@ alle aanstaande tweelingmama's

Hoi,
Ik dacht: ik begin even een nieuw topic, dan staan we weer bovenaan =)
Ben trouwens officieel een september mama, maar verwacht (of hoop..) dat ze eind augustus komen, dus snoep van 2 walletjes...
Hier alles ok, volgende week de 20wk echo, die hebben jullie al gehad denk ik? Hoe is het gegaan?
@2wondertjes: leuk! 2 kereltjes! Onze meisjes zijn 2-eiig. We hebben al een zoontje van bijna 3, dus ben erg gelukkig met deze meiden..
@mamaK: een jongen en een meisje, dat dacht ik bij mij ook! Had ik ook wel heel leuk gevonden, hoewel het grote cliché natuurlijk ook hier geldt: als ze maar gezond zijn..

Hoe voelen jullie je verder?

ik voel me prima deze week werk ik voor het laatst dus dan ik lekker genieten van het lekkere weer en om allerei spullen nog aan te schaffen.Babykamer af te maken, kleren wassen en wachten op de volledige kamer die komt pas eerste week van juni.
Voel ze nu ook goed bewegen dus dat is helemaal leuk.

Hoe weet je dat jou meiden twee-eiig zijn dan??
Bij ons zitten de twee mannen in een aparte zak en eigen placenta maar toch zegt de V.K dat ze pas bij de geboorte kunnen zien of ze nu 1 of 2 eiig zijn raar he..
Dus ben wel benieuwd hoe ze dat bij jou weten.

20 weken echo was alles in orde we moesten alleen twee keer omdat een mannentje lekker lag te slapen en weigerde zich om te draaien waardoor niet alles goed gezien werd.
De tweede keer lag ie er helemaal voor dus dat was een mooi gezicht hahah.

Bij 10 weken werd ik plotseling opgenomen in ziekenhuis omdat er teveel afvalstoffen in mijn urine zaten, ik was dus uitgedroogd. We hadden nog geen echo gehad, dus die hebben ze in het z'huis gemaakt. Toen zeiden ze gelijk dat het 2-eiig was, omdat het tussenschot zo dik was. Dit kun je later in de zwangerschap niet (goed) meer zien. Ze haalde er nog een echoscopist bij en die zei ook gelijk dat het echt 2-eiig was. Dus vandaar... Als je er later achterkomt dat het een tweeling is, klopt het inderdaad dat je moet wachten tot de geboorte om te weten of het identieke tweelingen zijn of niet.
Ze zitten inderdaad allebei in een eigen zak, met eigen placenta. Maar dat kan met een 1-eiige tweeling, die zich héél vroeg gedeeld heeft, ook.

Ik 'moet' nog tot eind juni werken, dus ik ben wel benieuwd hoe het kan dat jij al bijna met verlof gaat ;-)

Bij 10 weken werd ik plotseling opgenomen in ziekenhuis omdat er teveel afvalstoffen in mijn urine zaten, ik was dus uitgedroogd. We hadden nog geen echo gehad, dus die hebben ze in het z'huis gemaakt. Toen zeiden ze gelijk dat het 2-eiig was, omdat het tussenschot zo dik was. Dit kun je later in de zwangerschap niet (goed) meer zien. Ze haalde er nog een echoscopist bij en die zei ook gelijk dat het echt 2-eiig was. Dus vandaar... Als je er later achterkomt dat het een tweeling is, klopt het inderdaad dat je moet wachten tot de geboorte om te weten of het identieke tweelingen zijn of niet.
Ze zitten inderdaad allebei in een eigen zak, met eigen placenta. Maar dat kan met een 1-eiige tweeling, die zich héél vroeg gedeeld heeft, ook.

Ik 'moet' nog tot eind juni werken, dus ik ben wel benieuwd hoe het kan dat jij al bijna met verlof gaat ;-)

Ohh oke vandaar dat ze het bij jou al wisten.
Ik zit bij de marine dus dan is er als je zwanger bent al niet heel veel te doen voor je..ivm zware spullen dingen tillen en sporten enz.
En aangezien wij heel veel dagen hebben met varen kon ik nu al met verlof gaan.En daar ben ik erg blij mee.

En ik moet van de V.K in het ziekenhuis met week 30 (vd zwangerschap) stoppen met werken en dat is halverwege juni.

Heb jou vk dat niet gezegd dat je eerder moet stoppen met werken?

Ohh oke vandaar dat ze het bij jou al wisten.
Ik zit bij de marine dus dan is er als je zwanger bent al niet heel veel te doen voor je..ivm zware spullen dingen tillen en sporten enz.
En aangezien wij heel veel dagen hebben met varen kon ik nu al met verlof gaan.En daar ben ik erg blij mee.

En ik moet van de V.K in het ziekenhuis met week 30 (vd zwangerschap) stoppen met werken en dat is halverwege juni.

Heb jou vk dat niet gezegd dat je eerder moet stoppen met werken?

Oops... hadden ze het toch niet helemaal goed gezien 3 weken geleden!!! Gisteren de 20wk echo en daar bleek ineens dat we toch een jongen en een meisje krijgen (dus nu weet ik zeker dat het 2-eiig is!)!! Heel apart...
Gelukkig was met de baby's alles goed en dat is belangrijk!! Nu dus even omschakelen van 2 meisjes, naar 1 meid en 1 jongen =)

Oja, ik stop ook met werken rond 30 weken zwangerschap, dat had de gyn inderdaad al aangegeven..

Ohh wat super toch geweldig......
Pcies nu zijn ze zeker 2 eiige hahahah...

Begin je ook al vocht vast te houden of valt het mee...Bij mijn begint het nu al ...

Terug
Bovenaan