al de hele dag niets gevoeld, wanneer moet ik de verloskundige bellen?

Hoi meiden,

Sinds ruim een week voel ik onze kleine meerdere keren per dag goed bewegen.
Zeker 1 keer per uur komt ie even langs om gedag te zeggen.
Nu is het echter al de hele dag stil in mijn buik.
Ik maak me best wel zorgen, maar ik durf de verloskundige eigenlijk niet te bellen.
Ik ben bang dat ik dan pietluttig overkom.
Weet iemand wanneer je de verloskundige wel moet bellen?

Groetjes Sesam

Hoi,

Je mag de verloskundige ALTIJD bellen. Je kan beter een keer te veel bellen dan te weinig. Ze zitten ervoor. Dus als je bang of onzeker bent zou ik gelijk bellen als ik jou was.

Groetjes Natasja

Hoi,

Ik denk dat je je nog niet echt zorgen hoeft te maken hoor . Je kindje is vandaag misschien gewoon een beetje lui. Net zo als wij daar wel eens last van hebben.   en ben je  vandaag misschien druk bezig geweest? Vaak is je kindje dan juist erg rustig en zodra jij dan lekker rustig gaat zitten wordt je kindje actief!

Wanneer je echt een paar dagen niets voelt is het misschien wel verstandig om de vk te bellen.

Hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt! Sterkte verder!

Groetjes,
Jantine

En inderdaad, de vk is natuurlijk voor al je vragen en ook om je onzekerheid weg te nemen. Dus als jij er niet lekker bij voelt........gewoon bellen!

Jantine

Bij ons staat op de kaart van de vk dat je moet bellen als je na 28 weken zwangerschap de baby minder of niet voelt gedurende een dag. Tot 28 weken hoef je 'm nog niet iedere dag te voelen.

Maar als je twijfelt gewoon bellen hoor!

Liefs Annemarie

Probeer eens even rustig te gaan liggen en je te ontspannen. Helemaal diep doorademen naar je buik met je knieen opgetrokken, zodat je een soepele buik hebt. Probeer dan met je handen op je buik even contact te maken. De kleinste beweging zal je al geruststellen toch. Als je dan niks voelt zou ik de vk bellen, die zal je zeker serieus nemen!

Groetjes
Wasabimammie!

Nou, ik heb nu nog steeds niets gevoeld, ook niet nadat ik even rustig ben gaan liggen zoals jullie ook al voorstelden.
Ik denk dat ik morgen maar ga bellen als het vanavond ook niets wordt.
Via een vriendin hoorde ik ook dat je in dit stadium, 20 weken, nog niet iedere dag wat hoeft te voelen.
Maar omdat ik het normaal gesproken de hele dag voel, maak ik me nu toch wel wat zorgen.
In ieder geval bedankt voor jullie gerustellende woorden.

Groeten Sesam

Als ik jou was zou ik lekker de vk bellen hoor. Daar zijn ze voor, ook al is het geen ideaal tijdstip. Anders doe je vast geen oog dicht vannacht en lig je de hele tijd te 'voelen' of je wat voelt... Misschien stelt ze je toch even gerust en kan je morgenochtend meteen langskomen!

Groetjes
Wasabimammie!

Terug
Bovenaan