Al iemand van de speen over op de drinktuit?

A

Anoniem

Guest
Hoi

Wij hebben flessen van Avent en eigenlijk moest ik nieuwe spenen halen,maar daar zag ik ook anti-lek tuiten(????).Deze zijn wit en van zacht materiaal.
Ik heb deze meegenomen met het idee dat ze daar groot genoeg voor is.Ze zijn voor een leeftijd vanaf 6 maanden.Heeft iemand deze ook al uitgeprobeerd?
Ik heb gisteren een fles gegeven met deze tuit maar na 2 slokjes vond ze het meer een leuk ding om op te kauwen dan om eruit te drinken.Uiteindelijk toch maar weer de speen erop gezet en heeft ze in 1 keer de hele fles leeggedronken.

Iemand tips of ideetjes?

Groetjes Jessica (mv Joyce 26-05-07)

hoi hoi

ik heb de antilek-beker van avent met net zo'n zachte tuit erop..
hier is het ook nog niet echt een succes...ze drinkt er nu wel goed uit,maar is te gulzig en daardoor loopt de helft weer uit haar mond.uit een fles met speen drinkt ze ook meer,maar ik vind het eigenlijk wel tijd voor de tuitbeker...dus ik blijf oefenen.
verder wil ze de beker(of fles) niet zelf vast houden...dan word ze boos! ze snapt ook niet dat ze de beker omhoog moet houden...
iemand tips?

succes ermee en ik zou zeggen blijven oefenen.

gr. marjo(mv lianne 13-05-07)

hoi
op de flessen heb ik de gewone spenen nog zitten.wel heb ik zo,n antilekbeker van avent,waar ik dat witte dopje uit de binnenkant had gehaald!en ik maar denken,tis toch een antilek???dat witte dopje moet er gewoon in blijven zitten enanouk moet dan zuigen aan de fles.(hoezo blond)wist ik dat!!!hahaha.ze begint het nu te begrijpen maar kauwt er soms meer op.
gr petra

hoi

Ja als ik thuis ben probeer ik wel zoveel mogelijk de tuitbeker te gebruiken, het gaat nog niet altijd even goed, want er komt teveel uit voor jayden, die morst dan altijd en hij snapt wel dat ie m vast kan houden aan 2 kanten maar niet dat ie m omhoog moet houden idd, dat moeten we dus ook nog ff oefenen,
Verder als ik wegga vind ik toch de fles makkelijker, maar volgens mij is het nu wel de tijd om het te gaan proberen

xxxjes

Hoi Jessica,

waarom leer je Joyce niet om uit een beker te drinken? Dat doet Stijn ook en dat gaat prima. Hij krijgt alleen sávonds een fles pap van gewone melk met biobim bij pappa op schoot maar verder drinkt hij uit een gewone beker. Ideaal hoor. Oke behalve de bv dan he maar dat is logisch!!!

Groetjes van marloes

Hoi Marloes

Bij Joyce gaat het niet zo goed als bij Stijn qua drinken.
Ze drinkt zo en zo al moeilijk en het uit een beker drinken is gewoon een regelrechte ramp.Sinds ze yoghurt mag drinkt ze dit uit een beker,maar met en zonder hulp blijft dit een ontzettende kledderboel.En zolang het met yoghurt niet eens lukt gaan we het niet eens meer met drinken proberen.
We kunnen niet alles tegelijk stimuleren.
Het bewegen gaat allemaal al een stuk beter met behulp van de fysio (en de loopstoel op zijn aanraden).Joyce zit nu los en goed stevig,eindelijk.Maar het rollen,draaien,kruipen enz wil nog niet lukken.

O ja en de tanden willen ook niet groeien,hahahaha.
Dat wordt een kunstgebitje voor haar eerste verjaardag!

Groetjes Jessica

Hoi Jessica,

Feline krijgt al een tijdje uit een tuitbeker of gewone beker. Gewone beker kan je goed oefenen in bad, maakt niet uit als ze morsen. hihi

groetjes Mariska

Daan wil ook zijn fles niet omhoog houden, dus ben ik maar weer begonnen met de rietjesbeker (net als bij zijn grote broer).
Dit lukt al aardig, ook het drinken uit een gewone beker gaat aardig, maar dat kan hij weer niet zelf en met de rietjesbeker wel.

ik heb de beker van het merk Nuby, wel de oude variant (schijnt beter lekvrij te zijn dan de nieuwe).

Melk wil hij alleen nog maar uit zijn fles met speen, maar sap/thee oid drinkt hij goed uit iets anders.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan