al vier dagen koorts zo zielig

elounda heeft nu al 4 dagen koorts.
het begon vrijdag met een goede verhoging 38,7 en liep het weekend op tot 40,5. vanmorgen was het opeens gezakt naar 36,7 en nu is het weer 40,5.
ze zit nu al de hele middag een beetje sip op de bank te zitten (ze wil ook niet slapen, 20 min, ze houdt zichzelf gewoon wakker, kleine eigenwijs)
heb er met moeite 2 bekers drinken in gekregen en ze heeft in totaal een half broodje en 2 fruitjes op (is voor haar echt heeeel weinig).
en aan die stomme huisarts heb je ook niets
nou als ze straks nog steeds zo'n hoge koorts heeft bel ik de weekend arts wel

ik hou jullie op de hoogte
groeten linda

hoihoi

ja, daar zou ik ook even voor langs de huisartsenpost rijden, vanavond nog.
4 dagen is wel heel erg lang hoor.

heel veel succes! en beterschap aan je zielige ukkie

liefs, do

He,

Daar zou ik ook even voor bellen. 3 dagen koorts is wel een reden om naar een arts te gaan !
Zeker als ze ook nog eens slecht drinkt !
Beterschap en hou ons maar op de hoogte !
Liefs, Sophie

Hey hey,

Onze huisarts zei dat het met koorts een dag of 5 zou duren...... Hoe hoger de koorts hoe beter de infectie wordt bestreden.....? Dat kreeg ik te horen..... ?!?
Hier hebben we ook niet zo heel veel aan de hs. De koorts heeft wel idd 5 dagen geduurd en hij heeft toch echt een dikke week bijna niets gegeten...

Heel veel sterkte met de zieke meid...!

Hoi hoi,

Jee wat vervelend. Hopelijk is de koorts nu snel weg. Mijn huisarts wil een kleine na 3 dgn altijd even zien, gewoon om paar dingen uit te wijzen.
Dus bellen en zeuren, zeuren, zeuren.
Heel veel sterkte meis.

Liefs Irene

koorts kan idd 5 dagen duren, maar als ze zo weinig drinkt zou ik toch de gok niet nemen met zulke hoge koorts.
mij is altijd verteld als ze dicht bij de 41 graden komt, gelijk bellen.

wel is de koorts bij kinderen heel anders dan bij ons.
als wij 40 graden koorts hebben, liggen we echt doodziek, als kinderen 40 graden koorts hebben, is dat niet zo erg als bij volwassenen. stom he, want een volwassenen kan toch meer hebben lijkt mij.

persoonlijk had ik allang aan de tel gehangen.
ook ivm koortsstuipen die kunnen optreden boven de 40 graden koorts.
zeker als je van een warme ruimte naar een koudere ruimte (of andersom) gaat. of als je naar buiten gaat (wat ik al helemaal zou afraden bij zulke hoge koorts)

nou meid, hou ons op de hoogte he!
en als je belt, vermeld dan dat ze ontzettend weinig vocht binnen krijgt (te weinig na mijn idee) en dat je haar gewoon even na wilt laten kijken!!!

liefs, do

Hoe is het nu met Elounda???? En ben je nog langs een huisartsenpost gegaan of heb je het nog een nachtje aangekeken??
Leah heeft ook 5 dagen koorts gehad, liep ook 's avonds tot boven de 40gr op.
Op zich is koorts natuurlijk een heel prachtig middel van het lijf om koorts te bestrijden, maar boven de 40 is echt niet fijn. Vanaf 39,5 of voor de nacht geef ik vaak een zetpil. Gelukkig reageerde Leah daar goed op. Een groot voordeel was dat ze wel bleef drinken ondanks dat haar keeltje pijn deed.
Goed in de gaten houden wat Elounda binnenkrijgt/drinkt en of ze nog (voldoende) plasluiers heeft. En gewoon je gevoel volgen. Als je een 'niet pluis' gevoel krijgt, aan de bel trekken bij huisartsenpost.
Mijn zusje is ook met haar dochtertje (jun08) naar de huisarts geweest, maar toen was er nog niets aan de hand; 2 dagen later lag ze echter in het ziekenhuis, ernstig verzwakt, bijna uitgedroogd en (blijkt achteraf) met een longontsteking... ligt nog steeds in het ziekenhuis en is nog niets waard (had het RS-virus én een bacteriële infectie daarbij).

ook ik ben erg benieuwd hoe t nu met je meissie gaat en of je nog naar de huisartspost ben geweest.

laat t ons ff weten oke?

liefs, do

Terug
Bovenaan