Alle balletjes hooghouden

Hoi. Ik herken je verhaal wel. Mijn man had een hernia rond de tijd dat ik bevallen ben dus na de kraamweek nam ik gelijk bijna alles weer op me. Hij is een diepe slaper, word nooit wakker snachts, kan niet goed tegen het gehuil en werkt avonden en nachten. Hierdoor trek ik ook alles naar me toe om hem te ontlasten en hem zijn rust te geven en daarbij loop ik mezelf helemaal voorbij terwijl dat juist niet moet doen na 2 eerdere postnatale depressies.
Ik kan wel zeggen maak het bespreekbaar maar dat doe ik zelf ook niet ik bikkel gewoon door haha
Geen tips dus maar wel een dikke knuffel omdat ik weet hoe zwaar het is.

Wat zijn jullie lief, dankjulliewel allemaal, voor de adviezen en herkenning ? scheelt al veel!
Ik heb het deels besproken met mijn vriend en aangegeven dat ik echt tegen het werken opzie. Hij gaf aan dat ik gewoon zo veel wil overnemen en doen. En als ik dan voorstel de avond én nacht te doen, zegt hij natuurlijk geen nee. Dus we hebben nu afgesproken dat ik dat niet meer voor ga stellen en dat we afwisselen in de avond en-of nacht fles.
Ook hebben we een schoonmaker jn dienst genomen, die gisteren gelijk kon starten. Heerlijk!

@runningmom, die tranen: zo pittig vind ik die. Soms huil ik gewoon om niks. Maar als mijn vriend er bij is wil ik mij groot en sterk houden. Niet aanstellen, huppakee. Maar, ik realiseer me dat ik dan eigenlijk hetzelfde die als mijn vriend: groothouden en niet eerlijk zijn over hoe je je echt voelt. Stom he hahaha

@poepiemonstermama: een papfles? Die term ken ik nog niet? Ik zat wel te denken aan johannesbroodpitmeel door de laatste fles, is dat een beetje het zelfde?
Grote boodschappen in 1x doen is ook wel handig. Dat ritme heb ik echt totaal nog niet. Ik moet maar gewoon etenslijstjes maken voor de hele week, ipv 'we zien het wel' haha.

@moradora, ? ook een dikke knuffel! Wellicht heb jij ook wat aan de adviezen van de andere lieve moeders!

Even inspelend op het papfles idee. Dat is dus grote onzin dat je kindje daar door op zou slapen. Een nachtfles is hartstikke gezond vokr je kindje en snachts wakker worden is tot 1 jaar helemaal niet zo gek. Johannesbroodpitmeel is trouwens voor reflux babies dus dat moet je zowieso niet geven.

@kim, ik heb vanmiddag gechat met een medewerker van het CB, zij gaven inderdaad aan dat het niet gebruikt wordt om je baby door te laten slapen.
Het is wel verwarrend, want ons contactpersoon van het CB gaf juist aan dat het wél weer kon.. Maar we hebben nu besloten het maar zo te laten!

Even over de papfles, dat mag ook pas vanaf 4 maanden. En het heeft geen zin om te geven, zodat ze doorslapen! Johannesbroodpitmeel is idd voor kinderen die last hebben van reflux, om het dikker te maken.

Ja, hier zijn we het gaan geven zoals op de verpakking (kruidvat of nestle) staat vanaf…zoveel maanden enzenz. Maar dan was de 23.00u fles al weg gevallen en is dat dus de 20.00u fles. En vanaf toen was er ook geen 5u fles meer nodig. Dus is het dan de papfles, of is het juist het weglaten van de 23.00u? In ieder geval was het vanaf toen slapen van 20.00u-08.00u echt een constant ritme. Elk kind is anders en ja die van jullie is inderdaad nu ik terug scroll nog geeneens 4 maanden dus doorslapen is geen múst natuurlijk. Maar pap is níet hetzelfde als JBP nee. Die laatste is meer medisch gebruikt bij reflux. waar pap gewoon pap is om wat verzadigder te laten zijn. Hier helpt het heel fijn, we gaan het wel nu weer afbouwen naar gewone melk en dan tijdje later die hele fles niet meer geven. Ze is nu 10 mnd bijna en eet goed avondeten mee, drinkt nu ook andere dingen ipv de fles. Zoals ik al zei: het is een unieke puzzel en dat vergt wat denken en oefenen en soms ook foutjes of juist onbewust instinctief goede dingen ? als
Je de papfles niet nodig voelt, dan is dat zo want je voelt dat vanzelf. En ja: boodschappen en duidelijkheid in eetschemas/koken vermakkelijkt veel. Want dan weet ieder waar ze aan toe zijn en kan je om de beurt koken oid. Zodra je ouders word veranderd veel maaret wat ritme en balans hoeft dat niet slecht te zijn, ??

Terug
Bovenaan