al harde buiken?

Hallo allemaal,

Ben morgen 19 weken zwanger en heb sind een aantal weken af en toe al het gevoel dat ik last heb van harde buiken. Nooit geweten dat het zo vroeg in de zwangerschap al kon, maar voel dan echt m'n baarmoeder aanspannen en een harde bal van binnen. Is soms best wel beetje pijnlijk.
Nou is het volgens mij ook wel een signaal, want ik heb er met name last van als ik druk bezig ben of veel heb gedaan op een dag.

Herkent iemand dit?

groetjes Marieke

Hoi Marieke,

ja hoor is heel bekend. en geen probleem vertelde de VK mij 2 wk geleden. ik ben nu 17wk5dg en heb er de afgelopen weken ook last van gehad.

vooral na spanning, inspanning of een orgasme. heel normaal volgens VK, zolang je er geen bloedverlies bij hebt geeft het niks.

Geniet van je zwangerschap

Liefs Sylvia
17wk5dg

Hoi dames,

Ik heb ook al een week of 3 last van harde buik. Heb er met mijn verloskundige over gehad en het schijnt normaal te zijn bij een 2e/3e/4e zwangerschap, etc.
Ik heb het bij mijn vorige 2 ook gehad maar niet zo vroeg in de zwangerschap.

Neem gewoon je rust wanneer het kan zei ze. Is makkelijk gezegd natuurlijk als je al 2 kinderen rond hebt lopen maar heb er meestal 's avonds last van dus ga dan lekker languit op de bank liggen.

Groetjes Jacy

Jah, ik heb daar ook al 'last' van. Bij mn dochtertje nooit gehad, zelfs op het einde niet. Nu heb ik er echt wel 2 of 3 per dag. Vooral op dagen dat ik thuis ben, en dus veel moet tillen (dochter van 8 maanden loopt natuurlijk nog niet zelf hihi)

Ik ben nu 15 weken, dus het is best snel, maar het zal er allemaal wel bij horen!!!

Pauline

Hoi, ik ben zelfs maar zwanger van mijn eerste en heb ook al een 2tal weken last van harde buiken. Bij mij is het vooral als ik echt moe ben, en dat is meestal tegen het einde van de week. Dus lijkt mij niks zorgwekkend hoor!

Liefs Babeken

hallo meiden,

Ik vind het fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Ik ben nu 18 weken en 5 dagen en heb sinds enkele dagen echt last van harde buiken.
ik wist eigenlijk niet dat dit normaal was in een 2e 3e of 4e zwangerschap, dus ik vind het wel prettig om dat te lezen.
Ik heb ze niet echt als ik druk ben maar ook als ik zoals gisteravond lekker op bed televisie lig te kijken. Het was op een gegeven moment zo erg dat ik dacht dat ik weeen had!
Gelukkig ging het vanzelf weer over.
Heerlijk hoor dit forum... Hoef ik niet meteen naar mijn gyn te bellen....

Groetjes Elke

Hoi meiden!
Blij dat ik niet de enige ben die het al zo vroeg heeft! Ik voelde de eerste samentrekking al met ruim 13 wkn zwangerschap!
Maar omdat ik van iedereen hoor dat dat niet hoort, begon ik me al zorgen te maken.
Ik heb het soms gewoon als ik in bed lig, dus niet alleen als ik druk ben geweest.
Als ik last heb van onrustige darmen, is het erger...
Woensdag weer naar de gyn!! Hoop dat alles goed is!
Groetjes, Femke
16 wkn

Bedankt voor jullie reacties,

Ben blij om te horen dat er meer vrouwen last van hebben. Maakte me er niet veel zorgen over, maar bevestiging horen dat het erbij hoort is toch wel fijn. Het is ook al weer even geleden dat ik bij de verloskundige ben geweest, dus had het nog niet kunnen vragen.
Thanks,

groetjes Marieke

Terug
Bovenaan