Al voor een 2de gaan?

Hoi mariska,

Wij zijn in 2006 nog aan een verbouwing begonnen toen ik al ik verwachting was van de 2e, ons huis wilde we toen toch groter hebben. Wij hebben een groot stuk aangebouwd en 2 slaapkamers bijgemaakt op de bovenverdieping.
Ik was ruim 4 maanden zwanger voordat er iets gebeurt was en op de bevallingsdatum was het nog niet helemaal af.
De verbouwing op zich viel me reuze mee, ik heb alleen zelf weinig kunnen doen. Dikke buik die in de weg zit en er nog eentje rond hebben lopen van bijna 3 jaar oud, die alleen maar wil helpen.
Ik zou je het advies willen geven ga praten met je man want jullie moeten het natuurlijk wel samen eens zijn over jullie wens. En zwanger worden is niet iedereen zomaar vergeven, die hebben wij jammer genoeg al in de directe familie meegemaakt.
Veel succes met jullie verhuizing en verbouwing.

Liefs Saskia

Hoi Mariska,

Aan de ene kant zou ik mijn gevoel volgen, maar dan is het ook wel handig als je man er hetzelfde over denkt. De verhuizing zal wel veel energie opeisen, maar het ligt er ook weer aan hoeveel klachten je hebt als je zwanger bent. Ik ken  iemand die met 8 maanden ging verhuizen, waarbij de zwangerschap geen enkel probleem was.
Terwijl ik er zelf niet aan moet denken.

Het lijkt me heel moeilijk om bewust te kiezen voor een geschikt moment. Zelf heb ik nooit die keuze gehad. Lijkt me heel spannend om thuis een test te doen en dan een positieve test te hebben! Onze 1ste was een lange weg, op een tweede hebben we nooit durven hopen, des te groter mijn verbazing toen ik spontaan zwanger werd. Van een geschikt moment kiezen was geen sprake, maar we zijn stapelgek op ons mannetje!

Misschien toch weer een gesprek aangaan met je man. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. En heel veel succes met verhuizen!!!

Groetjes,
Eveline

He Mariska

Ja dat is een keus die je samen inderdaad moet maken,maar ik kan je gevoel wel voorstellen. Ga het inderdaad nog maar eens met je man erover hebben.
Tja als je het mij vraagt moet je er gewoon voor gaan, als eerste natuurlijk je weet niet hoe lang het allemaal gaat duren, en ten tweede ook met een dikke buik kan je verhuizen.
Jij op een verhuisdoos zittend aanwijzingen geven waar alles moet komen te staan  best een leuke gedachte toch.

veel succes met de beslissing.
Groetjes Naomi

mmm nou we zijn er al uit.... We gaan na de verhuizing de pil weer weggooien en dan zien we wel wanneer en of het gaat lukken om een 2e kindje te krijgen.
We kunnen die verbouwingen/veranderingen ook later doen, alleen de cv ketel is iets dat we wel redelijk snel moeten doen, ivm leeftijd van de cv ketel die er nu in zit. Dus mijn man vind het ook wel een goed idee om straks al weer te proberen zwanger te worden.

X Mariska

Hoi Mariska.

Ik herken het gevoel hoor. Mijn hele lichaam schreeuwt om een 2e kindje, maar mijn man wil nog even wachten. Hij wil gewoon optimaal van Lune genieten en wil wachten tot Lune 1,5 - 2 jaar is. Ik heb met mezelf afgesproken dat we dan nog maar even wachten en als Lune 1,5 is ( is in november), we het weer gaan proberen. Zolang kan ik wel wachten. En als ik echt niet mee kan wachten dat ik er dan nog maar eens over ga beginnen. De vorige keer was ik binnen 2 maanden zwanger, wil niet zeggen dat het dit keer weer zo is, maar toch.

Het lijkt me wel zwaar om zwanger te zijne n dan veel te moeten klussen is huis. Vergeet niet dat je er al een kleintje bij hebt lopen die ook de nodige aandacht vraagt.
Succes met je keuze.

Groetjes Jolien

Terug
Bovenaan