Al ruim 2,5 maand geen seks

Dag dames,<br /><br />Ik ben nu 34 weken zwanger. De zwangerschap verloopt over het algemeen goed. Lichamelijk ben ik nauwelijks veranderd, alleen mijn buik en borsten zijn gegroeid. Ik heb zelfs (nog) geen striae.<br /><br />Ondanks dat ik er nog bijna hetzelfde uit zie, hebben mijn man en ik al ruim 2,5 maand geen seks gehad. We knuffelen en kussen elkaar wel, maar meer gebeurd er niet.<br />Nou heb ik altijd wel een hoger libido gehad dan hij, maar het is nu zeker geen vermoeiendheid of drukte met werk wat daarin een rol kan spelen bij hem.Hij weet dat hij de baby niet kan raken of beschadigen, dus dat is het ook niet.<br />Het enige wat ik kan bedenken is dat hij me niet meer aantrekkelijk vindt, maar dat ontkent hij.<br /><br />Afgelopen weekend vroeg ik er nog eens naar, maar hij vindt het een ongemakkelijk onderwerp en zegt er niet veel over, behalve dat het na de bevalling wel weer komt.<br /><br />Ik baal er ontzettend van! Ik mis het lichamelijk contact, de intimiteit, het gevoel dat ik nog aantrekkelijk ben.Ik doe bijna nog dagelijks m’n best er verzorgd en vrouwelijk uit te zien, en heb tot de sportscholen weer dicht gingen gesport.<br /><br />Ik word echt gek bij de gedachte dat ik nóg zo’n 3/4 maanden, en in het ergste geval nóg langer, geen seks heb.<br /><br />Iemand die dit herkent?<br /><br />

Er zijn nou eenmaal mannen die wat moeite hebben met het veranderende lichaam van hun vrouw/vriendin (ondanks dat je dat zelf wel mee vindt vallen) of het idee dat er een baby in je buik zit en dan seks hebben wat vreemd vinden. Zeker als je al zo ver in je zwangerschap bent. Hier vanaf week 30 intimiteit maar ook geen seks meer omdat manlief eerlijk aangaf zich er een beetje ongemakkelijk bij te voelen. Blijf het bespreekbaar maken en accepteer gewoon voor de komende maanden dat het even anders is. Misschien zit jij er straks de eerste maanden na je bevalling niet eens op te wachten.

Wat balen! Want dan hebben jullie dus al geen seks meer sinds je 5 maanden zwanger bent? Ik zou toch nog eens proberen om te achterhalen wat er achter zit... Of voorstellen om het gewoon nog eens te proberen, mag hij altijd afhaken als hij het toch niets vindt ? Want na je bevalling wordt het een uitdaging om tijd voor elkaar te vinden. Misschien helpt het als je die realiteit tegen hem aan houdt? 
Dit is juist de tijd om nog van elkaar te genieten!! Ik hoop dat hij bij draait. 

In mijn zwangerschap van me zoontje hebben we amper seks gehad. Begin vonden we het eng en erna haf ik geen libido en daarnaadt was het gevoelig voor me. Me man had er geen problemen mee na de bevalling heeft het ook nog wel een paar maanden geduurd voor we weer eens wat probeerde.
Misschien vind je man het gewoon een gek idee. Het hoeft echt niks met aantrekkingskracht te maken te hebben. Accepteer zoals het is maar praat er wel over. Geef aan dat jij wel de behoefte hebt. En laat hem niet terugkrabbelen. Volwassen vent je hebt samen een relatie en krikgen een kind hij moet gewoon kunnen zeggen wat ie denkt lijkt mij dan

Mijn man is ook geen prater, maar na heel veel proberen kwam eruit dat hij het idee gewoon gek vond; in mijn blote buik zat ons kind en zodra hij dat zag, dacht hij daaraan. Hij vond me prachtig en lief. Ik baalde van gebrek aan seks, maar nadat hij zich er voor mij een keer ‘overheen hd gezet’ wist ik ook dat dat gewoon niet prettig was, voor ons beide was het een beetje ongemakkelijk en dus hebben we extra gekust en geknuffeld.

Ik had een complicatie waardoor er een risico op vroeggeboorte was (ze is uiteindelijk 'maar' een maand vroeg gekomen). Dus vanaf 17 weken geen seks. Vervolgens een totaalruptuur en door littekenweefsel een vernauwing waardoor seks tot op heden (8 mnd na bevallen) nog steeds niet mogelijk is. Ik ben wel geopereerd en heb therapie om daar te komen. Ja, ik snap frustratie over een gebrek aan penetratie. Inmiddels doen we het maar met andere dingen en gaten ? Maar tegelijk.... Ik vond het zelf tijdens de zwangerschap ook een vreemd idee. Mijn man ook. We vonden mij allebei heel mooi en supervrouwelijk ? maar tegelijk zo in dienst van een lieve smetteloze baby... Dat werd even losgekoppeld van seks ofzo. Terwijl ik seks echt niet als iets vies zie hoor! 

Ik snap je man wel. Mijn man vond het ook een raar idee met een baby in de buik 'erbij'. Hij vond mij nog wel aantrekkelijk maar vond het moeilijk om de tweede helft van de zwangerschap nog seks te hebben. Ik had zelf wel een hoger libido dan normaal. Ach, dat is ook wel op te lossen met andere dingen dan penetratie. Je kunt er nog eens met hem over praten maar ik zou hem wel geloven als hij zegt dat hij je nog steeds aantrekkelijk vindt maar toch geen seks wil. Dat kan echt. 

Terug
Bovenaan