Wat lastig! Weet je hoe het komt dat je steeds twijfelt en de namen weer het spreekwoordelijke raam uit gooit? Het kan namelijk echt zo zijn dat je hormonen hier invloed op uitoefenen! Zeker aangezien je nu aan je derde trimester bent begonnen, dan gaan je hormonen ineens weer een andere kant op. Je zou ook gewoon per geslacht twee namen kunnen verzinnen en met de bevalling kijken welke van de twee namen die jullie verzonnen hebben voor een jongen/meisje het best bij je kindje past. Je hebt 3 dagen om je kindje bij het gemeentehuis aan te geven, dus je hoeft niet meteen bij de geboorte een naam vast te hebben staan.
Toen ik zwanger was van ons eerste kindje, hadden we al heel snel een jongensnaam (die stond eigenlijk al vast voordat ik zwanger werd) en hier ben ik niet vanaf geweken. De meisjesnaam was echter lastiger en hier heb ik tot aan de geboorte over getwijfeld. Gelukkig bleek ons kindje een zoon te zijn en was het dus uiteindelijk makkelijk qua naam. Nu zwanger van de tweede (34+5) en nu vond ik juist de meisjesnaam makkelijker om de knoop door te hakken, omdat we die konden matchen aan de naam van onze zoon. De jongensnaam is nu juist moeilijker haha, maar hier heb ik dus 2 opties voor. Dus als we nu een meisje krijgen, wordt dat in ons geval ook weer makkelijker, omdat we daar zeker zijn over 1 naam. Ik merk in mijn geval bij de jongensnaam dat mijn hormonen daar ook echt wel invloed op uitoefenen, de ene week vind ik de ene naam mooier en de andere week de andere naam...