Al voor een 2de gaan?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

We willen graag een tweede kindje en na 2 miskramen in december 2007 en januari 2008 wil ik zo snel mogelijk weer proberen zwanger te worden.
Nu gaan we eind mei verhuizen en daar moeten wel wat verbouwingen gedaan worden (open haard, cv ketel vervangen, badkamer verbouwen).
Nu vind mijn man het verstandiger om te wachten tot we dat hebben gedaan, maar op de een of andere manier wil ik dat niet en ben ik er nu al klaar voor. Denk dat het komt omdat ik die miskramen heb gehad.

Pfff moet ik nou toch nog een keer er over beginnen tegen mijn man? Mijn verstand zegt namelijk NEE wacht nog even, maar mijn gevoel zegt JA.

groetjes Mariska

Hoi

Al dat gevoel er is dan wil ook elke cel in je lichaam het!
Ik weet niet of je aan de anti conceptie bent, maar kun je niet overleggen met je man dat je stopt met anti conceptie en het aan het lot overlaat (dus niet op bepaalde dagen perse gaan klussen) en dat je (eventueel) dan NA de verbouwing mocht er nog niets gebeurd zijn er echt serieus mee aan de slag gaan.
Dan ligt er misschien niet zo'n druk op voor hem..
En ik zou het er wel gewoon met hem over hebben en gewoon uitleggen dat je er de hele dag mee loopt en de drang echt groot is, maar dat je het dan in het begion aan het lot overlaat.. Ookal begrijp ik dat het voor jou na 2 miskramen niet zo ontspannen kan voelen.

succes!

Gr Evelien

Hoi Mariska,

Ik snap je dilemma. Toch zou ik zeggen: "Luister naar je gevoel!" Sommige dingen laten zich niet plannen. Misschien ben je inderdaad weer snel zwanger..... Dat zal dan vast af en toe lastig zijn, maar daar kom je wel weer doorheen. Als je op je verstand af gaat en pas na de verhuizing en verbouwing weer gaat proberen zwanger te worden...... Stel dat het dan lang duurt, dan hou je zo'n gevoel van: "Waren we maar eerder begonnen!"
Ik denk trouwens ook dat je gevoel een goede 'graadmeter' is voor je vruchtbaarheid.

Mijn man en ik hadden net besloten dat we nog 1,5 jaar zouden wachten tot we weer zouden proberen om zwanger te worden. Dat was een hélé verstandelijke beslissing (was beter, want dan was Eva wat zelfstandiger, dan kon ik eerst rustig mijn medicijnen afbouwen), want stiekum zei mijn gevoel dat ik wel al weer een kindje zou willen.
Een maand later was ik zwanger. Niet gepland dus, maar wel gewenst. Bas is de mooiste verrassing die we ooit gekregen hebben!

Succes met beslissen.

Groetjes, Karin

Hoi Mariska,

wij hadden ook juist een huis gevonden als ik juist zwanger was. Tegen dat we er dan in konden beginnen verbouwen was ik toch wel 4 maand zwanger en ik vond dat vrij zwaar. Ik weet natuurlijk niet in welke mate jullie zelf gaan verbouwen of dingen laten  doen. Wij hebben alles zelf gedaan, en met wij bedoel ik hoofdzakelijk mijn man. Hij is wel een doe-het-zelver maar ik wou ook wel mijn steentje bijdragen. Maar dat had ik zwaar misrekend. Behangpapier heb ik kunnen aftrekken en daar stopt het dan ook. Af en toe is wat schuren (maar na een half uur was ik op), opkuisen en op het einde geschilderd (dit ging vrij vlot eigenlijk). Maar ik heb niet kunnen doen wat ik wou doen, en alles kwam op de schouders van mijn man. En dan ook de bijkomende stress en zo, ik had het wat onderschat en dan was ik zwanger van ons eerste. Ik  had nog niet zo een klein hummeltje rondlopen die ook om mijn aandacht vroeg. Ik ben heel blij met mijn zoon, daar niet van en we hebben er ons doorgeworsteld, maar ik zou het niet nog een keer doen. Veel te zwaar en ik kon ook niet op en top genieten van de zwangerschap, wel jammer. Natuurlijk iedereen is anders en iedereen gaat er anders mee om, maar als jet het aan mij vraagt, zeg ik liever niet. Maar ik begrijp ook wel wat je bedoelt als je zegt dat je gevoel het wel wil, dat ken ik ook :)
Iedereen bepaalt dat zelf, maar dat was gewoon mijn ervaring ...
Heel veel succes!
Bisous
Alysse

Hai,

Mette is ruim 8 maanden en ik begin aankomende maand weer met ivf. Dit is helaas geen vrije keuze want als we een keus hadden zouden we eerst heeel graaag even tot onszelf willen komen en energie op willen doen voor dit traject. (zwangerschap en de periode erna verliepen niet erg prettig). Anyway...ik ben op 33jarige leeftijd in de overgang dus het is nu of nooit en tja het idee van een 2e kindje laat ons maar niet los dus het is nu. Hopenlijk is het ons nog een keer gegeven want dat zou voor ons meissie echt geweldig zijn. En tja zo niet dan niet. Dan gaan we verder met ademhalen.

X ing

quote: Inge Flausmaus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-03-2008 17:21:33'));

Hai,

Mette is ruim 8 maanden en ik begin aankomende maand weer met ivf. Dit is helaas geen vrije keuze want als we een keus hadden zouden we eerst heeel graaag even tot onszelf willen komen en energie op willen doen voor dit traject. (zwangerschap en de periode erna verliepen niet erg prettig). Anyway...ik ben op 33jarige leeftijd in de overgang dus het is nu of nooit en tja het idee van een 2e kindje laat ons maar niet los dus het is nu. Hopenlijk is het ons nog een keer gegeven want dat zou voor ons meissie echt geweldig zijn. En tja zo niet dan niet. Dan gaan we verder met ademhalen.

X ing

Hoi Ing,

wat spannend allemaal zeg. Dat zal ook wel heel zwaar voor je zijn. Het lijkt mij niet niks ivf ondergaan. Ik hoop voor jullie dat het je nog een keer gegeven is om in verwachting te raken van een broertje of zusje voor mette. Ik wil je dan ook heel veel succes en sterkte wensen, want het ijkt me heel heftig.

Groetjes van Marloes

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het toch maar eerlijk bespreken dat
ik eigenlijk niet wil wachten en dan zien we wel wat we doen. We moeten
het ten slotte wel eens zijn..

En Ing: Ik hoop dat het meteen de eerste keer raak is en dat jullie een
onbezorgde (voor zo ver mogelijk) zwangerschap mogen krijgen en nog een
geweldig kindje! Het zal denk wel zwaar worden, maar we zijn hier
natuurlijk allemaal om je te steunen!

liefs Maris

Bedankt voor jullie lieve reacties meiden! Zooo lief...... Enne voor degenen die meelezen op mijn log...geen woord daar over de ivf aub want daar lezen vrienden mee uit onze directe omgeving en we houden het nog even voor ons zelf.

x ing

Terug
Bovenaan