al 2 en half jaar bezig

Hallo!
Ik ben nog niet zooo lang bezig als jullie, maar heb wel een vraagje die jullie waarschijnlijk als geen ander kunnen beantwoorden omdat jullie dit ook al hebben gehad. Ben in januari 2007 gestopt met de pil. In het begin wat onregelmatige cycli, maar nu toch 3x zo tussen 31 en 35 dagen. Echter, ik vermoed dat ik geen eisprong heb. Heb in een aantal cycli ovulatietesten gedaan (best lang, 10 dagen of zo), maar nooit 1 positief. Het klussen hebben we ook flink gedaan: in sommige cycli echt elke dag (is dit wel goed?), maar ook vaak om de dag. Merk ook inderdaad dat er soms vrij snel weer sperma uit mijn vagina loop, maar probeer nu een tijdje met mijn billen omhoog te blijven liggen en dat lijkt wel wat te helpen.
Het is nog geen jaar, dus eigenlijk moet ik nog een paar maandjes wachten met naar de huisarts gaan, maar kan het inderdaad dat je een vrij regelmatig cyclus hebt, maar geen eisprong?? En denken jullie dat ik nu al naar de ha moet gaan (die ovu testen zijn niet voor niets negatief toch?) of..........

gr Hanneke

Hoi Hanneke,

Ik hoop dat er reactie komen op je vraag. Ben namelijk in mei gestopt met de pil. En heb ook lange cyclusen van 29 en zelfs 36 dagen. En tegen mij zegt iedereen het kan wel een half jaar tot een jaar duren voor dat alles normaal is na het gebruiken van de pil. Terwijl je op deze pagina leest dat iedereen meteen van slag gaat.?? Een kussen onder de billen werkt trouwens prima en rustig blijven liggen.

Groetjes Leintje

quote: Han80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-09-2007 08:50:59'));

Hallo!
Ik ben nog niet zooo lang bezig als jullie, maar heb wel een vraagje die jullie waarschijnlijk als geen ander kunnen beantwoorden omdat jullie dit ook al hebben gehad. Ben in januari 2007 gestopt met de pil. In het begin wat onregelmatige cycli, maar nu toch 3x zo tussen 31 en 35 dagen. Echter, ik vermoed dat ik geen eisprong heb. Heb in een aantal cycli ovulatietesten gedaan (best lang, 10 dagen of zo), maar nooit 1 positief. Het klussen hebben we ook flink gedaan: in sommige cycli echt elke dag (is dit wel goed?), maar ook vaak om de dag. Merk ook inderdaad dat er soms vrij snel weer sperma uit mijn vagina loop, maar probeer nu een tijdje met mijn billen omhoog te blijven liggen en dat lijkt wel wat te helpen.
Het is nog geen jaar, dus eigenlijk moet ik nog een paar maandjes wachten met naar de huisarts gaan, maar kan het inderdaad dat je een vrij regelmatig cyclus hebt, maar geen eisprong?? En denken jullie dat ik nu al naar de ha moet gaan (die ovu testen zijn niet voor niets negatief toch?) of..........

gr Hanneke

Hoi Hanneke,

Het kan inderdaad wel een half jaar tot een jaar duren voor je eigen cyclus weer normaal is. Misschien zou je een ronde kunnen temperaturen. Dan kun je ook zien of je een eisprong hebt en het is niet zo duur als die ovulatietesten.
Tja wanneer je naar de huisarts wilt gaan is voor iedereen verschillend. Zelf ben ik al na bijna een half jaar naar de huisarts gegaan, omdat ik in mijn temperatuur geen verhoging kon vinden . En ik dus bang was dat ik geen eisprong zou hebben. Dit blijkt nu ook zo het geval te zijn. Ik zit nu in de 7e ronde (9 maanden bezig) en gebruik nu medicijnen om de eisprong op te wekken.
Als het je rust geeft zou ik gewoon een afspraak met je huisarts maken. Deze verteld je vanzelf wel of je nog even geduld moet hebben of dat je doorgestuurd mag worden.
Ik hoop dat je iets met de informatie kunt, anders vraag je het me maar.

liefs Jane

Hai julika

Ook  wij  zijn bezig met clomid voor een derde zwangerschap.
Ik slik  het nu 3 maanden en de laatste maand 150 mg.
Ook ik zit bij het topic ziekenhuis,dus als je behoefte daar aan hebt kom maar langs.
Ik moet morgen voor een echo om te zien hoe groot mijn eitje is.

Groetjes van Kyra

Hoi Kyra en Jane,

Dank voor jullie reacties. Ik heb besloten die ovu-testen maar even in de kast te laten, ik heb daar geen goed gevoel over. Ook al was ik al even onderweg in deze cyclus, ben ik alvast begonnen met temperaturen, om een idee te krijgen. De eerste dagen (volgens mijn telling op basis van de voorgaande cycli nog voor de eisprong) heb ik diverse keren precies dezelfde temperatuur gemeten (eindelijk iets dat wel stabiel is?). Dit weekend was dag 18 en 19 van deze cyclus en uitgaande van 31-35 dagen, dus tijd om te klussen. Hoewel ik het even niet zag zitten aan het begin van het weekend, heeft een goed gesprek waarbij heel wat emoties los kwamen, me wel goed gedaan en kon ik toch heel ontspannen weer eens ECHT genieten van de inspanningen. Vanochtend om half 7 weer getemperatuurd en..........deze keer 0.2 graden hoger dan de dagen ervoor. Nu hoop ik dat dit de komende dagen (en weken) ook zo is en het niet een uitschieter was. Dan heb ik weer een beetje hoop dat het misschien toch niet de eisprong was die het probleem was. Mocht het niet lukken, dan denk ik dat ik oktober gebruik om een hele cyclus te temperaturen en daarna evt. alvast naar de huisarts te gaan. Dan zijn we 10 maanden onderweg en met de temperatuurcurves en de neg. ovu-testen achter de hand, lijkt me dat toch een gegronde reden.
Heel veel dank alvast en ik hou jullie op de hoogte en wie weet... spreken we elkaar binnenkort ook via de andere topics.

Succes allemaal!!!
Hanneke

Terug
Bovenaan