ALCOHOL!!!!

Ik bedoel dus: dat af en toe een glaasje geen kwaad kan.

Natuurlijk moet je beter de alcohol laten staan, maar dat er meteen afwijkingen optreden... Nee, dat denk ik echt niet. Ik ben het eens met de strekking van het verhaal hoor, maar ik zou het fijn vinden als er ook eens iets minder paniek werd gezaaid!

Ik drink af en toe een glaasje, de sigaretten laat ik wel liggen overigens, en ik heb voor de rest gewoon gezond geleefd op een normale manier, zonder al te veel te stressen. En de baby in mijn buik doet het echt meer dan prima en zal binnen nu en drie weken geboren worden, met een normaal gewicht en voor zover ik dankzij echo's heb kunnen constateren zonder rare vervormingen enzo. Of ie goed kan leren, merken we later wel, maar dat hoeft niets met alchohol te maken te hebben natuurlijk. Ik wil maar zeggen: de baby gedijt prima bij zijn moeder die relaxed in haar zwangerschap staat. Terwijl ik ook een paar moeders ken die echt ontzettend over alles in de stress schieten (en dat ook proberen op mij over te brengen) en goh, wat raar... juist die zwangerschappen verlopen veel minder vlekkeloos dan de mijne. Zou daar een verband kunnen zitten?

En zo kunnen we nog wel even doorgaan... Ik wil maar zeggen: leef gezond, maar verketter niet alles en iedereen die het een beetje anders doet dan jijzelf. We willen allemaal een gezond kind en hoe we dat bereiken, is toch nog altijd een klein beetje aan onszelf.
 
literatuurstudie is nou niet echt wetenschappelijk verantwoord... dat is dus gewoon concluderen uit wat anderen geschreven hebben. En ja, als je eenzijdig gaat zoeken, kun je dat inderdaad wel zo melden.
Ik zou graag een empirische studie zien met veel respondenten, dat maakt het verhaal een stuk geloofwaardiger.

 
Idd, ik vind die literatuurstudie ook niet zo overtuigend... Je kunt alles concluderen wat je wil. Maar waar zijn de tegenargumenten in het verhaal en hoe worden die tegengesproken? Kortom: paniekzaaierij. En dat ben ik zooooo zat, al die mensen die maar steeds overal paniek over zaaien. Get a life and enjoy your pregnancy en gun dat ook aan anderen. Zucht
 
Dit berichtje is door Nancy geplaatst voor mensen die dit WEL serieus nemen. Als je dit niet doet hoef je ook niet te reageren dat veroorzaakt alleen maar een hoop ergernis...
 
Anoniem: wie zegt dat ik het niet serieus neem? Dat doe ik wel, maar dan hoef ik het er toch nog niet 100 procent mee eens te zijn? Als je niet wilt worden tegengesproken, moet je alle info lekker voor jezelf houden en hier niet komen. Ik heb namelijk nergens in de disclaimer gelezen: reageren is alleen voorbehouden aan mensen die het eens zijn met het bericht dat als eerste wordt geplaatst.
 
Terug
Bovenaan