Al eerder beginnen met Nutrix papfles 's avonds? Wie heeft er ervaring?

hoi hoi,

Mijn zoontje is bijna 10 weken maar slaapt nog steeds niet echt  goed door.
Hij meld zich zo  tussen 04.00 en    05.00 uur dus dan begint zijn dag met de 1e fles..... (vanaf 05.00 moet je het de 1e ochtendfles noemen)

Hij krijgt sinds deze week 5x een fles Nutrilon 1 van 180  cc (200 cc klaargemaakt dus)
Nu heb ik al wel Nutrix bloempap in huis maar durf het nog niet te geven... Op het pak staat voor kindjes vanaf 4 maanden...

Kan het kwaad als ik het nu toch eens probeer? wellicht slaap ie dan net iets langer door.... Hopelijk hebben jullie hier enige ervaring mee?
Of raden jullie het sterk af om dit vóór 4 maanden te geven?

hij weegt overigens ruim 10 pond inmiddels.....

Groetjes Snoopy

Ik heb altijd te horen gekregen: rijstebloem is ook bijvoeding en met bijvoeding begin je bij voorkeur pas met 6 maanden. Maar ja, er zijn  natuurlijk altijd omstandigheden waardoor je andere keuzes maakt. Ik persoonlijk vind 10 weken nog wel erg jong, ik zou geneigd zijn toch echt het advies 4 maanden aan te houden.

Bovendien deed de nutrix hier helemaal niets op het doorslapen!!! En dat hoor ik van wel meer moeders. Kindjes slapen door als ze daar aan toe zijn. Al kan ik begrijpen dat je het graag wil bespoedigen, maar al mijn pogingen zijn mislukt. Het viel niet te manipuleren, helaas... Succes!

Hoi,
Ik heb een dochter van 12 weken oud en zij slaapt nu van 23 uur tot 7 uur 's ochtends. Maar om 5 uur wordt ze wakker en ligt dan nog even te woelen met kleine huiltjes. Als het meezit (even opnieuw instoppen) slaapt ze verder tot bijna 7 uur (helaas ben ik feitelijk wakker vanaf 5 uur... dus nog geen lange nachten voor mij...). Ik heb geen ervaring met rijstebloem. Vanaf 4 maanden? Dan moet ik nog een maandje wachten!
Mijn dochter krijgt 5 flessen per etmaal: de eerste en de laatste 200 cc aangemaakt en de andere drie 165 aangemaakt. Ze weegt nu ongeveer 6 kilo.
Wat bij ons hielp: overdag minder slapen zorgt voor langere nachten slapen! Ze was gewend na iedere voeding 3 uren te slapen. Nu nog maar anderhalf tot 2 1/2.
Ik heb trouwens ernorm veel gehad aan een boek van Tracy Hogg: 'wat je baby vertelt'. Via Bol.com makkelijk en snel te bestellen!
Succes.
Annet

Ik zou ook echt nog geen Nutrix gaan geven met 10 wk hoor. Het is echt nog heel normaal dat hij 's nachts een voeding wil. Hij heeft dat gewoon nog nodig. Vind je het echt heel erg om 's nachts te voeden? Mijn dochter is bijna 5 mnd slaapt ook nog niet elke nacht door (soms wel). Ze krijgt ook nog geen Nutrix. Maar dat komt ook omdat ik nog 3 of 4 borstvoedingen geef en 2 flessen.  Ik vind het geen probleem die nachtvoedingen. Ze heeft dan echt honger en slaapt weer heerlijk verder als haar buikje vol is.   Het is relatief maar zo'n korte periode. Het doorslapen komt echt wel. Gewoon geduld hebben.

Mijn zoontje sliep ook nog niet door met 10 weken, dat is echt niet vreemd hoor.
Geef het de tijd, leg je erbij neer dat je er 's nachts een keer uit moet, voor je het weet slaapt hij door.
Nutrix is bijvoeding, nog niet doen dus.
Het is ook geen wondermiddel, sommige kindjes krijgen er juist kramp of verstopping van.

hoi hoi

weet niet hoe laat je de laatste fles geeft hier kan het ook mee te maken hebben. dat ze al in een diepe slaap zitten. en dan maak je ze wakker. voor een fles voeding. ik heb nu zelf ook geleert dat ik de laatste fles rustig geef dus zo min mogerelijke prikels en meneer slaapt gewoon door.

alleen is bij ons het na deel dat we maar 1 slaap kamer hebben dus als de wekker gaat is meneer soms wakker en soms slaapt hij door.

nou doie doei lucy

10 weken is inderdaad nog wel erg vroeg. Ik ben begonnen met Nutrix toen Merel 16 weken was. Dus net geen 4 maanden.
Iom het consultatiebureau hoor.
Alleen kreeg zij de papfles 's ochtends ze sliep 's nachts als een roosje maar als ik haar om 8.30 de eerste fles gaf wilde ze om 10.00 alweer.
Met een schepje nutrix erdoor redt ze het net tot 11.30.
De rest van de dag gaat het wel goed hoor want van 22.00 tot 8.30 was nooit een probleem.
Alleen leek het dan wel of ze het 's ochtends wilde inhalen.

Ik denk ook dat het wel vroeg is om met nutrix te beginnen, zou tot 4 maanden wachten, hier heb ik het ook geprobeerd (met 4 maanden) omdat ze 's nachts onrustig sliep maar het maakte niets uit of ik nu wel of geen pap gaf.

Toen ik van de nachtvoeding af wilde heb ik 'snachts een speentje gegeven, het is even doorzetten maar voor je het weet zijn ze er aan gewend dat ze 'snachts niets meer krijgen en komen ze niet meer voor een voeding.

Succes!
Caatje.

Terug
Bovenaan