Al eerder beginnen met Nutrix papfles 's avonds? Wie heeft er ervaring?

Ik zou dat zeer zeker niet doen. Er staat niet voor niks op vanaf 4 maanden!! En dat alleen omdat je zelf door wilt slapen???
Die van mij is nu ruim 6 maanden en die slaapt ook nog niet door. Hij gaat om 20 uur naar bed en komt tussen 2 en 4 ook nog voor een voeding (ik geef nog bv).. Je weet dat je gebroken nachten gaat krijgen met een kleintje erbij en ik weet dat het geen lolletje is maar het is maar een relatief korte tijd...

Hoi,

Ik zou dit ook zeker niete doen. Ten eerste snap ik niet zo goed dat je zegt : " slaapt nog niet door" Hij is 10 weken?? Dit kan nog wel maanden duren hoor. Ik weet niet wat je precies verwacht had. Ten tweede  kan je het doorslapen echt niet forceren door een paar scheppen pap of wat dan ook door je fles te doen. als hij er nog nite aan toe is om door te slapen verhelp je dit niet met pap en blijft hij gewoon komen totdat hijzelf opeens doorslappt en er aan toe is om door te slapen.  

Hoi hoi,

Bedankt voor al jullie adviezen! voorlopig nog geen papfles!
Maar laat ik wel even duidelijk stellen dat ik het echt niet wil(de) doen uit eigen belang zodat ik zelf langer kan doorslapen, ik kreeg een beetje het idee dat sommige van jullie dit dachten namelijk.... We hebben echt alles over voor ons kindje, zelfs al zou ik er een heel jaar 2x per nacht uit moeten!! Het is ons 1e kindje en dat weet je gewoon nog niet hoe het precies werkt allemaal.....

Het is eerder zo dat het voor zijn eigen ritme makkelijker zou zijn als ie óf rond 07.00 uur óf bijvoorbeeld rond 03.00 's nachts zou komen.... Het is nu altijd rond de klok van 05.00 en dat betekend dus dat zijn laatste flesje om 09.00 uur is. ipv rond 23.00 uur.

Het was alleen maar bedoeld om wellicht de regelmaat voor hem zelf er in te krijgen, nu weet hij nooit zo goed waar ie aan toe is omdat de tijden van de voedingen nu per dag heel erg verschillend zijn....

groetjes Snoopy

hoi hoi,
mijn dochtertje "Jinke" is nu 12 weken ze slaapt de nachten door van 22.00 uur tot 7.30 uur, wat bij haar heel goed helpt is dat ze de laatste fles voor 22.00 uur krijgt. Ze weegt nu 4300 gram en wij zijn ook overgestapt op 4 voedingen per dag. ( 7.30-12.30-17.30-21.30 uur). Jinke krijgt nu 4 voedingen van 150 cc, 3 schepjes omneo en 2 schepjes Forte en de laatste fles 2 schepjes omneo en 3 schepjes Forte, dit werkt voor haar uitstekend, en voor mij ook ik kom zo aan een goede nachtrust en dit is erg prettig.
Misschien een idee om voor jullie kindertjes voor de nachtfles ook Forte erdoor heen te doen.
Succes Allemaal
moeder van Jinke 12 wkn en Marc 5 jaar

Hoi Snoopy,
Ik begrijp dat je het prettig zou vinden als je een soort ritme hebt, dus elke dag om ongeveer dezelfde tijden een voeding, maar ik vraag me af of zo'n kleintje daar zelf al erg in heeft. Ik denk het eerlijk gezegd nog niet.
Mijn dochter is bijna 5 mnd en lijkt krijgt nog elke dag op andere tijden haar voeding. Het hangt er vanaf hoe laat ze wakker wordt 's ochtends en wanneer ze honger heeft. Ik probeerde er ook een ritme in te krijgen, maar het lukt gewoon niet, dus ik heb het opgegeven. De ene keer heeft ze gewoon veel meer honger dan de andere keer. Onze eerste dochter zat wel heel snel in een ritme en dat is heel prettig maarja, deze dus niet, het is niet anders.....
Maar ik denk dus eerlijk gezegd niet dat je kindje er last van heeft dat ie elke dag op andere tijden drinkt.
Succes!
Groetjes, Mariska

Hey Snoopy,

wrm denk je dat doorslapen met 10wk normaal is??
Het kan tuurlijk al wel, mijn zoontje was 6wk en toen sliep hij al door tot 7uur!!
Maar het andere kindje slaapt bijv. pas met het jaar door.
Je kunt het niet forceren ben ik van mening, en al helemaal niet door er Nutrix bij te doen.
Dylano slaapt daar echt niet langer door hoor... maar ik gebruik het nog wel voor de avondfles.
Ik zal ook pas rond de leeftijd van 15 á 16wk gaan proberen Nturix te geven.
En dan je er 's nachts uitmoet is niet leuk, dat snap ik heel goed!!
Maar ik vond het altijd lekker om daarna weer te gaan slapen...
Mss als je daaraan denkt dat het wat "leuker" gaat voor jezelf??
En het komt allemaal goed hoor, voor je het weet slapen ze door.

Succes!!

Groetjes Debby.

En dat je regelmaat voor je kleintje wilt hebben snap ik ook heel goed.
Maar de meeste kleintjes geven het zelf wel aan... en anders dan komt het vanzelf.
Dat was bij ons ook in ieder geval.
En volg gwn je gevoel dan komt alles goed!

Hey snoopy. Ik was oa iemand die reageerde met een soort van " je wilt het omdat je zelf wilt doorslapen".. Maar dit is uiteraard niet bedoelt om je aan te vallen of zo he..!!
Natuurlijk wil je het allerbeste voor je kindje, maar ik denk echt dat 10 weken nog te vroeg is om een soort van ritme erin te krijgen.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je graag wilt slapen en je kleintje wat ritme gunt maar dit komt allemaal vanzelf...
Geniet maar lekker van je kindje en dat doorslapen komt echt wel...
Haha, ik hoop ook elke avond dat de mijne deze nacht voor het eerst doorslaapt!!!
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan