Al 4 dagen een pos ovutest... Vreemd toch?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames

Ben een beetje in de war...
Ik gebruik sinds vorige zomer ovutesten omdat ik nogal een onregelmatige cyclus heb. In november hadden die dan ook het gewenste effect opgeleverd, ik was zwanger. Helaas niet voor lang, in dec bleek het te gaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heb dus een kijkoperatie en een curretage doorstaan.
We moesten 1 cyclus wachten en dan mochten we opnieuw proberen.
We zitten nu eindelijk in die 1e ronde na de BBZ, maar wat een vreemde cyclus heb ik nu... Het heeft al tot dag 23 geduurd eer ik een pos ovutest had (dat was donderdag). Nu sinds donderdag heb ik al alle dagen een pos test gehad en dat lijkt me wel vreemd. Normaal duurt een eisprong toch maar een 24-36 u, dus mijn ovutest zou toch al trug negatief moeten zijn?  
Nog iemand zoiets tegen gekomen? Weet 't voorlopig allemaal niet zo goed meer...

Alvast bedankt

Liefs
Babeken

quote: Babeken schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-02-2009 20:12:56'));

Hoi dames

Ik gebruik sinds vorige zomer ovutesten omdat ik nogal een onregelmatige cyclus heb. In november hadden die dan ook het gewenste effect opgeleverd, ik was zwanger. Helaas niet voor lang, in dec bleek het te gaan om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heb dus een kijkoperatie en een curretage doorstaan.
We zitten nu eindelijk in die 1e ronde na de BBZ, maar wat een vreemde cyclus heb ik nu... Het heeft al tot dag 23 geduurd eer ik een pos ovutest had (dat was donderdag). Nu sinds donderdag heb ik al alle dagen een pos test gehad en dat lijkt me wel vreemd. Normaal duurt een eisprong toch maar een 24-36 u, dus mijn ovutest zou toch al trug negatief moeten zijn?  
Nog iemand zoiets tegen gekomen? Weet 't voorlopig allemaal niet zo goed meer...

Alvast bedankt

Liefs
Babeken

Hallo Babeken,

Ik heb nog geen ervaringen met ovutesten, toch wou ik effe reageren. Ik zou het effe aan de huisarts vragen wat het kan betekenen.

Ik ben nu ook benieuwd omdat ik vanaf dinsdag aanstaande voor het eerst ovutesten ga gebruiken. Omdat ik niet zeker weet wanneer mijn eisprong is. Ik ben wel al begonnen met temperaturen.. maar geen geduld ervoor. Ik blijf wel meten hoor. Alleen lijkt dit mij ook nutiig en zoals ik het bij jou lees, is het al een succes geweest. Ik snap alleen niet welke dag ik moet aanhouden om te beginnen met testen. Ik heb van kruidvatmerk ovutesten. daar staat in dat je de kortste cyclus moet aan houden en daarbij is dan weer een tabel met het aantal dagen dat je moet optellen om te beginnen met testen. Klopt dit?? En als die test positief is ,dan moet je dus klussen???? Ik vind het een beetje verwarrend. Aangezien het bij jou echt een succes is geweest kan je mij misschien helpen met info.

sorry als ik je niet heb kunnen helpen met usefull info

sterkte en succes

groetjes Nina

Hey babeken,

Ik heb eindelijk mijn ovutesten mogen gebruiken en guess what? bij mij is hij vandaag de 3e dag ook positief, ik weet er geen raad mee. Weet jij al iets meer? Ik bedoel maar :3 dagen postief wat kan dat betekenen??? Ik hoop echt dat jij iets meer weet. Ik heb al bij verschillende topics de vraag neergzet helaas zonder succes.. krijg maar geen reactie. Nog effe wachten en dan ik ga ik maandag de ha vragen wat het kan betekenen. Heel veel succes en sterkte

Ik ben 26 jaar, ronde 19 en kindje 1

ps ik laat je zo snel mogelijk meer weten zodra ik het weet
groetjes Nina

?quote: Babeken schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-02-2009 20:12:56'));

Hoi dames

Alvast bedankt

Liefs
Babeken

Hoi Nina, sorry kon niet eerder reageren, want zat in het buitenland voor mijn werk.
3 dagen een pos ovutest is wel normaal hoor, langer is wel vreemd daar een eisprong normaal maar 24 tot 36 u duurt. Ik zit ondertussen aan 10 dagen en das niet echt normaal.
Ben er ondertussen al achter gekomen dat dit mss wel kan betekenen dat ik zwanger ben, maar voor een zw test is het nog even te vroeg (nog wachten tot volgende vrijdag).
Als er dan nog geen duidelijkheid is, ga ik de gyn contacteren.

Ivm gebruik van de ovutesten, ik begin met testen op dag 14 van mijn cyclus en ga door tot ik een positieve test heb (meestal 1 met een licht streepje, dag nadien een duidelijke streep en 3e dag trug licht streepje).
Die 3 dagen zijn dan mijn vruchtbaarste dagen, we klussen dan ook wel alle dagen dan om zeker te zijn dat we er volledig voor gegaan zijn.
Hoop in ieder geval dat het bij jou (en ik trug bij mij) een succes wordt!

Je bent ook al even bezig zie ik, bij ons is dit ronde 15, excl bbz en ben wordt er 26 in mei.
Ziet er naar uit dat we een beetje in de zelfde situatie zitten...
Heb jij al onderzoeken laten doen of ben je van plan onderzoeken te laten doen?

Ik hoor je nog wel!

Prettig weekend!

Babeken

Hoi babeken
,   Bedankt voor het reageren   heel geruststellend als er iemand indezelfde situatie zit. Ik ben wel al naar de ha geweest..die heeft me gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Dat doe ik ondertussen ook en daarna gaat ze dus kijken of ik in deze 3 maanden wel eisprongen heb gehad en dan verder de mm in. Maar toevallig heb ik deze week mijn ovu testen voor het eerst uitgeprobeerd..met succes naar mijn idee en jou geruststelling. Alleen die duidelijke piek in temperatuur heb ik niet opgemerkt dit keer. Ik had maandag een temp van 36.3 en ovutest neg, dinsdag 36,4 en ovu test mislukt denk neg, woendag 36,4 en pos ovu test, donderdag eveneens , vrijdag eveneens ,zaterdag was temp 36.5 en vandaag was het 36,7..Ik heb me laten vertellen dat je temp met een half graadje verhoogt als je je eisprong hebt...heb alle dagen braaf geklust. Wat denk jij??? waar kan ik van uitgaan die ovutesten die echt duidelijk waren of mijn temp.. ? (die vorige maand wel een piek hadden aangegeven)

Oja.. ik ben onder behandeling geweest een aantal weken voor mijn blaasontsteking..die is over alleen heb ik nog heel veel bloed in mijn urine.(niet zichtbaar hoor)  Ben afgelopen week nog naar ha geweest en die schrok van de hoeveelheid bloed in mijn urine..ze zei nog effe en dan ga ik het ook met blote oog kunnen zien. zei dacht dat het mij   nieren of blaas is..maar er zitten geen ontstekingen meer in blaas.  

Ze zei   dat het mijn eisprong kan zijn ,die moest inderdaad vanaf woens plaatsvinden. Nooit van gehoord dat je van je eisprong bloed in je urine kan krijgen. (ik zie geen bloed in mijn urine hoor. de ha ziet dit met haar testjet) OOK zij ze dat het wel eens een innessteling kan zijn.. heel onwaarschijnlijk lijkt mij  ,  zou ik toch iets moeten merken  achteraf want dat zou betekenen dat ik nu al zwanger ben.

Ik krijg een echo komende week.van mijn blaas en nieren..om te checken waar het bloed vandaan komt. Ik heb ook al een bloeduitslag gehad die was helemaal goed althans..nierfunctie etc etc.. wel hadden ze in mijn bloed ook ontstekings cellen gevonden. die gaan ze nu onderzoeken. Het is wel raar dat mijn blaas en nieren helamaal i orde zijn maar er toch van ergens bloed komt.???  Ik hoop stiekem dat ik zwanger ben.. ik ga wel vragen of ze miesschien ook een echo kunnen maken van mijn buik(baarmoeder) etc etc.. kunnen ze denk je op de dag 24 van je cyclus al een vruchtje zien. (indien ik pas deze maand bevrucht ben) en misschien wel afgelopen maand al.

Heel veel tekst maar ben echt benieuwd naar je mening. Daarom heb ik als in de details neergezet. Ik hoop snel van je te horen en houd je op de hoogte.

groetjes NIna

quote: Babeken reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2009 23:25:30'));

Hoi Nina, sorry kon niet eerder reageren, want zat in het buitenland voor mijn werk.
3 dagen een pos ovutest is wel normaal hoor, langer is wel vreemd daar een eisprong normaal maar 24 tot 36 u duurt. Ik zit ondertussen aan 10 dagen en das niet echt normaal.
Ben er ondertussen al achter gekomen dat dit mss wel kan betekenen dat ik zwanger ben, maar voor een zw test is het nog even te vroeg (nog wachten tot volgende vrijdag).

Ivm gebruik van de ovutesten, ik begin met testen op dag 14 van mijn cyclus en ga door tot ik een positieve test heb (meestal 1 met een licht streepje, dag nadien een duidelijke streep en 3e dag trug licht streepje).
Die 3 dagen zijn dan mijn vruchtbaarste dagen, we klussen dan ook wel alle dagen dan om zeker te zijn dat we er volledig voor gegaan zijn.

Je bent ook al even bezig zie ik, bij ons is dit ronde 15, excl bbz en ben wordt er 26 in mei.

Ik hoor je nog wel!

Prettig weekend!

Babeken

quote: nina786 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2009 16:31:13'));

Hoi babeken ,   Bedankt voor het reageren   heel geruststellend als er iemand indezelfde situatie zit. Ik ben wel al naar de ha geweest..die heeft me gevraagd om 3 maanden te temperaturen. Dat doe ik ondertussen ook en daarna gaat ze dus kijken of ik in deze 3 maanden wel eisprongen heb gehad en dan verder de mm in. Maar toevallig heb ik deze week mijn ovu testen voor het eerst uitgeprobeerd..met succes naar mijn idee en jou geruststelling. Alleen die duidelijke piek in temperatuur heb ik niet opgemerkt dit keer. Ik had maandag een temp van 36.3 en ovutest neg, dinsdag 36,4 en ovu test mislukt denk neg, woendag 36,4 en pos ovu test, donderdag eveneens , vrijdag eveneens ,zaterdag was temp 36.5 en vandaag was het 36,7..Ik heb me laten vertellen dat je temp met een half graadje verhoogt als je je eisprong hebt...heb alle dagen braaf geklust. Wat denk jij??? waar kan ik van uitgaan die ovutesten die echt duidelijk waren of mijn temp.. ? (die vorige maand wel een piek hadden aangegeven)

Oja.. ik ben onder behandeling geweest een aantal weken voor mijn blaasontsteking..die is over alleen heb ik nog heel veel bloed in mijn urine.(niet zichtbaar hoor)  Ben afgelopen week nog naar ha geweest en die schrok van de hoeveelheid bloed in mijn urine..ze zei nog effe en dan ga ik het ook met blote oog kunnen zien. zei dacht dat het mij   nieren of blaas is..maar er zitten geen ontstekingen meer in blaas.  

Ze zei   dat het mijn eisprong kan zijn ,die moest inderdaad vanaf woens plaatsvinden. Nooit van gehoord dat je van je eisprong bloed in je urine kan krijgen. (ik zie geen bloed in mijn urine hoor. de ha ziet dit met haar testjet) OOK zij ze dat het wel eens een innessteling kan zijn.. heel onwaarschijnlijk lijkt mij  ,  zou ik toch iets moeten merken  achteraf want dat zou betekenen dat ik nu al zwanger ben.

Ik krijg een echo komende week.van mijn blaas en nieren..om te checken waar het bloed vandaan komt. Ik heb ook al een bloeduitslag gehad die was helemaal goed althans..nierfunctie etc etc.. wel hadden ze in mijn bloed ook ontstekings cellen gevonden. die gaan ze nu onderzoeken. Het is wel raar dat mijn blaas en nieren helamaal i orde zijn maar er toch van ergens bloed komt.???  Ik hoop stiekem dat ik zwanger ben.. ik ga wel vragen of ze miesschien ook een echo kunnen maken van mijn buik(baarmoeder) etc etc.. kunnen ze denk je op de dag 24 van je cyclus al een vruchtje zien. (indien ik pas deze maand bevrucht ben) en misschien wel afgelopen maand al.

Heel veel tekst maar ben echt benieuwd naar je mening. Daarom heb ik als in de details neergezet. Ik hoop snel van je te horen en ik hoop dat je zwanger bent.. sterkte en succes ik ga effe googlen..of ik wat hierover kan vinden voor je (en voor mij).

houdt je me op de hoogte??

groetjes NIna

quote: Babeken reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2009 23:25:30'));

Ik hoor je nog wel!

Prettig weekend!

Babeken

Haha Nina, idd een hele uitleg! Maar we zijn er om mekaar te helpen en gerust te stellen hé!

Nu ja, ik denk in ieder geval toch dat het bij ons op niks uitdraait deze ronde, heb helemaal geen verschijnselen die erop wijzen dat ik zwanger ben (vorige keer waren die 1 week na mijn eisprong al duidelijk aanwezig).
Maar ja, je weet nooit en stiekem hoop ik natuurlijk van wel. Afwachten tot vrijdag dus.

Dat temperaturen heb ik nooit gedaan en dat zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten. Dus daar kan ik je weinig over zeggen. Ben het bovenfirn ook niet van plan, aangezien het wel lukt om zwanger te geraken met de ovutesten alleen.
Maar hopelijk helpt't jou wel en hoef je die mm niet in hoor!
Wij klussen normaal ook alle 3 de dagen als ik een pos ovutest heb en dat heeft de volgende keer wel voor een succes gezorgd, dus het kan idd wel je zwanger bent. Maar als je eisprong pas woe was, dan is de innesteling nog volop bezig.
Die vind zo ongeveer een week na de eisprong plaats en dan kan je al na 1 week enkele symptomen hebben ( bij mij waren die vermoeidheid en hongergevoel). Maar niet iedereen heeft zwangerschapsverschijnselen hoor! Je kan perfect zwanger zijn, zonder dat je er zelf niks van merkt!

Je kan idd vragen of ze is kunnen kijken of er een vruchtje zit, maar het kan zijn dat ze het nog niet vinden hoor, dat het nog onderweg is naar de baarmoeder. En zolang het niet in de baarmoeder is, kan je het nog niet op de echo terugvinden.

Alé, hopelijk weet je zo snel mogelijk wat er aan de hand zit en of je al dan niet zwanger bent! Hou me op de hoogte hé.

Groetjes

Hey babeken, zo dat was een snelle reactie..

ik heb 18 feb mijn eisprong gehad (tevens mijn weddinganniversary), volgende week vrijdag 27feb mijn echo..dat is al meer dan week, dan kunnen ze toch misschien wel meer zien toch? Of bedoel je pas in de week van nod. Mijn nod is 6mrt. Trouwens ik ging net op internet googelen.. voor jou zit de kans er dik in dat je zwanger bent hoor. zoals ik overal lees tenminste. In mijn geval waren er ook positiieve verhalen..maar ook negatieve. Omdat ik de ovu testjes van kruidvat heb gebruikt..er zijn daar hele negatieve ervaringen mee. Sommige mensen hebben tijdens hun menstruatie zelfs met die testjes positief getest. Raar vind ik dat.. en sommige alleen maar positief vanaf dag 1 .. maar bij mij was het niet alle dagen positief vanaf 3e dag pas.cyclusdag 12 ... dus op dit moment vertouw ik er nog wel op. heb wel 3 x duidelijke test en controle streepjes (dus best wel donker gekleurd). Ik ben echt benieuwd moet gewoon effe wachten op nod.. nog 2 weken dus
Ik hoop dat het deze ronde raak is en dat ik niet de mm in hoeft ook voor jou hoop ik snel op goed bericht. vanaf wanneer kan je zwangerschapskenmerken echt voelen?
wanneer is jou nod? en welke ovu tesjtjes gebruik jij?

succes en spreek je snel weer
groetjes Nina

quote: Babeken reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-02-2009 18:31:08'));

Haha Nina, idd een hele uitleg! Maar we zijn er om mekaar te helpen en gerust te stellen hé!

Nu ja, ik denk in ieder geval toch dat het bij ons op niks uitdraait deze ronde, heb helemaal geen verschijnselen die erop wijzen dat ik zwanger ben (vorige keer waren die 1 week na mijn eisprong al duidelijk aanwezig).
Maar ja, je weet nooit en stiekem hoop ik natuurlijk van wel. Afwachten tot vrijdag dus.

Dat temperaturen heb ik nooit gedaan en dat zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten. Dus daar kan ik je weinig over zeggen. Ben het bovenfirn ook niet van plan, aangezien het wel lukt om zwanger te geraken met de ovutesten alleen.
Maar hopelijk helpt't jou wel en hoef je die mm niet in hoor!
Wij klussen normaal ook alle 3 de dagen als ik een pos ovutest heb en dat heeft de volgende keer wel voor een succes gezorgd, dus het kan idd wel je zwanger bent. Maar als je eisprong pas woe was, dan is de innesteling nog volop bezig.
Die vind zo ongeveer een week na de eisprong plaats en dan kan je al na 1 week enkele symptomen hebben ( bij mij waren die vermoeidheid en hongergevoel). Maar niet iedereen heeft zwangerschapsverschijnselen hoor! Je kan perfect zwanger zijn, zonder dat je er zelf niks van merkt!

Je kan idd vragen of ze is kunnen kijken of er een vruchtje zit, maar het kan zijn dat ze het nog niet vinden hoor, dat het nog onderweg is naar de baarmoeder. En zolang het niet in de baarmoeder is, kan je het nog niet op de echo terugvinden.

Alé, hopelijk weet je zo snel mogelijk wat er aan de hand zit en of je al dan niet zwanger bent! Hou me op de hoogte hé.

Groetjes

Terug
Bovenaan