Al vroeg een buikje???

Hallo allemaal,
Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben 29 jaar en momenteel 5 weken zwanger van ons eerste kindje. Al een tijdje las ik mee op het forum 'zwanger worden' maar aangezien ik al na drie maandjes zwanger was, kom ik hier meekletsen. Op 11 maart 2006 ben ik uitgerekend.
Vraagje: Bij mij is nu al een buikje te zien, hebben jullie dat ook al?? Het lijkt mij wel erg snel, maar eerder was het er toch echt niet!
Ben benieuwd naar jullie reacties! Simby
 
Hoi Simby! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb helaas lang (4 maanden) moeten wachten eer mijn buikje een beetje zichtbaar was (balen, want ik wilde er zo graag mee pronken). Maar bij een vriendin van mij zag je na een maand al een welving. Dus ja, het kan! Geniet ervan, zou ik zeggen!

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Van harte! Ik was eigenlijk gelijk 2 kilo zwaarder dan voorheen en had dus ook meteen iets van een buikje. Maar dat was alleen voor mij en mijn man zichtbaar. Voor de buitenwereld werd het pas met een maand of 4 zichtbaar. En nu kan niemand er meer om heen met bijna 33 weken.
groetjes
greet
 
Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet ervan.
Ik ben nu 13 weken zwanger van ons eerste kindje. Ook ik had heel erg snel een buikje. Ik kon met 8 weken mijn spijkerbroek niet makkelijk meer dicht. Nu is mijn buik helemaal dik. Ik krijg echt al een klein tuitbuikje.
Toen ik vorige week mijn familie vertelde dat ik zwanger was kreeg ik eigenlijk van iedereen dezelfde reactie. Ze hadden het allemaal al gezien! Terwijl ik nog wel mijn buik zoveel mogelijk weg probeerde te stopppen!
Nu kan ik dus ook echt mijn meeste kleren niet meer aan. Voor zwangerschapskleding vind ik het ook nog een beetje vroeg, maar ik denk dat ik er toch al snel aan geloven moet.
Het is allemaal wel ontzettend leuk, hoor! Vooral de echo vond ik echt geweldig. Dan gaat het echt voor je leven.
Geniet maar lekker van je zwangerschap!!!!!!!!
 
Hallo,
Dank jullie wel voor alle leuke reacties. Zo te zien verschilt het nogal per persoon, maar ben ik gelukkig niet de enige die al snel moeite heeft met het dicht krijgen van de broek! Ik denk ook niet dat anderen het al opmerken, maar voor mijn man en mij is het erg goed te zien. Toch ga je je al inbeelden dat anderen het al kunnen zien!
We zijn eigenlijk van plan om het pas na 12 weken aan iedereen te vertellen, maar als het buikje zo doorgroeid zal het vast geen verassing meer zijn! Het lijkt mij inderdaad prachtig om straks met 'de buik' te pronken.
Geniet er allemaal maar goed van en: buik vooruit!!!
 
Hoi

Ik ben Jackje (24) en 19+0 weken zwanger van ons eerste kindje. Bij mij kunnen mijn meeste broeken sinds een week nauwelijks dicht, wat dus niet lekker zit. Positiebroeken zakken nog wel enorm af, maar nu begint mijn buik toch wel te groeien. Omgeving ziet niets of nauwelijks iets en ik ben tot nu toe 1,5 kilo aangekomen.
Volgens vrouwen uit mijn omgeving, zie je het bij volgende zwangerschappen vaak eerder en wordt je buik dan ook een stuk boller.
Ach, het maakt toch niet veel uit hoe het verloopt, iedereen is anders en het belangrijkste is dat de baby goed groeit.
In de buikengalerij op www.brabbel.org kun je zien hoe de buiken van andere vrouwen er bij ...weken uit zien.  

gr Jackje
 
Hallo,
Ik ben nu 8 weken zwanger van de tweede en heb echt al een dikke buik. Ik kan mijn broeken nog wel aan maar als ik mijn buik "laat gaan" zie ik echt al een zwangere buik.
Had niet gedacht dat het zoveel zou schelen met een tweede maar dat is dus bij mij wel zo!!
 
Ha Simby,

Ik ben nu ruim 16 weken zwanger...
Bij mij zagen mijn partner en ik ook al met 5 weken een buikje. Ik kon mijn broeken echt niet meer dicht! We hadden het plan om met 13 weken te gaan trouwen en ik wilde mijn trouwjurk die al maanden klaarlag nog wel kunnen dragen! Na een week of 2a3 werd mijn buikje weer minder en kon ik mijn broeken weer aan. Mijn buik werd dus uitgezet door mijn darmen... Uiteindelijk paste ik mijn jurk nog prima, alleen bij mijn borsten paste hij nog maar net... Maar de jurk zat als gegoten! Een week later begon mijn buik weer te groeien en kon ik mijn broeken echt niet meer dicht. maar zwangerschapsbroeken zakten nog af bij de vleet! Vorige week bleven mijn positiebroeken eindelijk 'hangen' achter mijn buik, wat fijn zeg... Maar 3 dagen geleden voelde ik dat er opeens minder spanning op mijn buik zit, het lijkt wel of mijn buik weer even stil staat met groeien! En wat denk je, mijn positiebroeken loop ik weer de hele dag op te heisen! Grrr. hihi.
En dat terwijl ik gister wel een schopje heb gevoelt, de eerste!
Mijn buik lijkt soms in 1 a 2 dagen flink te groeien en daarna staat het weer even stil. Vorige week kreeg ik al opmerkingen van bekenden die het ook zagen, en gister zag niemand van mijn bekenden dat ik een buikje heb gekregen...
Zoals je ziet, er is geen pijl op te trekken Simby.
Ik ben benieuwd hoe het met jou buik gaat de komende maanden. Geniet van je zwangerschap.
Groetjes J
(dec forum)
 
Terug
Bovenaan