Al iemand van de speen over op de drinktuit?

hallo,
mijn zoontje drinkt er al een poosje uit. ik geef hem eerst even op schoot en dan leg ik hem in de box. hij begint nu te snappen dat hij hem omhoog moet houden wil er iets uitkomen. hij vind het ook heerlijk om er op te kauwen, er komen weer nieuwe tandjes aan!!!

hoi hoi,

ik gebruik nu met de fles de gewone avent met speen.
en tussen door gebruik voor zijn sap een tuitbeker.
ik gebruik nu juist geen antilek omdat die net als een fles werken dat ze moeten zuigen.
ik gebruik de gewone tuitbeker van de hema nu zodat hij leert doseren.
en ik moet zeggen dat het hartstikke goed er mee gaat.
hij pakt hem met 2 handjes vast en drinkt er dan flink uit.
mischien kan jer dat een keer proberen.

groetjes saloua

Hoi Jessica,

Ik heb een dochter van 3,5. Ik heb voor haar destijds werkelijk álle soorten tuitbekers geprobeerd. Antlilek, juist geen antilek, zachte tuit, harde tuit, rietjes beker, met handvaten, zonder handvaten. Noem het maar op, ik heb ze allemaal geprobeerd, maar ze wilde ze gewoon niet. Drinken uit een gewone beker was ook al geen succes. Ze heeft altijd uit een klein Difrax flesje gedronken. Uiteindelijk was ze ruim 1,5 toen ze uit een rietje leerde drinken en niet lang daarna ook uit een gewone beker.

Ik heb er nooit zo'n probleem van gemaakt. Wel zorgde ik ervoor dat ze de fles op vaste momenten kreeg. Dus niet de hele dag een flesje om aan te lurken (dat is ontzettend slecht voor de tandjes).

Als je over wil gaan op de tuitbeker, dan zou ik dat alleen met het 'extra' drinken doen. De melk zou ik gewoon uit de fles geven. Op die manier went ze aan de tuitbeker en krijgt ze via de melk voldoende vocht binnen.
Zo doe ik het nu ook met Bas. Ik hoop wel dat hij sneller aan de gewone beker is als zijn zus!

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan