Al weken niet zichzelf en 's avonds niet eten

Hoi hoi,

Zoals ik misschien in eerdere topics heb gemeld, Myrthe is zichzelf niet.
Dit is toch al zo'n 3 weken gaande. Ze is sneller hangerig en huilerig. Weinig kan ik goeddoen en ze wil ook dr avondeten niet meer.
Dat laatste negeren we maar en ze krijgt wel haar toetje. Niks extra's voor het slapen gaan, bang dat we anders helemaal in een vicieuze cirkel terecht komen.

Maar verder is ze dus ook dr zelf niet. Veel banger, voor donker, andere mensen, dieren, tv, poppen (haha nee niet die chuckie geert wilders pop)
en ik vraag me langzamerhand af of dit wel een fase is, of dat dit met de operatie te maken heeft.
Ik probeer veel dingen te negeren, maar ik word er beetje moedeloos van.
Ook alles is van "haar" vind zij. Als ik al naar dr beker kijk, drukt ze die tegen zich aan en roept NEEHEE.
Vooral dat laatste baart me zorgen. Zo doet ze tegen iedereen, zelfs tegen de kat die 10 meter verderop zit.
Wat te doen?

Liefs Irene

Hoi Irene,

Ik snap dat je je druk maakt, zeker omdat dit begonnen is net na de operatie, maar toch is wat jij schrijft vrij normaal op deze leeftijd, mijn jongste slaapt ook al een week of 2-3 slechter, zit te vervelen aan tafel, kijkt vaker boos,ook ik mag vaak niet aan zijn papfles komen en NEEEH is favoriet,
ook maakt hij meer ruzie met zijn broers, die zijn dat van hun kleine broertje ook niet gewend!! ze krijgen op deze leeftijd gewoon en duidelijke eigen wil en dat is niet direct positief,,haha
Ik negeer boze buien en ben alleen heel consequent met dingen die gewoon te ver gaan, bijv op de tafel klimmen of gooien met eten, als hij nee zegt als ik de papfles wil bijvullen denk ik prima dan niet, meestal komt hij gauw genoeg toch om extra pap vragen, ik ben zelfs al een aantal keren de deur uitgelopen zonder hem omdat hij niet mee wilde; gevolg een krijsend kind aan de binnenkant van de deur, dan zeg ik; o wil je toch mee? dan moet wel je jas aan, en laat hij zich vervolgens vrij gemakkelijk toch klaarmaken!
Maar het is wat hé!!

Die arme kat van jullie zal zich ook wel afvragen wat hij fout doet,, haha ;-)
Volgens mij reageer je goed, het is gewoon een stukje ontwikkeling, al is het niet echt leuk, het kunnen echte monstertjes zijn, maar ook zo ontzettend lief!

Succes Gr MJ

Hai Irene, jammer dat ze niet helemaal zichzelf is, ze heeft er vooral zelf (en jullie) veel last van!! Het is inderdaad wel een beetje de leeftijd, hoewel het best kan zijn dat e.e.a. versterkt is door haar ziekenhuisopname. Mijn oudste heeft ook veel ziekenhuisopnames gehad vanwege zijn oren op jonge leeftijd (plm. 1 jr) en heeft daar echt veel last van gehad. De veiligheid is eventjes weggevallen en daar reageert de een heftiger op dan de ander. Ik denk dat je Myrthe vooral veel veiligheid moet geven en vooral niet bovenop het negatieve gedrag moet zitten. Laat haar maar lekker Neehee roepen, al haar spullen willen verdedigen en dan zal je (hopelijk) zien dat na verloop van tijd er weer wat rust in de tent komt. Weet je zeker dat Myrthe geen last heeft van bepaalde virusjes of andere onderliggende dingen? Gaat het wat beter met haar gesnotter nu, of merk je het nog niet zo???
Trouwens, even ter vergelijking: Leah kan ook erg hard 'Néééé!' krijsen als ze iets niet wil en bij veel dingen roept ze ook steevast 'Mijn!!'' Haha. Ik heb bij haar en bij de andere kids gemerkt dat het "een fase" (jaja, daar heb je 'm weer) is en dat je er niet teveel aandacht aan moet besteden, maar meer de knuffelmomenten en lieve momenten moet uitbouwen. Klinkt leuk, hè? Soms lastig, maar hier werkte het wel. Succes met je kleine boef!!!

@ Hannah,

Nee ik merk nog niks sinds de operatie. Ze snottert nu al weer 3 weken. Snurkt weer net zo hard (gisteravond deed ze een wedstrijd met de kat wie het hardst kon snurken hihi)

Ik probeer inderdaad het negatieve wel te negeren. Maar ze kan zóó doordrammen, dat ze gister toch in de hoek is belandt. Vervelend, maar daarna was het wel over.
Ze praat nog niet, dus ze blijft zeurend hangen aan me als ze iets wil. Vooral als ik nee zeg. Zoo vermoeiend.
Toch fijn te lezen dat het ook vooral een fase is waar ze doorheen moet.
We houden vol....

Liefs Irene

Hoi irene,

Daniel heeft ook wel van die trekjes, alleen niet in die mate dat je aangeeft dat myrthe heeft.
Misschien dat het ziekenhuis juist wel alles versterkt heeft.
Alles verdedigen is hier op het ogenblik ook erg aanwezig, je hoeft idd maar te kijken naar iets dat van hem is en je krijgt of een duw dat je weg moet, of hij gaat slaan of gaat staan krijsen.
We laten hem maar een beetje zijn gang gaan, alleen als hij slaag krijgt hij straf.

Het eten is de laatste weken ook waardeloos.
Hij eet denk ik wel de minimaal de helft minder als dat hij altijd deed.
Op het cb hier zeggen ze dat het heel normaal is.
Als je kindje anderhalf jaar is geweest hoeven ze niet zo hard meer te groeien in lengte en gewicht en hebben ze dus ook veel minder nodig.
Hier op het cb zeggen ze ook; gewoon normaal toetje erachter aan geven, ook als ze neit gegeten hebben.
Als je er teveel aandacht gaan gaat besteden kan je in een vicieuze cirkel komen dat je kindje dan lekker veel aandacht krijgt ook al ik het negatief en dus nog meer moeilijk gaat doen met eten.
Dus we hebben naar cb geluisterd en kijken gewoon wat hij eet,doen er niet moeilijk over, en geven ook niets extra's.

Slapen is hier ook een drama.
Daniel slaapt tussen 11 en 1 ergens vaak een half uurtje maar is de rest van de dag superactief.

Ik wens je er veel succes mee,
Liefs Marina

Irene, wat was er bij Myrthe ook al weer bij de KNO gedaan? Neusamandel eruit, buisjes in de oren? Of ook de keelamandelen? Wel balen dat het snot nog (bij wijze van spreken) rondvliegt..... Wanneer moet je weer terug naar de KNO voor controle?
Tja, en soms hebben kinderen behoefte aan duidelijkheid, de een weer meer dan de ander. Wel vervelend als ze echt zo kunnen doordrammen, hè? Leah heeft dat een tijdje geleden erg gehad, hing continu aan mijn broek en moest en zou mama's aandacht de hele dag hebben, dat is best vermoeiend. Nu gaat het weer een stuk beter en speelt ze met lego, Knex, het keukentje, en ze zit nog regelmatig in de box.....
Doet ze nog wel een lang middagslaapje? Haha, dan kan je even bijtanken.....

Ja ik herken het wel Shanice vraagt momenteel veel aandacht .Vroeger sliep ze altijd goed maar de laatste maand is het een ramp. Maar het gaat alweer wat beter.Ik mag er geen eten geven dat wil ze perse zelf doen. En wie weet komen die hoektanden wel door en daar kunnen ze akelig van wezen. Dat heeft shanice ook en het is echt de peuterfase alles zelf willen doen. Ik geef haar met eten gewoon zelf de lepel en ik zie wel tot hoever het op ga.En ja het is mamamamamamam ik word er gek van jongentjes zijn wat dat aan gaat wel makkelijker dat is mijn ervaring met milton .
Met douchen krijg ze een washandje met zeep wil ze ook perse zelf doen heel leuk om te zien dan wil z de onderkant van haar voeten wassen en dan hou ze der eigen goed vast hoor hihihi. Ach het zal wel een fase zijn en ja misschien heeft ze inderdaad nog wellast van die operatie. Maar in het ziekenhuis zeggen ze dat die kindjes een middel krijgen dat ze het vergeten maar ja in hoeverre. Vermoeiend he meid sterkte we komen er wel weer doorheen hoor.
groetjes lisette

Hi Irene,

Toch wel fijn om te lezen dat meer kids dit hebben he!
Dan zal het toch wel een fase wezen. Ook Jasmijn heeft momenteel meer aandacht nodig als voorheen. Ook eet ze een stuk slechter. Slapen gaat gelukkig (nog) wel goed (dat klop ik dus nu ook maar meteen af ;o)
Ik kan me voorstellen dat je twijfeld omdat het juist na de operatie begon. Waarom vraag je het voor de zekerheid niet even op het cb of bij de ha?
Wat *** dat dat gesnotter en gesnurk nog steeds niet over is! ......zucht.....

Heel veel sterkte daar!

X

Terug
Bovenaan