Al bijna een jaar bezig

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben nieuw hier.   Ik ben Danielle en 25 jaar. Ik kon geen onderwerp vinden die bij mij past. Ik lees altijd allerlei forums en besloot net ook mijn verhaal maar eens op te schrijven.
Ik wilde altijd al kinderen. Het liefst 3 of 4 als dat mogelijk is. Ik wilde wel eerst alles goed geregeld hebben voordat ik met de pil zou stoppen. Vaste baan, huisje af enz. December 2007 ben ik gestopt met de pil. Met kerst vertelde ik mijn vriend dat volgend jaar met kerst er een kleine aan tafel zou zitten of ik hoogzwanger zou zijn. Helaas geen van beide. Ik heb het niemand verteld. Alleen mijn beste vriedin. Ik wilde het zeggen als het zover was.
Helaas tot vandaag de dag nog steeds niet zwanger. Ik voel mij er nu ook erg rot over. Ik vind het lastig dat iedereen zwanger is/wordt behalve ik. Ik merk dat ik mij nu ook echt depressief begin te voelen. Ik wil het zo graag. Ik sta op het punt om tegen onze familie te vertellen. Ik wil gewoon dat ze het weten.....
Het lastige is gewoon: iedereen word maar zwanger. Je hoort nooit we zijn ruim een jaar bezig geweest! Mijn vriend gaat binnenkort zijn sperma laten testen. Ik ben ook inmiddels bij de dokter geweest. Ik vroeg wanneer ik mij eventueel mocht laten onderzoeken. Hij zei gewoon vrijen en niet aan baby's denken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Je wilt iets heel graag, maar mag er niet aan denken. Hmmmm.
Ik heb altijd een hele regelmatige cyclus van 4 weken. Ik weet dus rond welke dagen ik het vruchbaarst ben. Afgelopen keer was ik een week over tijd. Na 2 testen niet zwanger. Voor mijn gevoel was ik echt schijnzwanger. Ik was zo misselijk, dit terwijl tijdens mijn cyclus nooit misselijk ben/was.

Ik hoop hier vrouwen te vinden met misschien tips, suggesties of die hetzelfde meemaken als mij.

Ha Danielle,

Ik kan niet uit ervaring spreken (bij mijn eerste kindje was ik binnen een paar maanden zwanger en nu zijn we bezig in ronde 3), maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Het is absoluut niet zo dat jullie de enigen zijn waar niet (binnen een jaar) lukt. Alleen praat niet iedereen er zo makkelijk over. Net zo goed als dat jullie het voor jullie zelf houden dat jullie graag een kindje zouden willen, zo zijn er nog veel meer stellen die het stil houden en dus niet vertellen. Pas als je het gaat vertellen (wat uiteraard aan jullie zelf is) zul je wellicht merken dat ook anderen eerlijk en open tegen jullie zijn en vertellen dat zij ook lang hebben moeten wachten of wellicht er nog mee bezig zijn. Kijk maar eens goed rond op dit forum (ik zag zelfs dat er een apart gedeelte is voor meiden waarbij het langer duurt): je bent echt niet alleen hoor.

En ookal ben ik pas in ronde 3 bezig, ik weet wel hoe het voelt als je heel graag een kindje wilt krijgen. Als je eenmaal de beslissing genomen hebt, dan wil je niets anders.

Heel veel sterkte en knap dat je de stap naar de dokter genomen hebt.

Liefs Suus

Hey Danielle,

Ik herken je verhaal wel.

Ik ben 28 jaar en al anderhalf jaar bezig (ik ga nu ronde 19 in)  om zwanger te worden.
Ook mijn cyclus is heel regelmatig, 27 28 dagen.

Toen we ruim een jaar bezig waren zijn we naar de huisarts gegaan.
Het sperma van mijn mannetje is ook getest, was niet   helemaal zoals het wezen moet, maar goed genoeg om zwanger mee te worden, dus nu ben ik aan de beurt.
Ik heb inmiddels al een paar inwendige echo's gehad en donderdag krijg ik een HSG ( wordt er contrast vloeistof in gespoten en een rontgenfoto gemaakt).
Hierbij wordt gekeken of er geen verstoppingen zitten zeg maar.

Ik begrijp heel goed hoor dat je je gedachte er niet vanaf kan halen, zeker niet als je weer eens op het wachtbankje zit, hoe kan je nou aan iets anders denken als je iets zo graag wil...!!!
Ik kan je daar ook verder niet mee helpen, het enige wat ik wel moet zeggen is dat nu ik in die mm zit ik wel iets meer rust heb en me er min of meer bij neegelegd heb dat het niet meer "zomaar" lukt, hierdoor kan ik het wel wat meer los laten.

Succes verder!

Liefs Phoebe

Hey Danielle

Ik voelde me precies zo als jou 3 jaar geleden!!!
Wij waren bezig voor ons 1e kindje en net zoals bij jouw wou het niet lukken.
Uiteindelijk zijn we in ronde 10 zwanger geworden, gelukkig !!
Ik dacht ook  dat het nooit zo gebeuren en elke maand dat ik ongi werdt ik al verdrietiger en kon het niet meer hebben dat mensen om me heen zwanger werden.
Maar ik zeg dus  nu wel "na bijna 1 jaar zijn we zwanger geworden", gelukkig !!!
Dus het kan echt.
Onze dochter is nu 2 jaar en ik zit nu alweer in ronde 6 voor ons 2 kindje.
Ik heb weer op gerekend dat het 1 jaar zou duren, kan het alleen maar meevallen.
Veel succes, ik hoop dat het niet lang meer zal duren.

Liefs Mama2006

Hoi Danielle,

ik weet helemaal hoe je je voelt. Wij zijn nu ook al vanaf vorig jaar aug bezig met het krijgen van een kindje. Was toen wel in 1e ronde al zwanger geraakt, helaas mk met ong 6 weken. Het voelde niet goed dus heb op eigen verzoek verder onderzoek gevraagd. Er is gebleken dat ik te zuur baarmoederslijm heb, Hierdoor kunnen de zaadjes er niet door. Dat ik toen toch zwanger ben geraakt was blijkbaar puur geluk. IK heb 6 maanden moeten 'spoelen' en ben nog niet zwanger geraakt. Heb 2 weken geleden kijkoperatie gehad en maandag krijg ik de uitslag.

Waarom wordt je vriend wel onderzocht en jij niet? Vindt het ook maar rare opmerking van de dokter. Toen ik aangaf dat ik verder onderzocht wilde worden, was hij eerst beetje afwijzend. Op dat moment waren we tenslotte 'nog maar even bezig', Het is mooi mijn lichaam, dus ik kreeg toch doorverwijzing. En blij toe, want mijn gevoel had me dus niet in de steek gelaten dat het niet goed zat.
Ik zou gewoon aandringen dat jij ook onderzocht wil worden, waarsch heb je al gezegd dat je nu een jaar bezig bent, maar anders zeg je gewoon dat je al 1,5 jaar bezig bent ofzo.

Voor mij telt ook beetje de leeftijd, want ben nu 35. Alhoewel ik geen spijt heb dat we niet eerder begonnen zijn, het is nu eenmaal zo, en wie zegt dat als ik jonger was geweest dat het dan wel zou lukken?

Heel veel sterkte, nog even volhouden, eens zijn wij ook aan de beurt...

hey danielle!

je bent echt niet de enige hoor! alhoewel je dat echt kan denken soms..
ik ben ook december 2007 gestopt met de pil en ook nog steeds niet zwanger..
ben het ook echt zat.ook netjes een cyclus van 30 dgn.  en iedereen zegt dan wel,niet zoveel aan denken bla bla..
doe dat maar eens als je al bijna een jaar bezig bent!!
mijn beste vriendin en buurvrouw zijn allebei nu net zwanger en je raad t al, allemaal in de 1e ronde. ik gun t ze echt van harte hoor! (mijn beste vriendin durfde t me amper te vertellen...) maar sávonds heb ik toch ff een traantje gelaten.

hebben sinds kort een hond en dat werkt echt als goede afleiding!
heerlijk wandelen..gedachten op nul...

als het bij nij dit jaar niet gelukt is, gaan we medio januari maar eens naar de huisarts toe. hoop echt dat t zover niet hoeft te komen.

nou hopen dat je wat steun op t forum kan vinden!
hier kan je lekker alles kwijt!

succes met alles! en hou je ons op de hoogte?

groetjes suus

He meiden,

Hier nog zo iemand bij wie het nog niet wil lukken. Ik ben 25 jaar en wij zitten nu net in ronde 10 voor ons 1e kindje...heb een hele regelmatige cyclus en na 3 dagen overtijd te zijn kregen we toch echt een beetje hoop...maar helaas, vannacht hebben de rd;tjes zich in alle hevigheid gemeld...ben er kapot van...zo oneerlijk dit!
Wij zijn ook naar de ha geweest en daar gemeld dat we langer dan een jaar bezig zijn...komen ze toch niet achter, heb laatst bij de kluskippies (daar klets ik ook nog mee, af en toe) opgezocht en in ronde 2 geef ik al aan dat ik bijna zeker weet dat het bij ons niet gaat lukken spontaan...zo'n gevoel had ik toen al...dat werd als maar erger en toen heb ik met vriendje afgesproken om mocht het ronde 8 niet lukken, naar de ha te gaan. Mijn bloed is afgenomen en mijn vriendjes sperma wordt getest...deze week krijgen we de uitslag.
Iedereen om ons heen is zwanger en zelfs een vriendin die niet zwanger is (en het ook niet van ons weet) zei dit weekend dat iedereen zwanger is...dus ik verbeeld het me niet...hier komt ff een rijtje:
een vriendin,  ons schoonzusje, een nichtje van mij, twee aangetrouwde nichtjes van mij, een nichtje van vriendje, een collega, een vriendin die net bevallen is, een vroegere vriendin van mij. En nog wat meiden hier uit de buurt, ik verbeeld het me echt niet, het is gewoon zo! Erg frustrerend, hoe erg ik het iedereen ook gun!

Als ik jou was zou ik idd erop aandringen dat jij ook onderzocht wil worden. Gewoon zeggen dat je een afspraak wil bij de gyn. Daar heb je gewoon recht op! Wat een botte opmerking zeg, natuurlijk ben je er mee bezig...kan me de laatste tijd ook ergeren aan mensen die met verhalen komen van...en toen ging ik op vakantie en toen was ik er niet mee bezig en werd ik zwanger!! Dat is heel fijn en ik ben heel blij voor ze, maar ze doen het soms zo overkomen alsof ik alleen nog niet zwanger en doordat ik er teveel aan denk...dus als ik er niet aan denk, maar heb ook geen sex met vriendje rond de eisprong, dan raak ik zwanger! Want ik denk er dan niet aan...
Wij zijn ook wel op vakantie geweest en ik heb lekker genoten en mijn eisprong viel zelfs in de vakantie, maar ook niet zwanger...
Dus lekker laten lullen die dokter, maar aangeven dat je zo niet verder kan.

Bieb, kreeg je vandaag de uitslag?!?! Ben heel benieuwd, laat je het hier ook nog even weten?!

Meiden, ook voor ons moet toch eens goed nieuws komen?!

Liefs Joepie

joepie, ben benieuwd wat je uitslagen zijn!!!
duimen!!! en onwijs @$$#@$%^ dat vannacht de  weer zijn gekomen....

en dat gevoel wat jij hebt, dat t nooit zal gaan lukken,heb ik ook heel erg sterk gehad, nog voordat ik met de pil stopte.
en nu elke ronde word dat gevoel steeds sterker..
ikzelf zit in ronde 11 en de ellendige wachtdagen zijn weer aangebroken..16-11 nod.

succes iedereen!

Terug
Bovenaan