Alcohol in eten

Of het effect gaat hebben kan niemand weten, zelfs als er hersenschade blijkt te zijn straks hangt er geen kaartje bij van waar dat door veroorzaakt is, en niemand weet hoe jouw kindje zou zijn geworden als je die gerechten had laten staan. Je doet het beste wat je kan met de informatie die je op dat moment hebt. ;)
Zelfs als je niet zwanger zou zijn/borstvoeding zou geven is het toch wel netjes om even te vermelden waar alcohol in zit verwerkt. Al was het maar omdat je misschien nog met de auto naar huis moet ofzo, of dat je medicatie gebruikt wat je niet meteen aan de grote klok wilt hangen, ook als je eerder in dezelfde groep wel alcohol nuttigde betekent dat niet dat je dat altijd wilt. 

Hoe dan ook, gebeurd is gebeurd, daar verander je nu niets meer aan. Wat dat betreft kan je het beste laten gaan. Verder kan je nu enkel nog duidelijk maken dat je dit echt niet op prijs stelt en voortaan van tevoren overal bij controleren of er toch niet ergens alcohol in zit als je het niet zelf klaarmaakt (met het risico dat je omgeving dat niet zo leuk vind en je daar dus een hoop commentaar op krijgt). Als het nu in een restaurant was ofzo, dan kan je misschien proberen te regelen dat zoiets duidelijker op de menu kaart komt te staan zodat andere mensen hun keuze geinformeerd kunnen maken, maar als het gewoon bij vrienden/familie was zou ik het vooral zoeken in zelf een proactievere houding aannemen in navragen wat overal (en dan bedoel ik vooral de niet zo standaard gerechten die je misschien zelf niet zo goed kent of zelf nooit klaarmaakt) in zit voordat je het nuttigt.

Het lijkt me overigens de taak van je zorgverlener om je gerust te stellen over zorgen rondom je zwangerschap, ik zou daar niet mee wachten tot je volgende afspraak, tenzij je jezelf daar wel gerust genoeg voor voelt. 
 
Dankjewel allemaal voor de tips en geruststelling. Ik kan het ondertussen wel wat beter relativeren en maak me niet meer zo'n zorgen. 
 
Terug
Bovenaan