alicia's verhaal:ziekenhuis,pcos,primolut n,clomid,gonal f,pregnyl

hoi allemaal ik ben alicia en ik ben 29 en ik ben 3jaar en 7maanden samen met me vriend jurriaan ook 29 we wonen samen in amersfoort en me grote hobby is scrapbooking (dat is n hobby met foto's en daar steek ik al mn energie in en daar wordt ik rustig van en hopelijk kan ik straks de fotoboeken door geven) wij hebben al heel veel mee gemaakt samen en apart wij willen al heel lang n kindje voor mij is zwanger worden/zijn en n kindje hebben n obsessie ik wil al vanaf mn 8e al jongmoeder worden n jaartje of 25 was leuk geweest jur is er meer relaxt onder hij zegt altijd komt wel goed hij wil het wel graag maar hij is door de situatie geduldig hier bij wil ik jullie mij verhaal vertellen wat n heel lang verhaal is trouwens

in 2013 hadden jur en ik besloten om te gaan kijken om zwanger te worden maar mn menstruatie had ik maar 2x/3x perjaar dus we maakte n afspraak bij de fertiliteitsarts in amersfoort

ziekenhuis afspraak1:in maart'13 hadden we n afspraak in het amersfoort ziekenhuis daar moest ik me wegen en meten woog 76kilo en 147cm (ja ben n kleine mollige tante maar ben blij met me zelf hoe ik ben) eenmaal in het hok aan de tafel hadden we n gesprek daar zat de fertiliteitsarts en n stagiaire bij en er werden vragen gesteld alleen aan mij (vond ik al vreemd) daarna moest ik me onder kleding uitdoen werd er n vaginaleecho gemaakt tijdens de echo liepen ze de heletijd met elkaar te beppen er over wat ze zagen er werd niks aan me uit gelegd hallo dit is me eerste x echo wil ook weten wat ik zie me vriend zat nog aan de tafel te kijken we keken elkaar vreemd aan kon alleen opvangen dat ik veel eitjes had mocht me weer omkleden eenmaal aan de tafel gekomen lag er n briefje op tafel over overgewicht ze vertelde me dat ik te dik was en dat ik dit maar moest lezen maar er werd nog wel ff bloed geprikt en moest ik weer terug komen was erg nijdig

ziekenhuis afspraak2:31okt'13 uitslag bloed onderzoek we waren weer terug jur had geen fiets dus we waren met de bus eenmaal in het hok begon ze weer over me gewicht en dat het bloed onderzoek niks had opgeleverd om geholpen te worden moest ik 4kilo afvallen dus 72kilo wegen en geen ander ziekenhuis zou me helpen als ik het niet deed want daar moest ik meer afvallen pisnijdig vertelde ik dat ze dit ook wel aan de telefoon konde vertellen en dat we wel op n andere manier zwanger zouden raken vloekend/scheldend zijn we weg gegaan in de bus hadden we het er nog over toen kon ik me nog inhouden maar eenmaal in de straat bij ons huis barste ik in tranen uit vanalles ging door me heen dat het nooit zou lukken enzo jur had t pas later in de gaten en troosten me we hebben het daarna ff tot rust laten komen

afspraak huisarts:sept'14 me huisarts was met pensioen gegaan waar ik de heletijd al bezig was met mn verhaal dus er waren 2 nieuwe gekomen en vrouw en n man ik heb dus de man we hadden n afspraak gemaakt voor n gesprek dus we vertelde mn verhaal het kwam er weer opneer dat ik niet geholpen zou worden en dat ik dus nooit n kind zou krijgen dat zei ik dus ook waarom ben ik hier dan op deze wereld als ik toch niet kan krijgen wat ik hier wil dus jur wilde n second opinion de volgende dag werd ik opgebeld door tegooi ziekenhuis blaricum (de gynaecoloog dr.visser heeft ook n kantoortje in hilversum ziekenhuis) ze vertelde me dat ze ons formulieren zou sturen en die moesten we allebei invullen en wanneer zouden we kunne blaricum is te ver met de trein dus het werd hilversum dus het werd 20sept'14

ziekenhuisafspraak1:20sept'14 eenmaal in het ziekenhuis in hilversum bij de balie tijdens het binnen komen had ik gelijk n goed gevoel en ik was erg rustig op de afspraak we hadden net pas die formulieren gekregen dus die hadden we niet ingevuld maar dat geefde niet zei de vrouw achter de balie dr.visser vraagt wel wat hij nodig heeft voor info eenmaal in het kleine kantoortje ging hij vragen stellen en dingen vertellen dat is dus hoe het hoort uit de email van me dokter bleek dat hij dacht dat ik pcos had hij wilde bloed laten prikken om het te bevestigen hij gaf me n papiertje mee met de tekst zo dat ik kon kijken op internet wat het was dr.visser wou wel mn gegevens hebben van me oude ziekenhuis dus ik moest bij de balie n formulier onderteken zodat ze me gegevens opkonde vragen en we maakte gelijk weer n afspraak voor de uitslag 30okt'14 jur moest zich ook laten testen dat is ook hoe het hoort we hadde gelijk besloten om tegelijk te gaan ik bloedprikken en hij het potje wegbrengen huis heb ik gelijk gegooglet wat pcos was

ziekenhuisafspraak2:30okt'14 in hilversum vertelde dr.visser ons dat jur zn sperma heel goed was niet zoveel vocht maar wel heel veel zaad dus super en aan mij dat ik dus pcos had en dat we de menstruatie gingen op weken met primolut n pillen ik moest 3x daags 10dagen slikken om te kijken of het werkt eenmaal beneden hebben we mn recept opgehaald en ben ik de volgende dag begonnen met de pillen en daarna ben ik gaan bloeden het werkte dus we maakte n afspraak voor in blaricum

ziekenhuisafspraak3:woe19nov'14 bij dit gesprek ging het over dat het gelukt was en dat ik bij mn volgende bloeding dan clomid pillen erbij moest slikken 1x daags 50mg 5dagen lang op mn 3e dag van me menstruatie moest ik beginnen ik werd dus uit mn zelf ongesteld en mocht gaan beginne op dag3 met de clomid

ziekenhuisafspraak4:ma22dec'14 moest ik komen in blaricum (net nog voor kerst ze wilde het eerst in januari doen maar ik zei graag eerder anders gaat het steeds langer duren)voor n echo en bloedprikken hoe het er voor stond helaas kwam mn menstruatie niet dus moest weer primolut n slikken op 7jan'15 t/m 11jan'15 begon ik met clomid maar nu 2x daags 100mg

ziekenhuisafspraak5:di13jan'15 moest komen bij dr.visser in blaricum daar had ik n gesprek over dat als ik zwanger raak wat er dan gebeurd ik kan diabetes krijgen,me kindje is klein,wordt te vroeg geboren en door me lichaamsbouw krijg ik n keizersnee niet leuk om te horen maar we zien wel eerst zwanger worden hij dacht in het gesprek dat het weer niet was gelukt dus dat ik weer opnieuw moest beginne dus ik begon erover luister nou is wat ik zeg (hele aardige man kan veel hebben en kan je alles tegen zeggen) hoe ik het heb uitgerekend moet ik nu n eisprong krijgen o we gingen gelijk naar de balie om n afspraak te maken we maakte nog ff grappen erover dat we niet naar elkaar luisterde en dat hij toegaf dat ik gelijk had afspraak

ziekenhuisafspraak6:do15jan'15 moest ik komen voor n echo kijken naar mn eitjes en of er iets ging groeien ik had 3eitjes links ma19jan'15 1eitje was er nog,do22jan'15 eitje was weg,ma26jan'15 met bloedprikken kwam uit dat ik n eisprong had gehad op di20jan'15 maar helaas niet gelukt daarna werd ik ongesteld uit me zelf op woe4feb'15

op 6feb'15 moest ik weer clomid slikken nu 3x daags 150mg

ziekenhuisafspraak7:di17feb'15 moest ik weer komen voor n echo maar mn eitjes waren klein en vrij20feb'15 waren ze dat nog steeds dus ik moest bloedprikken daaruit bleek toen ik smiddags belde dat ze nog wilde afwachten woe25feb'15 me eitjes waren nog steeds klein weer bloedprikken smiddags gebeld negatief er gaat niks gebeuren moet primolut n gaan slikken vrij27feb'15t/m zo8maart'15, do12maart'15 ongesteld zat14maart'15t/m woe18maart'15 3xdaags clomid

ziekenhuisafspraak8:din24maart'15 echo had n 17mm eitje rechts vrij27maart'15 kreeg ik savonds last van me rechter kant eisprong waarschijnlijk op vrij10apr'15 werd ik ongesteld uit me zelf ma13apr'15 clomid opgehaald in hilversum di14apr 3xdaags clomid slikken ben later begonnen normaal begon ik op dag 3 nu dit x op dag5

ziekenhuisafspraak9:vrij24apr'15 echo eitjes weer klein dins28apr'15 eitjes klein vrij1mei'15 eitjes klein ma4mei'15 echo 1eitje links 17mm do7mei'15 echo nog steeds 1eitje links 17mm di12mei'15 echo eitje was weg waarschijnlijk net gesprongen en weer bloedprikken vrij15mei'15 bellen uitslag prikken gesprongen

di26mei'15 ziekenhuis gebeld er is nog niks gebeurd ff afwachten is t antwoord tot na vrij29mei'15 als ik dan nog niet bloed bellen di2juni'15 ziekenhuis weer gebeld niks gebeurd ze gaan overleggen met dr.menardi fertiliteitsarts uitslag moet langs komen

ziekenhuisafspraak10:do4juni'15 gesprek met dr.menardi clomid pillen werken niet we gaan over op prikken van gonal f of het wordt afvallen en dan kan het zijn dat clomid wel werkt ik zei ik overleg ff met jur en denk er ff overna ja dat is goed zei ze we gaan wel nu bloedprikken om te kijken of je zelf gaat bloeden maar dat was niet het geval vrij5juni'15t/m zo14juni'15 begonnen met 3xdaags primolut n op woe16juni'15 heb ik gebeld dat ik wist wat ik wilde

do18juni'15 t/m ma22juni'15 ongesteld

ziekenhuisafspraak11:vrij19juni'15 gesprek + leren prikken za20juni'15 1edag prikken gonal f 50 tot t/m woe1juli'15

ziekenhuisafspraak12:vrij26juni'15 echo 2xeitjes rechts 9mm

ziekenhuisafspraak13:ma29juni'15 echo 2xeitjes links 10mm

ziekenhuisafspraak14:do2juli'15 echo 2eitjes links 10mm denken niet dat gonal f 50 werkt om door te groeien op do2juli'15 t/m woe8juli gonal f 62half prikken

ziekenhuisafspraak15:ma6juli'15 echo eitje rechts 14mm

ziekenhuisafspraak16:wo8juli'15 echo eitje rechts 18mm laatste x prikken gonal f 62half  do9juli'15 pregnyl prikken sochtens,smiddags om 4uur kreeg ik last van me rechter kant eisprong waarschijnlijk 3dagen te vroeg gaan bloeden 21juli'15 en 3dagen langer t/m 28juli'15 kon me ziekenhuis niet bellen waren 2w verplicht dicht en had ook niks meer in huis dus kon ook niet beginnen met gonal f ze zouden 3aug'15 weer open zijn gelijk gebeld smiddags na de 5e x namen ze op of ik moest afwachten of ik zelf ging bloeden waar ik n hard hoofd in heb of ik kon langs komen voor n echo en bloed prikken afspraak gelijk toch maar gemaakt

ziekenhuisafspraak17:do6aug'15 echo recht zaten er 2 eitjes van 9mm en links zat er 1 van 10mm daarna recept voor primolut n gekregen ze zouden weer met dr.menardi overlegen morge ze was er vandaag niet,medicijne opgehaald en bloedgeprikt vrij7aug'15 gebeld nog te vroeg volgends dr.menardi moet tot 19/22aug'15 wachten of ik zelf ga bloeden (zit er 2maanden tussen dat er niks is gebeurd)moet ik na die datum bellen hoe t gaat ik heb er n hard hoofd in dat ik zelf ga bloeden heb alleen maar negatief mee gemaakt denk dat je ook zo moet denken want in het begin was ik blij opgewekt ik ben zo zwanger en nu zijn we bijna n jaar verder en nog niks blijven doorgaan maar en jur aan horen komt wel goed

 
Dat je überhaupt alle afspraken nog hebt geteld. Hihi. Ik ben de tel al jaren kwijt. Het is natuurlijk wel zo dat PCO heel vaak samen gaat met overgewicht. Dus afvallen geeft je veel meer kans. Is ook gezonder als je straks wel zwanger bent geworden. Ik begrijp alleen niet dat ze nog geen HSG hebben gedaan.  Je hebt nog niet heel veel behandelingen achter de rug, mar ze slaan ook niet aan.

Als ik jou was zou ik proberen een kilo of 10 af te vallen. Dat moet best haalbaar zijn. En dan eens vragen om een HSG.

Je kunt wel boos worden dat het niet lukt ( ik ken je gevoel echt wel) maar je kunt er zelf ook wat aan doen.  Ik heb "klassieke" PCO. Dus met een gezond BMI ook nog problemen. En dat is al lastig genoeg om zwanger te worden .
 
hallo supertje

ja heb alles op papier en in mn agenda en bewaar het ook voor mn scrapbooking

dat weet ik maar afvallen heeft bij mij geen zin (zie onder) nee die heb ik niet gehad alleen die andere het is nu weer afwachten of ik ga bloeden en mag ik weer gaan spuiten en dat gaan ze heel lang vol houden wat ze zeiden clomid moet je ook n half jaar slikken voor ze verder gaan 20juni was me 1e x spuiten dus er kan nog veel gebeuren het slaat wel aan heb ook n eisprong wat ik heb gevoelt nu ook weer maar daarna ga ik weer bloeden

helaas gaat afvallen niet werken ik ben al vanaf kleins af aan dik en heb ik dus al jaren op dieet gezeten en dat heeft niet geholpen heb het anderhalf jaar weer geprobeerd in 2009/2010 met n groot rondje elke dag  joggen en dat werkte ook niet dus zoals je t begrijp vind ik dat ook niet belangrijk dus 10kg afvallen is niet haalbaar met mn lichaam en dus kan ik er zelf weinig aan doen + ik ben met me lichaam wel afgevallen maar gewicht bleef het zelfde als het wel kon heb ik daar geen tijd meer voor zoals me lichaam het wil dan zit ik weer jaren op dieet om afte vallen dus en  ik wordt in okt al 30 voor ik goed ben afgevallen dan tja misschien ben ik wel 40 dan kan het al niet meer en zoals je kon leze ben ik blij hoe ik ben ik eet bijna niet drink wel veel geen alcohol geen druppel en ook geen drugs ik loop de heledag door me werk (schoonmaakster 36u in de week) ik fiets elke dag (naar me werk en terug meer dan n uur) dus beweeg ook genoeg en ben ook klein 147cm weeg nu 79 me lengte is ook n probleem maar ja daar doe je niks aan

en heb zat geleze van mensen die t ook hebben en met medicijne die zijn zwanger geraakt dus we wachten het wel af
 
dat je idd de afspraken hebt geteld. Ben ik mee gestopt. Is aan de ene kant leuk voor in scrapbook. Aan de andere kant... hoeveel doe jij er later mee als je het terug leest? Of evt. je kleintje?

Afvallen... ik heb ook de "klassieke" . Wel in het hoge BMI. Had BMI van 23,5 aan het begin van behandeltraject en is 24,6 geworden toen ik positief testte. Nu 18 maand na bevalling zit mijn BMI op 26,1. Was zelfs een tijdje 28,3. Dus tsja... ik ben nu flink bezig om af te vallen en wil graag voor een 2de. Ik ben in 8 weken gewoon 3,5 kg kwijt... dus waarom zou het jou niet lukken?

Succes met je behandeltraject.
 
Hey Alicia,

Hier ook pcos geen idee of ik klassieke heb maar begreep vanuit het ziekenhuis dat de vorm die ik had nog meeviel...

Helaas hier een bmi van 35 dus te hoog, het afvallen is erg lastig maar ik doe er wel alles aan om dit niet verder op te laten lopen. Ik ben sinds 1 week begonnen met weight watchers echt ik was vanochtend 1,3 kg kwijt en ik heb echt een patatje op afgelopen week dus geen druk what so ever.

Meid ik weet hoe je je voelt ook hier clomid, gonal-f, iui en gelukkig 2 prachtige dochters...dus het kan..

Blijf voldoende bewegen ik wandel en fiets iedere dag en let dan goed op mijn eten dan gaat er echt wel iets vanaf! Ook al duurt die 10 kg 2 maanden of 3 als het er maar afgaat!

Succes met alles
 
Ik lees net dat je al iedere dag beweegt en als je te weinig eet (zoals ik ook steeds deed ) dan gaat het er niet af weight watchers is echt een aanrader voor mensen met pcos #!

Ik ben toen op de landelijke pcos dag geweest in Rotterdam daar zei een professor dit ook schijf van vijf of weight watchers...

Nogmaals succes
 
@ cu2heleen1

het is n fotoboek dus ik zal er heel veel inkijken en me vrienden en familie en me kleintje straks ook

dat heb ik al uitgelegd ga er ook niet steeds over beginnen uitleggen zie vanzelf wel wanneer het wel lukt want het kan ben net begonne met prikke dus we gaan gewoon door
 
@ annemarie34

oke leuk 2meiden n tweeling of apart?

die 2/3maanden duurt bij mij jaren ik weet hoe me lichaam is afvallen heeft geen zin maar aankomen in gewicht is makelijker ga geen dieet doen waar ik overal op moet letten en opschrijven heb genoeg op dieet gezeten verplicht ga het niet weer doen heb genoeg ellende mee gemaakt en nog steeds wil nu genieten en leven gewoon me zelf zijn en ja ik eet minder maar genoeg drink meer en zo hoort het ook
 
Terug
Bovenaan