al 2,5 maand niet doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Woord vooraf; ben ook eigenlijk meeleesmoeder en incidenteel topicmoeder....moeder van zoontje, inmiddels alweer  8 maanden.

T is een lekker ventje (bij geboorte 10 pond) en na een ietwat moeilijke start (veel honger, huilen, overstrekken, krampjes, lang leve de osteopaat!), ging het opeens van een leien dakje. Lekker slapen, zowel overdag als s'nachts. We weten dus dat zoonlief van 8 tot 8 door kan slapen. Sinds zeker 2,5 maand is de pret over. Meneer wordt gemiddeld tussen de 2 a 5/6 x wakker per nacht.

De ene keer is een speentje genoeg, maar vaak heeft ie gewoon honger, dus om 5 uur moet de fles gegeven worden. Heb al van alles geprobeerd; s'avonds wakker maken voor fles, meer geven (ook overdag), laten huilen, bij ons in bed en noem maar op. T helpt dus niet. En het meest frusterende is; ik weet niet waar t vandaan komt.

Tanden, spongetjes (hij blijft springen), nachtmerries, stress? Het probleem is alleen dat t mij nu een beetje op begint te breken. Heb weinig geduld meer. Schaam me er voor en voel me er gewoon een beetje depri van worden. Vorige week is de knop om gegaan, na een zeer moeizame nacht en de volgende dag weer gewoon om half 8 op de fiets zitten om te gaan werken. Ik vind het afschuwelijk om te zeggen; maar vind het allemaal echt minder leuk nu. Mijn roze wolk lijkt sinds vorige week weg.

Ik was echt een mens van 8 uur slaap per nacht. Ik wel aan minder hoor, maar het is zo lang geleden (voor mijn gevoel) dat ik gewoon achter elkaar gelapen heb.

Dames; stel ik me aan? Mijn man helpt prima, maar onze kleine vent laat zich het best troosten door mij. Daarbij; tot wanneer gaat dit in hemelsnaam duren? Houdt t een x op? Of moet ik gewoon niet zeuren.

Voel me ook voornamelijk schuldig en een steeds slechtere moeder. Wil ook graag weten of deze gevoelens wel normaal zijn en zo ja; wie heeft er nog meer last van?

En natuurlijk alle tips en trucs die jullie hebben voor het wel doorslapen!

Overdag slaapt meneer wel sóchtends na zijn fruit hap en incidenteel ook een uurtje smiddags. Schema nu;
5.00  en/of 8.00 u  fles/ 210 ml/7 schepjes/2 rijstebloem
9.00 fruithap
slapen
12.00 brood/fles 180/6 schepjes
15.00 liga/ diksap
17.00 groente
19.00/ 20.00 fles 210 ml/ 7 schepjes/ 2 rijstebloem

Dus soms zelfs 2x om 5.00 en 8.00 u. En soms zelfs nog eentje xtra om 3.00 u.

Beetje een lang verhaal....nogmaals; hebben andere moeders ook wel eens last van negatieve gevoelens en heeft men nog tips en trucs?

groetjes,

Mariek

Hier hetlzefde probleem, hoor..ons zoontje is nu 9 maanden en begon met s'nachts wakker worden rond de 7 maanden. Nu 2 maanden verder slaapt 'ie weer wat langer door. gemiddeld is 'ie nu zo'n twee keer wakker en dan puur vanwege de speen of een slechte droom. Ik vrees dat er niks aan te doen is, dan tanden op elkaar en doorzetten...Ik zou je aanraden om overdag bij te tanken door proberen een dutje te doen, bijvoorbeeld wanneer je man thuis is is of wanneer je iemand heb wie kan oppassen dat je hem daar heen brengt of dat diegene bij jou thuis komt.
Ik ga eerder op bed, en slaap s'miidags vaak nog even een uurtje.
Voedingen bijstellen heb ik niet meer gedaan, want het bracht hem alleen maar van slag m.a.g. dat 'ie nog meer wakker was...
Wanneer hij overdag slaapt en je hoeft niet te werken ga dan zelf ook rusten.
Pas je ritme aan, meer kun je niet doen voorlopig; volgens "de kenners" gaat het rond de 12e maand pas weer beter ;)

Succes en pas goed op jezelf!

Groetjes vonneg

voel je niet schuldig en zeg niet dat je "zeurt". Want dit is echt heel zwaar. Van slaapgebrek wordt elk gezond en vrolijk mens op den duur depri. Echt waar, wetenschappelijk aangetoond.

Ik heb geen idee wat je kan doen om je zoontje door te laten slapen. Volgens mij heb je al heel veel geprobeerd.

Ik zou er alleen echt alles aan gaan doen om je eigen verloren slaap in te halen, dan zit de wereld er al een stuk zonniger uit.  Dus verdeel de nacht-taken onder je partner en jezelf, zorg dat je om de beurten een keer kan uitslapen, om de beurten een middagje voor jezelf dat soort dingen.

Dat je zoontje zich minder goed laat troosten door je man is jammer, maar daar zullen jullie alledrie mee om moeten leren gaan.   Op de eerste plaats moet je nu goed zorgen voor jullie zelf, en wie weet wordt jullie mannetje dan ook wel weer wat rustiger.

Heel veel sterkte!

hoi,

misschien heb je het al lang geprobeerd, maar kun je hem niet overdag wat vaker in bed leggen? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat als kindjes overdag weinig slapen, ze ook snachts vaak niet goed kunnen slapen. Ze zijn dan heel onrustig omdat ze overdag te weinig rust hebben gehad. Beetje rare theorie misschien, maar wellicht heb je er wat aan.

groetjes, emmy  

Hallo,
Er is een regel dat je na 6 maanden niet meer mag inbakeren i.v.m. omrollen. Nu draait onze zoon al vanaf 3,5 maand om (hij is nu 7,5 maand oud) maar ik baker hem nog steeds in. Je leert je kind daarin ook een beetje kennen. Hij draait zich ingebakerd niet om maar maakt zichzelf als hij wakker is eerst los en draait dan pas om. Als ik dat niet doe neemt de onrust alleen maar toe. Het is niet echt onrust maar is een beweeglijk mannetje maakt zichzelf wakker door een hand die beweegt in zijn slaap en hem wakker tikt, etc. Wat ik bij mijn dochter heb gemerkt, ook tot een maand of 10 ingebakerd, dat de rust komt op het moment dat ze kunnen staan en lopen. Die van mij zijn een beetje gefrustreerd dat ze nog niet kunnen lopen en overal bij kunnen, dat gaf bij mijn kinderen onrust, drukte, etc.
Succes Knof

Hoi mariek
Misschien zou je in de laatste avond fles ook nog 3 schepjes bambix vezels en granenpap [vanaf 8 maanden]kunnen doen.
Zelf geef ik mick altijd 180cc met zes schepjes nutrilon 3schepjes rijstebloem en 3 schepjes bambix pap gewoon in een avent fles met 3-standen pap speen,werkt perfect.
Misschien helpt het bij jou mannetje ook,succes!
                                                          groetjes natasha

Hoi

Joshua is nu bijna 9 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen en is wel meer dan 5 keer per nacht wakker .... Hij krijgt dan ook nog 3 flesjes (overdag drinkt hij niet voldoende) Ik heb vanalles geprobeert niks help. Ook ben ik alleenstaande moeder en studeer nog. Ben dus echt moe....

Maar goed ik hoop al niks meer dan kan het alleen maar meevallen. Joshua is nu ziek en is nu al in 3 uur tijd 6 keer wakker geweest nou ik hou mijn hart vast voor de nacht, durf zelfs niet te gaan slapen..

Dus ja... Geen tips..

grt suuz

Dames,

Bedankt voor de reactie's. Ik moet zeggen, dat toen ik het topic opende alles al weer een beetje in perspectief kwam...T is gewoon niet anders.

Vooral als ik dan inderdaad bedenk dat er kindjes als joshua zijn die gewoon nog nooit doorgeslapen hebben. Echt alle respect voor jou suuz. Ik heb mijn knopje dus ook maar weer omgezet en geaccepteerd dat het zo is zoals het is. Dat scheelt de helft al.

En sinds gisteren kruipt onze kleine man, dat is natuurlijk wel echt geweldig! T is gewoon een beetje een dondersteen.

En trouwens Suuz, heb je geen idee waarom Joshua niet slaapt? Is wellicht een osteopaat ook wat voor hem? Sep heeft de 1ste 3 maanden ook niet geslapen...na een bezoek aan bovenstaande sliep in ene wel...Zit zelfs te denken om miss nu ook weer een x te gaan.

En ik geloof ook wel dat t weer beter zal gaan als ie gaat staan en lopen....hij wil nu al zoveel en raakt ook gefrustreerd als het niet lukt.

Nogmaals dames, thanks voor de reacties!

groetjes,

Mariek

Terug
Bovenaan