Al nagedacht over een basisschool?

@Mama van Jess, ik heb niet gezegd dat een basisschool nee tegen de inschrijving kan zeggen van joiu kind hoor!!!Je hebt gewoon kans dat je te horen krijgt dat je op de wachtklijst terecht komt.Inderdaad heeft een school wettelijk gezien geen recht om vol is vol tegen jou te zeggen, maar dat heb ik ook helemaal niet beweerd.
Wat ze tegen je zeggen als het 1e leerjaar van jouw kind 'vol' zit is dat je kindje op een wachtlijst komt.Omdat er ouders zijn die hun kind op meerdere wachtlijsten zetten, dus van verschillende scholen en er wel eens kinderen uitvallen en op een andere school terecht komen 'pakken' ze dan de eerst volgende die op de wachtlijst staan.
Wat ik dus wilde zeggen is dat een klas echt wel vol kan zijn hoor!!!Want dat is juist wettelijk vastgelegd, anders zouden er klassen ontstaan van 35 of 40 leerlingen en da's niet verantwoord....
Dus, heb nooit gezegd dat ze je kind weigeren maar zo'n klas natuurlijk wel....Een lerares heeft de verantwoording over een aantal kinderen en dat moet binnen de perken blijven.Maar je kind dus inschrijven kan altijd, al doe je dat een paar weken voordat je kind 4 is...je hebt alleen dan wel kans dat ze zeggen, 'U staat op de wachtlijst, we geven een belletjes als hij/zij aan de beurt is.
Groetjes Roos.

karlijn gaat naar de obs en daar word ze automatisch ingeschreven door de psz waar ze vanaf maart naar toe gaat
de psz ligt op het schoolplein van die school en 1 x per maand gaan ze samen met de school leuke dingen doen zodat deoverstap van de psz naar de school niet zo groot is omdat ze de juffen en meesters al kennen

floor gaat tzt ook naar dezelfde psz en school
groetjes maurilla

hoihoi,

uh ik ben zelf juf (groep 1 en 2), maar we zijn nog niet serieus aan het kijken voor een basisschool. de wachtlijsten vallen hier volgens mij reuze mee.
er staan 2 basisscholen in de wijk waar ik woon een openbare en een katholieke. Ik denk dat het de openbare wordt maar over een half jaar ga ik bij beide eens een kijkje nemen om sfeer te proeven.
de tijd gaat al zo snal, als ik dan nu ook al na moet gaan denken over een basisschool heb ik helemaal het idee dat ze alweer zo groot wordt hihi

@ Reneke

ik weet niet precies wat die verschillende scholen inhouden... Wel weet ik dat op de Jena-plan school hier allerlei leeftijden door elkaaar bij elkaar in de klas zitten en ze leren van elkaar. De school is ook niet zo groot, dat vind ik ook wel een voordeel. De andere scholen hier zijn erg groot en zien er ook niet zo huiselijk uit als de jenaplan. De meeste andere scholen hier zijn katholiek en dat heeft ook niet onze vorkeur. Wij zijn helemaal niet gelovig en omdat wij met twee mama's zijn vind ik dat ook niet kloppen op een katholieke school.
Ik ga nog wel een keer kijken bij verschillende scholen maar omdat er geen wachtlijsten zijn heb ik daar nu nog geen haast mee. Op internet kan je vast het eea vinden over de montesori enz.

Hahahahahahahaha,

Hier bij ons in het dorp.......... Hebben we maar 1 school....

Het is wel een brede school. Ik heb Jordy wel al opgegeven voor de peuterspeelzaal daar. Hij gaat er in Maart als hij 2 wordt naartoe. Hier is het dus niet zo dat je gaat kiezen naar welke school je gaat. Je gaat gewoon naar deze school, net zoals ikzelf ook daar gezeten heb. ( En er nog altijd mijn vriendinnen aan heb overgehouden)

Gr

Toen wij nog in Diemen (bij Amsterdam woonden), hoorden we ook berichten dat we onze kids zo snel mogelijk moesten laten inschrijven ivm de wachtlijsten.
Zover kwam het niet, omdat we zijn verhuisd naar een dorpje bij Eindhoven, waar er (nog) geen echte wachtlijsten zijn.... het is een rooms-katholieke basisschool. Onze oudste 3 zitten er al op.
Ik heb niet gekozen voor het rooms-katholieke gedeelte (ben niet rk opgevoed), maar de structuur van de school sprak ons erg aan. Omdat onze oudste die wel nodig had, hebben we voor deze school gekozen. Bovendien heeft deze school veel aandacht voor speciale leerlingen, zowel kinderen met problemen als kinderen die onvoldoende worden uitgedaagd in de eigen klas. Omdat onze oudste 2 meer uitdaging, verdieping en verbreding nodig hebben om een beetje leuke leerlingen te blijven, zijn we erg blij met deze school.
Onze oudste zit nu in groep 7, en wij zitten dus al zo'n beetje in de volgende fase, slik: naar middelbare scholen kijken. Grote voorkeur voor de Vrije middelbare School in Eindhoven, maar eerst maar 's kijken........ (tja, voor je het weet, is het zover.....).

Terug
Bovenaan