alcohol en zwanger worden

@mama van Sharon,

Tijdens een zwangerschap drinken is niet goed, hoor! Maar als je net bevrucht bent en je het nog niet weet dan kan het ook nog geen kwaad. Daarna wel!

nou oke, zelf drink ik geen wijn maja, oja sorry klopt in het begin is het niet erg nee, was met borstvoeding waarmee ik in de war ben sorry :(

maar inderdaad in het begin is het niet echt een ramp.

Ikzelf ben nu een jaar bezig, en stoppen met drinken heeft geen zin hoor zolang je nog niet zwanger bent.
Geniet lekker zoals je dat normaal doet..Anders ben je er wel heel erg mee bezig, en als je een keer de kans hebt om te bobben doe dat..

Een wat informatie erbij, zonder te oordelen: alcohol en zwangerschap gaan niet samen. Ook niet in het begin als je nog niet weet dat je zwanger bent. Zodra er een bloedverbinding is (en dat is na innesteling, 5-10 dagen na bevruchting), komen de stoffen via jouw bloed bij de baby. Er is uit onderzoeken gebleken dat het onduidelijk is welke hoeveelheid alcohol kwaad kan en in welke fase van de zwangerschap. Daarnaast is gebleken dat mensen die 3 maanden voordat zij beginnen willen met zwanger worden beide stoppen met alcohol (dus man en vrouw!) sneller zwanger zijn. @bloempje: dat geldt in het algemeen, er zijn altijd individuen waarvoor andere dingen gelden. Er zijn bijvoorbeeld ook stellen die alles precies doen en onverklaarbaar nooit zwanger raken....

Verder wil ik je een praktisch punt meegeven, butterfly. Stel nou dat je zwanger bent over een aantal maanden?! Grote kans dat je dan alsnog niet gelijk delen wilt dat je in verwachting bent. Hoe ga je het dan doen/verbergen met alcohol? Als dat nu al een issue is, hoe doe je dat dan straks?

Ik ben ook altijd van het gezellige en drink graag op een feestje een wijntje mee, maar ik ben nu echt streng aan het lijnen en de alchol zet zo aan...met eten ben ik ook echt op aan het letten en gezond aan het eten en het wijntje heeft ook een andere reden, maar ja, dat hoeft niet iedereen te weten...

@mamavan3 als ik eenmaal zwanger ben en mensen beginnen te gissen dan vind ik dat niet zo erg, op zich willen wij ook niet zo lang wachten met vertellen aan de familie, dus daar maak ik mij niet druk om.

En voor de rest bedankt voor het vertellen hoe jullie daarmee omgaan ik ga er vandaag nog maar eens rustig over nadenken wat ik ermee ga doen. Ik denk dat ik het maar met 1 wijntje ga doen het is gelukkig een feest in een tent dus kan af en toe ook nog weg lopen en me glas leeg gooien haha.

Hoi,

Pas in de vijfde week zwangerschap worden de orgaantjes gevormd en krijgt de baby het bloed van de moeder. Tot die tijd is er geen probleem om een wijntje te drinken. Gevoelsmatig zou ik het ook rustig aan doen, maar het kan nog geen kwaad. En twee wijntjes of drie wijntjes ook niet.
Pas als je overtijd raakt zou ik stoppen, want dan kom je wel in de buurt van het schadelijk worden voor het kind.

gr. Louise

Terug
Bovenaan