alcohol in zwangerschap

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

Ik ben al een hele tijd bezig om zwanger te raken en het wilde maar niet lukken.
Al die tijd heb ik dan ook geen alcohol gebruikt.
Nou was ik afgelopen week weer eens een dag over tijd dus een testje gehaald en deze was weer negatief.
Nou hadden we die avond een feestje en omdat het dus weer niets was heb ik hier toch ongeveer 7-8 biertjes gehad.
2 dagen later, nog steeds niets, dus maar weer een testje gehaald, alweer negatief.
nou heb ik een week later weer een testje gehaald en ben ik dus zwanger.
Weet iemand of dat dit kwaad kan dat ik dus 2 weken na de conceptie wat gedronken heb.
Heb ik weer. Drink ik bijna nooit en al zeker de laatste maanden al helemaal niet en dan drink ik een keer ben ik dus wel zwanger.
groetjes doortje

Het duurt na de conceptie geloof ik wel 1 of 2 weken voor je baby echt in contact komt met jouw bloed (eerst nog innestelen, contact maken, placenta aanmaken enzo). Dus waarschijnlijk zal het niet zo heel erg zijn, maar hoelang dat precies duurt weet ik niet. Voor de zekerheid: bel even een arts of verloskundige, die weten dat veel beter!
Liefs Phira

Hoi!! Klinkt heel bekend zeg!!
Wij waren op vakantie,ik had mijn NOD daar,had 2 testen meegenomen en allebei negatief toen heb ik dus sàvond gewoon gedronken.
En 2 dagen nadat we thuis waren positief,ik schrok me rot en ben gaan zoeken op internet daar stond bij 5 weken dat je je niet druk moest maken over hoeveel je gedronken had en gerookt.Ik ga daar dus maar vanuit nu drink ik geen druppel meer hoor!! Liefs Mikkie.

Kan echt geen kwaad hoor!
Er zijn zoveel vrouwen die pas na drie maanden weten dat ze zwanger zijn en vanalles hebben gegeten en gedronken. Al die alarmerende onderzoeken naar dit alles, kunnen je behoorlijk onzeker maken. Heel irritant. Tuurlijk moet je erom denken zodra je weet dat je zwanger bent, maar ik denk dat ze het allemaal gewoon heel sterk overdrijven, zodat het iedereen afschrikt. Anders denkt iedereen dat elk weekend een glaasje geen kwaad kan. En das natuurlijk niet de bedoeling.
Zelf heb ik, toen ik eigenlijk al wist dat ik 5 weken zwanger was, nog lekker drie glaasjes wijn gedronken. Ik heb geproost op mijn (ik had nog geen test gedaan, dus 100% wist ik het niet, maar wel voor 99%) zwangerschap en dat het mijn laatste wijntjes waren.
Ik wist dat het nog geen kwaad kon. twee dagen later getest, zwanger.
Toen heb ik drie maanden geen druppel aangeraakt. Daarna nog twee keer een glaasje witte wijn verspreid over de maanden. Maar, vond ik toch zielig voor het kindje (je voelt je toch wat schuldig)  en het was mezelf ook lekker maken.
En, gefeliciteerd he!

Dankjewel voor jullie reacties
Hoop dat het dus ook geen kwaad heeft gedaan.
Ga het toch voor de zekerheid nog met de verloskundige bespreken
groetjes doortje

Hallo,

dat is ook iets waar ik mij zorgen om heb gemaakt!!

Ik heb met kerst wijn gedronken
(nog nooit gedronken, lust ik niet,achteraf had ik dus al kunnen weten dat ik zwanger was, hihi), met oud en nieuw, viel de amoreto niet zo goed, biertje geprobeerd, ook niet, dus overgegaan op spa blauw.

Denk   dat je lichaam het wel aangeeft hoeveel drank het kan hebben, zolang je er maar naar luisterd.

Maar ondanks dat ik niet echt veel heb gedronken, mar toch wel heb gedronken met stappen, maakte ik me ook zorgen.

Zolang er nog geen placenta is staat de kleine puk niet in contact met jou bloed, dus hoef je je geen zorgen te maken!!
Dan heeft ie zijn eigen voedings zakje nog waar ie van leeft!!
Tenminste dat is mij verteld!!

Groetjes Estheren Baby Puk

Ik heb het zelf ook meegemaakt.....overtijd en 2 testen gedaan.....negatief: helemaal los gegaan in het weekend met drank.....op maandag toch weer een test gedaan omdat ik me zo ziek voelde en ja hoor Zwanger!!!!!!!

Ik heb er erg veel moeite mee gehad met dat weekend dat ik zoveel gedronken had...maar heb het naast me neer gelegd het maakt je anders helemaal gek!

Vanaf dat moment niets meer gedronken en ben het de komende maanden ook niet van plan...heb er zoveel over gehoord wat en hoe een ongeboren baby zich moet en schijnt te voelen na een drankje...dat doe ik het niet aan....dan maar een paar maanden op sap leven!!!!! we weten immers waar we het voor doen.

Groetjes Gea

Terug
Bovenaan