Al weer ronde 12 na een mk, waarom duurt t toch zo lang!

A

Anoniem

Guest
Beste meiden,
Wij zijn nu al 12 rondes bezig  en ik heb de 24e NOD, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb al een keer een MK gehad 12 mnd geleden dus je zou zeggen dat ik wel zwanger kan worden maar toch...ik weet het ff niet meer. Om me heen hoor ik van mensen dat het in een keer raak was of in ronde 3 al raak, waarom duurt het bij ons dan zo lang.
Heeft iemand dit ook, dat je na een MK zo lang moet wachten?
Suc6 iedereen met zwanger worden!!!
Femti

Beste Femti,

Ik weet niet of jouw menstruatie regelmatig is of niet, maar ik heb na mijn 3e miskraam ook meer dan een jaar 'gewacht' tot ik weer zwanger raakte.
Ik heb toen een gezond kind gekregen.

Het kan dus best zo zijn dat het even duurt, een zwangerschap is immers   één groot wonder en kan best even op zich laten wachten.

Als jij echt het gevoel hebt 'op tijd' gemeenschap te hebben gehad en het lukt toch niet, dan is het misschien raadzaam om eens met de huisarts/gyn te overleggen,

succes
gr Sandra

Hoi Femti,

Een jaar.... dat geeft mij weinig goede hoop. Mijn NOD is 21 januari maar ik heb ook weer weinig vertrouwen.. heb al weer een aantal dagen last van mijn buik en rug.. ik denk dat de  er weer aan zitten te komen.

Ik was direct zwanger na het verwijderen van mijn spiraal in juni. In augstus heb ik helaas een miskraam gehad met 8 a 9 weken. Inmiddels hebben we van alles al geprobeerd.. gewoon lekker regelmatig klussen. Ook op een gegeven moment om de dag. En deze maand heb ik zelfs de ovulatietesten (Matcare) gedaan, omdat ik me afvroeg of ik wel ovuleerde. Ik had wel elke maand mijn menstruatie. We hebben flink wat afgeklust rond de ovulatie. Toch ben ik er niet gerust op want ik was van mijn zoontje (bijna 4) ontzettend snel zwanger en van de miskraam ook. Daarnaast heb ik al sinds mijn miskraam een heel gevoelige buik. Elke maand voel ik mijn menstruatie heel duidelijk aankomen. Harde buik, veel gevoeliger dan ooit ervoor. Ik denk er nu over na om naar mijn huisarts te stappen en hier over te praten. Ik hoop alleen dat hij me niet wegstuurt met de  opmerking  ga maar eerst 3 maanden temperaturen oid.

Vraagje.. ben jij gecurreteerd na je miskraam? (ik heb namelijk ook meerdere verhalen gehoord van dames die niet zwanger werden. Alsnog na een jaar gecurreteerd zijn en daarna direct zwanger waren). Ik heb een spontane miskraam gehad en na afloop nog wel een echo. De dame zei toen dat alles netjes schoon was, maar ik vraag me af of ze echt alles kunnen zien met de echo.

groetjes,
Nathalie

Beste Nathalie,

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw lichaam werkt, maar het feit dat jij ongesteld wordt, duidt erop dat jij wel een eisprong hebt.
Jouw lichaam heeft dus duidelijk wel weer zijn werk gedaan na de miskraam en functioneert ook gewoon.

Natuurlijk kunnen er allerlei redenen zijn waarom je niet zwanger raakt, daarover kan alleen een arts je informeren.

Ik kan je alleen aanraden om zelf eens te gaan temperaturen, dan ben ik ook gaan doen en dan zie je (tenminste bij mij) heel duidelijk wanneer de eisprong is (en noteren wanneer je gemeenschap heft gehad), daarnaast kun je dan de dr 'aantonen' dat je wel gemeenschap hebt gehad rond die periode en het nog niet is gelukt.

Succes

het is moeilijk soms he..
wij zitten in ronde 10 en heb waarschijnlijk ook een mk gehad...
loop al vanaf december bij de gyn...
en mijn broer verteld zaterdag dood leuk dat ie vader word oei dat doet pas pijn...
ik heb al een zoontje van 2..
mijn gyn zegt je hebt al een kindje dus je kan ook zwanger raken..

ons geluk komt nog wel al is het soms moelijk te geloven...........

Ik weet precies wat je bedoelt. Na mijn eerste heeft het 15 maanden geduurd voordat ik weer zwanger raakte.   Wel heb ik toen tussendoor een paar keer een abnormaal lange cyclus gehad, maar ja geen positieve test.
Zo zie je maar weer, als je toch ongesteld wordt, wil dit niet altijd zeggen dat er helemaal niets is gebeurd.
Het gaat echter zo vaak fout bij de natuur, het blijft echt een wonder van de natuur.

Wij wachten ook weer heel rustig in de hoop dat die tweede ooit nog komt, mijn eerste wordt in de loop van dit jaar vier.

gr Sandra

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw lichaam werkt, maar het feit dat jij ongesteld wordt, duidt erop dat jij wel een eisprong hebt.
Jouw lichaam heeft dus duidelijk wel weer zijn werk gedaan na de miskraam en functioneert ook gewoon.

Natuurlijk kunnen er allerlei redenen zijn waarom je niet zwanger raakt, daarover kan alleen een arts je informeren.

Ik kan je alleen aanraden om zelf eens te gaan temperaturen, dan ben ik ook gaan doen en dan zie je (tenminste bij mij) heel duidelijk wanneer de eisprong is (en noteren wanneer je gemeenschap heft gehad), daarnaast kun je dan de dr 'aantonen' dat je wel gemeenschap hebt gehad rond die periode en het nog niet is gelukt.

Succes

Hoi Sandra (en de rest ook)

Ik heb vanaf juni mijn periodes bijgehouden en ze zien er redelijk stabiel uit. Rond de 29 / 30 dagen is gemiddeld en ik heb een uitschietertje gehad van 35 dagen. Voor en na de positieve  ovulatietest hebben we flink geklust. Ik weet het blijft een wonder als het lukken wil, maar toch... waarom nou niet. Nah nu ben ik gewoon aan het zeuren. Ik heb echt een dipje vandaag.

Ik denk dat ik inderdaad maar ga temperaturen als mijn menstruatie komt. Wanneer begin je dan?

Allemaal veel succes weer.

Groetjes, Nathalie

Ik begin volgende maand weer met temperaturen.
Dat doe ik zodra de menstruatie over is (ik vind het anders zo'n gedoe).
Elke ochtend zelfde tijd (ook in het weekend) en dan met een goede thermometer (rectaal) temperaturen.
Opschrijven en tja zo door.

Bij mij zie ik dan heel duidelijk een periode voor en na de eisprong.
Als de temperatuur echt omhoog gegaan is (dus niet halverwege blijven hangen), is je eisprong (ikdacht) net geweest.
Zakt hij na twee weken weer, dan ben je niet zwanger. Blijft hij hoog dan ben je wel zwanger.
Bij mij werkte dat heel goed, dus wij gaan dat zodra ik weer ongesteld ben geweest weer doen.
Het meest vruchtbaar ben je in de paar dagen voor de eisprong en de dag erna.....

Terug
Bovenaan