al een half jaar bezig en nog steeds onregelmatig ongesteld

He meis,

Ik ben hiervoor ook al een keer naar de huisarts geweest omdat ik toen ook al best lang over tijd was zeg maar. Toen moest ik idd afwachten maar aangezien ik nu al acht en halve week wacht op mijn tweede ongi heb ik toch maar een afspraak gemaakt. Mijn huisarts zei dat ik nog wel even kon afwachten maar snapte gelukkig dat de kinderwens erg groot is en dat het dan heel vervelend is dat je onregelmatig ongi bent. Ik had deze week ook zo iets van zal ik de dokter weer afbellen? Omdat ik dan misschien  een zeikwijf ben of zo... Maar ik ben blij dat ik het niet afgezegd heb.
Je moet natuurlijk je eigen gevoel volgen maar hier wordt je volgens mij ook niet echt gelukkiger van toch?
Ik kan gelukkig heel goed met mijn huisarts praten, ik hoop dat dat bij jou ook het geval is want dat helpt wel.

Succes

Liefs Taat

Hoi
De eerste keer dat ik zwanger ben geweest, was dit in ronde 1 na het stoppen met de pil. Helaas kreeg ik met 11 weken een miskraam, en daarna is mijn cyclus op hol geslagen.   Gemiddeld was het 5-6 weken, maar met uitschieters naar 8 of 12 weken. Na een jaar zijn we naar de huisarts gegaan, die me heeft doorverwezen naar de gynaecoloog. Hier kreeg ik clomid, en na 6 rondes was ik toen zwanger.
De gynaecoloog had toen al gemeld dat als we eventueel een tweede zouden willen, we eerst weer een half jaar moesten proberen. Toen onze oudste 7 maanden was, zijn we ervoor gegaan, en na 3 rondes was ik spontaan zwanger ! Ondanks een onregelmatige cyclus, kan het dus wel spontaan.
In december ben ik nu weer met de pil gestopt en gaan we voor een 3e kindje. Weer had ik cyclussen van 5-6 weken, was er al aan gewend. Vorige maand was het 8 weken en  ben ik naar de huisarts gegaan.   Zij zegt dat die lange cyclussen blijkbaar bij mij horen, kan er zelf niets aan doen, maar het zou geen belemmering moeten zijn om zwanger te raken. Wel mag ik in september een doorverwijzing voor de gynaecoloog halen.   Vind het ook wel een beetje verwend om voor een derde kindje weer de medische molen in te gaan, maar aan de andere kant willen we het heel graag. Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik zin heb in alle heisa en bijwerkingen van hormonen.
Eerst gaan we maar eens lekker vakantie houden, en dan zien we wel.
groetjes Mel

Terug
Bovenaan