al aangemeld voor kraamzorg?

Hallo allen,

Ik heb me vandaag aangemeld voor kraamzorg omdat ik overal las dat je dit nu al moet doen. Ik kan me alleen niet herinneren dat ik bij mijn zoontje (oktober 2006) ook zo vroeg in de zwangerschap mezelf heb aangemeld voor kraamzorg.

Vooral het "horrorpakket" kijken we erg naar uit (6de maand zwangerschap) hahaha.
Mijn buurvrouw noemde het ooit zo en ik vond dit zo grappig.

Hebben jullie je ook al aangemeld?

Groetjes Marieke
9 weken en 5 dagen zwanger.

Hi,

Ik ben volgens eigen berekening 1 dag verder dan jij. Heb me nog nergens voor aangemeld hoor!
Wij hebben volgende week woensdag pas het eerste gesprek met de VK (en ook 1ste echo), dus ik vraag dan wel wat ik het beste kan doen. Misschien werken zij met een organisatie samen of zo, dus ik had bedacht dat het handig was daar even op te wachten. En daarnaast is het natuurlijk handig om te weten of onze eigen berekening qua uitgetelde datum klopt!

Maarre, jij hebt het over het horrorpakket.. Dan ga ik me zorgen maken! Wat bedoel je (je buurvrouw ) daar mee?

xx Floppie

Ik heb echt geen idee wanneer je je moet aanmelden.
De vk heeft er ook eigenlijk niks over verteld. We hebben het erover gehad welke instelling maar niet over aanmelden.
Ben vandaag 13 weken. Ik zal eens op hun site zoeken....

Ik kreeg bij 11 weken al het verzoek van de huisarts om me aan te melden voor kraamzorg. Kijk ook even bij je verzekeraar hoe je je aan moet melden! Soms mag je je namelijk niet zelf bij een bureau aanmelden. Ik zit zelf bij Agis en daar regelen ze het zelf. Kon wel gewoon een bureau van keuze aangeven (moeten ze dan wel een contract mee hebben) en zij regelen de rest. Heb inmiddels al bericht van zowel verzekeraar als kraamzorgbureau dat alles geregeld is.

Hee Floppie,

Met het horrorpakket bedoelt mijn buurvrouw het kraampakket.
Dit zit vol spullen die je nodig hebt bij een thuisbevalling, vandaar het horrorpakket hahaha. Persoonlijk vond ik hem wel grappig....

Groetjes Marieke

hoi

ik heb me bij 6 weken al aangemeld voor kraamhulp omdat het hier gewaardeerd word je zo vroeg mogelijk aan te melden

groetjes maurilla 9weken en 4 dgn zwanger

Hoi Dames,

Ik heb me nog niet aangemeld, maar ga dat wel nog regelen vandaag. Ook de verloskundige gaf dat advies.
Hier in het zuiden is het ook laat zomervakantie en dan kunnen ze met de planning rekening houden. (Er zijn toch veel mensen in de zorg die net na de zomerperiode vakantie nemen: zo ong oktober dus!)

Gr Els,
mama van Quentin21092007 &12,1 weken zwanger

hallo,

Ook ik heb me al aangemeld. Je moet het zowiezo voor je 14e week regelen want anders kan het wel heel moeilijk worden zei de verloskundige.

Ik had van de week een goede echo dus heb me gelijk maar aangemeld. Bij menzis is het zo dat ze je op een veiling zetten en wie het laagst biedt die krijg je of je moet een voorkeur aangeven.
Je moet je dan wel eerst aanmelden bij die organisatie voor kraamzorg anders bieden ze namelijk niet op je.

Ik heb me aangemeld bij het groene kruis dit gaf de verloskundige aan dat ze daar goede ervaringen mee hebben.

Beetje vreemd dat menzis daar zo mee omgaat kwaliteit staat toch voorop zou ik zeggen.

Groetjes Trientsje

Terug
Bovenaan