Al een definitieve naam?

A

Anoniem

Guest
Ik ben gisteren tante geworden van een naamloos nichtje. Arm ding, mijn zus en haar vriend dachten nog wel even te hebben maar ze besloot gisteren wat eerder ter wereld te komen.

Hebben jullie al een definitieve naam (of namen als je geslacht niet weet)?
Wij zijn er nog (lang) niet uit. Toch maar wat meer vaart achter zetten!

gr. Anne

Allereerst gefeliciteerd met je naamloze nichtje...

Voor een meisje had ik de naam al voordat ik zwanger was: ik hoorde hem ergens en heb mn vader dezelfde dag nog verteld "Als ik ooit een meisje krijg dan noem ik haar ...."
Tja dat vertel ik nog ff niet.
Ze heeft ook al een 2e naam die mn vader "verzonnen" heeft : Raven

Voor een jongen vond ik het dit keer een stuk moeilijker, ik had wel al een naam, maar heb laatst ook een andere naam gehoord waardoor ik nu twijfel...
Tja, misschien toch ook maar ff wachten tot het kindje geboren is en als het een jongen is moet ik dan maar kiezen wat het beste bij "hem" past.

De 2e naam staat voor een jongen ook al vast, namelijk: Kayne

Veel suc6 met het maken van een keuze!
Liefs Nika  

Ohhh een naam, zo verschrikkelijk moeilijk.
Wij hebben om eerlijk te zeggen nog helemaal geen idee, ik struin internet af maar alles wat ik noem zegt mijn vriend zet maar op het lijstje, of nee, niet mooi.
Hij heeft zelf nl. 1 naam wat hij geweldig vind, maar ik helaas niet dus die wordt het niet. Maar daardoor heeft hij weinig zin om zich er verder in te verdiepen.
Kan dus nog leuk worden.
Ben bang dat als de kleine eerder komt deze ook de eerste dag als naamloos ter wereld komt......

Groetjes ingeborg
Trotse mama van Melle& Wisse* & a.s. beebje (haha zonder naam.....)

Hallo

we hebben onze naamen al tidtje geleeden bedacht.

Onze dochter Laura is vernumt naar opa van mijn vrind ( die heete Laurens) en 2de naam van mijn moeder Jaroslava

Met 24 weken heb ik een 3d echo gehad en daar konden we heel goed zien wat het word.   Deze kleine word vernumt naar mijn broer ( maar dan een Nederlandse- France  versie van zijn naam) en 2de naam van vader van mijn vrind.

Omdat ik uit Tsjechie komt moet de naam ook goed leesbaar en uispreekbaar zijn voor familie en vrinden daar.

Suc6 met jullie keuzes
Vandaag 31 w zwanger

De roepnaam voor een meisje staat zo goed als vast, de 2e naam (die achter de roepnaam komt) komt van mijn schoonmoeder (die helaas overleden is).

De roepnaam voor een jongen is de laatste 2 weken nog veranderd en over de 2e naam denken we nog na (heb al 2 zoons, dus vernoemen hoeft niet meer).

Maar niets is zeker....weet uit ervaring dat je toch net nog voor de geboorte kan wisselen van namen... maar staat het eenmaal op de proefdruk voor de geboortekaartjes, dan wisselen we niet meer..........

hoi hoi
ja heb hem al een tijdje vast staan en noem haar zelfs al zo,onze kleine spruit gaat INDY heten.
de kids moesten er even aan wennen maar mijn man en ik vonden het een geweldige naam.
liefs sil

ja dachten we er einderlijk uit te zijn een echte hollandse naam hebben onze hamsters ook gehad hahahah.

beginnen we nu te twijvelen voor een noorse naam zijn we alle twee gek op het land.

het is ook moeilijk het is wel voor een heel leven en de eerste naam was ik ook al aan gewend.

we zien wel we hebben nog effen en wel 2 namen die helaas niet achter elkaar kunnen haaha.

doie doei lucy 30,2

Yep, tijdens de vakantie kwam mijn man ineens met een mooie naam op de proppen.

Ik had nl. in een artikel een mooie naam gelezen, maar dat is tevens de betekenis van iets dagelijks. Dat vonden we niet kunnen. Nu heeft man lief er iets moois van gemaakt.

Alleen de 2e naam zijn we nog niet helemaal over uit....

Terug
Bovenaan