Al een week niet kunnen slapen... zit er helemaal doorheen!

Pff.. Ik weet het even niet meer. Sinds een week slaap ik snachts niet meer, het is begonnen vorige week donderdagnacht toen ik 2 nachten erge buikkrampen gehad heb, logisch opzich dat je dan niet goed kan slapen.
Echter die dagen erna tot aan vandaag kan ik de slaap gewoon niet vatten, en slaap gemiddeld 1,5uur op een nacht. De rest van de nacht loop ik te spoken door het huis, uit bed, in bed, er weer uit, er weer in. Enz. Het lijkt ook alsof ik totaal over mijn slaap heen ben. Ik wil zo graag eens weer een nacht slapen gewoon.. maar het lukt gewoon niet.
Hebben meer mensen dit toevallig? En heeft misschien iemand tips? Ik heb al zoveel dingen geprobeerd, maar niks helpt gewoon. Ik heb het echt even gehad :-(

Liefs
Janet
35 weken

Arme meid. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit joh. Warme melk drinken? Een warme douche nemen? Ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan? Lezen voor het slapen gaan? Overdag je rust pakken zodra het effe kan. Maar ik vrees dat je bovenstaande allemaal al hebt gedaan.. Sterkte hoor!  

Hoi,

aan het einde van mijn vorige zwangerschap heb ik ook erg last gehad van slapeloosheid. Om gek van te worden. Ik kreeg toen het advies om iets heel saais te gaan doen zoals breien of een heel saai programma op tv gaan kijken. Daar word je zo moe van dat je vanzelf in slaap valt. Ik heb ook wel eens warme melk drinken geprobeerd, maar dan werd ik wakker omdat de baby tegen mijn volle blaas aan het duwen was. Succes met de laatste loodjes.

Groetjes van Marloes

Pff... ook vannacht is het weer raak..

Ik heb al zoveel geprobeerd, maar niets helpt gewoon. Ik zit er echt helemaal doorheen.
Ik wil zo graag lekker slapen, en lekker s ochtends uitslapen..

Het in slaap vallen gaat nog wel, maar dan na ongeveer maximaal een half uur schrik ik weer wakker, en dan is het gedaan met het slapen.
De rest van de nacht loop ik dan maar wat te spoken door het huis.. wel extreem vermoeid, ogen die steeds dichtvallen enzo.. maar slapen gaat dus nog steeds nie.

Ik hoop dat iemand tips heeft..
Kdenk dat, als dit nog aanhoudt de komende nacht, dat ik morgen de VK of anders de HA maar ga bellen..
Ik weet t ook niet meer..

T tis een btje een wanhopig stukje tekst geworden het bovenstaande, maar zo voel ik me ook :-(     Ik ben op

Liefs
Janet
35 weken

Waarschijnlijk heb je alle standaarddingen al geprobeerd......
Hou je de avond ook rustig genoeg, zodat je ontspannen bent als je gaat slapen???
En dan ook geen opwekkende stoffen meer eten en drinken?? (koffie/thee/chocolade)

Heb zelf een tijdje terug anderhalve week nauwelijks geslapen, maar ik maakte me erg druk over mijn werk(vooral als dat de dag erna was, dan wilde ik per se goed slapen....) en alle dingen die ik nog moest doen voor de komst van de baby....
Sinds ik met mijn vriend samen een lijstje heb gemaakt van wat nog moet gebeuren en hij me goed helpt en nu ik niet meer hoef te werken, slaap ik weer 6 a 7 uur per nacht redelijk goed en daar kom ik de dagen ook wel op door!

Maar als dat allemaal niet helpt.....
Ik heb van een vriendin gehoord dat die van de dokter een paar slaappilletjes(onschuldig genoeg voor de baby) heeft gekregen, die een dag of 3 heeft gebruikt en daardoor weer in het goede ritme is gekomen....
Nu slaapt ze weer redelijk goed zonder pilletjes, mischien toch het proberen waard, anders ga je er nog aan onderdoor!

Veel sterkte, groetjes, Natasja (36wkn+3dgn)

Hoi Janet,

Ik ken je probleem heel goed. Ik heb ook veel gebroken nachten.

Bij mij komt het meer omdat ik vaak uit bed moet om te plassen. Als ik dan weer terugkruip ligt mijn man regelmatig te snurken waardoor ik niet meer in slaap kan komen! Er frustrerend.

Het probleem bij mij is dan ook dat ik me teveel focus op het in slaap komen  waardoor ik niet relaxed in bed lig. Ik wil TE graag slapen waardoor ik mezelf op zit te fokken als het niet lukt. Misschien is dat bij jou ook het geval?

Bij mijn cesartherapie zwangerschapscursus heb ik ontspanningsoefeningen gekregen die wel goed helpen. Ga lekker in bed liggen en probeer met je buik adem te halen. Doe je ogen dicht en ga al je lichaamsdelen in gedachten af. (voeten, kuiten, bovenbeen, billen, rug, armen en via de andere kant weer terug). Ga na of ze allemaal ontspannen zijn. Zo niet, probeer naar dat lichaamsdeel toe te ademen zodat die alsnog ontspant. Probeer je zo helemaal te ontspannen. Meestal val ik daar wel van in slaap.

Ik probeer me dus ook niet meer te druk te maken en ik blijf ook wel in bed liggen. Ook al slaap je dan niet, je lichaam kan toch uitrusten.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Bijna 31 weken zwanger

mijn advies is, om samen met je man heerlijk op bed van elkaar te gaan
genieten. ik kan er namelijk altijd goed van slapen.
maar dan moet je er natuurlijk wel zin in hebben!!!

haai

Ja ik ken het. Heb vorige week hetzelfde gehad maar ik was aan de diarree. Het is per nacht verschillend. De enige tip die in kan geven, wat voor mij vrij goed werkt, is een beker warme melk voor het slapen gaan. Lekker ouderwets maar bij mij werkt het. Zelfs tegen maagzuur. Ik ben altijd al een moeilijke slaper geweest en kreeg dan warme melk met honing van mijn moeder. Of dit echt helpt weet ik niet zeker, maar heb ooit eens gelezen dat het wel werkt. Ook kun je Valeriaantabletjes proberen, dit is homeopathisch, je wordt er niet moe van maar wel rustig.

Succes! groetjes marian

Terug
Bovenaan