullie. Ik gebruik deze maand voor het eerst de ovu-testen, maar ik heb nu al 10 dagen een positieve test... Mijn NOD verwacht ik tussen 19-24 juli. Het streepje werd eerst steeds donkerder, toen weer lichter, en nu weer donkerder, maar er blijft steeds een duidelijke streep zichtbaar... Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. We blijven maar fanatiek klussen, en verder afwachten...
Weet iemand wat dit betekent?? Wanneer is/was mijn ei?? Gisteren nog een streep gehad die vrijwel even donker was als de controlestreep.. (maar zo'n test had ik 4 dagen geleden ook)
Liefs Chantal

Hey!

Een ovulatietest is alleen positief als de teststreep donkerder of even donker is als de controlestreep.
Misschien dat dat je wat meer duidelijkheid geeft??

Liefs Daisy

hey Daisy,
Dank je voor je antwoord! Het geeft inderdaad wel meer duidelijkheid... Heb dan 2 dgn positieve test gehad (niet 2 dagen achter elkaar, maar 3 dagen ertussen), maar de streep verdwijnt nu niet.. Misschien wordt ie weer donkerder, en komt mij ei nog? Ik blijf gewoon testen, en kijk wel wat het streepje doet. Ik had wel verwacht dat het meer duidelijkheid zou geven, maar het wordt eerder onduidelijker hierdoor. We blijven gewoon doorklussen.. Liefs Chantal

Je kan er vanuit gaan dat je 24-36 uur na de laatste positieve test (mits aaneengesloten dagen) je ei komt. Als er een dagje of wat tussen zit, zou ik de laatste pakkken... het kan zijn dat je de ene dag misschien iets meer hebt gedronken of wat dichter voor de test hebt gedronken waardoor deze lichter kan zijn.

Maar drie dagen ertussen... Dat weet ik niet... Misschien 2 eisprongen?? Komt heel zelden ook voor, hihi...

Ik blijf altijd door testen tot de test weer heel licht is, dan weet ik zeker dat mijn ei is geweest.

Is de test bij jou tussendoor trouwens wel heel licht geweest?

Liefs!

Nee, alleen de eerste 3 dagen was de test licht... Tussen de twee donkere streepjes was de uitslag ook donker, maar wel duidelijk lichter. Vandaag trouwens ook weer een donkere streep, net zo donker als de controlestreep, hetzelfde als gisteren. Het kan inderdaad dat ik de ene dag iets meer gedronken heb als de andere. Ik doe de test wel iedere dag op hetzelfde tijdstip. Ik ga je advies volgen en doortesten tot ik een hele lichte test heb.
Dank je voor je antwoord!

heb je toevallig medicijnen gehad?? voor je menstruatie of eisprong? Bij mij zijn de testen ook positief maar da komt doordat mijn menstruatie opgewekt wordt door primolut, en daalijk mag ik met clomid beginnen, dus ik heb niets aan die ovu testen omdat er natuurlijk hormonen in die medicijne zitten!!

Hey muisv, bedankt voor je antwoord!
Nee, geen medicijnen gebruikt, dus dat kan het niet zijn.. Gelukkig ga ik volgende week op vakantie, want die testen maken me erg onzeker.. We klussen nu trouwens wel langer door, eerdere maanden al eerder het klussen verminderd. Hoop dat het effect heeft, dan is het die onzekerheid wel waard! Liefs!

@muisv Waarschijnlijk krijg je folikelmetingen en dan heb je ze niet nodig. Dan kijken ze in het ziekenhuis hoeveel eitjes er rijpen en krijg je iets om de eisprong op te wekken. (pregnyl) 36 uur na de injectie klussen en weer afwachten.

Terug
Bovenaan