Alle tips zijn welkom

Sjors is nu dik 7,5 maand oud en ik merk dat hij erg veel last heeft van tandjes die door moeten komen...
(hij heeft er nog geen)
Het maakt niet uit wat ik hem geef voor de nacht: fles, papfles, of een bordje met pap...
Eerst kwam hij altijd rond 02;00 uur en nu meestal rond 04.00/05.00 uur...
Ik heb hierover met het cb gebeld en verteld wat sjors zoal overdag krijgt, hun zeggen ijskoud dat hij geen honger kan hebben en dat geen flesje het snachts hoeft te hebben...
Maar als sjors het s'avond wakker wordt hoor ik soms zijn maagje knorren als ik hem dan 60 cc voeding geef, dan laat hij zich nog terug leggen...
Heb ook al spul voor zijn tandjes gehaald... en smeer dit er regelmatig op, maar het lijkt geen werking te hebben..
Ik ben ook al bij de huisarts geweest om te kijken of hij geen last van de oortjes heeft... ook deze waren schoon...
De dokter zei wel dat ik een paracetemol mocht geven omdat doorkomen tandjes veel pijn doen..
Dus heb dit ook geprobeerd... ook dit had geen resultaat...
Dus wat moet ik nu doen.. troosten laat hij niet toe... hij blijft dan ook uren huilen als hij geen fles krijgt.. als ik een fles met water met een beetje siroop geef is ook niet goed, geef ik een fles melk dan is het prima...
Maar ik ben bang dat als ik nu weer met nachtvoeding begin hier een lange tijd aan vast zit...
Heeft hier iemand ook ervaring mee, is dit een fase?
Hebben jullie nog tips
 
Hey nanjer vervelend dat hij er zo veel last van heeft. Joël heeft in begin ook veel last gehad van zijn eerste doorkomende tandje. Heeft ook minstens 2a 3 weken echt slecht gegeten en gedronken. Ik had een olifantje die was zacht, knisperde en had 2 voetjes als bijtring. Dus joël kon daar mee spelen en goed op bijten. Heeft in die periode ook bijna nachtelijks een flesje gekregen omdat hij het nodig had! Hier was het dus een fase en heb er aan toe gegeven. Nu heeft hij van het weekend flink koorts gehad, veel gehuild en weinig gedronken en tada daar is tandje 3!!!
Ik geef joël als ik een tandje vermoed dentinox druppels. Doe je na een flesje op zijn tandvlees aanbrengen. En daarna geef ik zijn speen. Schijnt hier enigszins te werken.
 
hey nanjer.

ik zeg lekker klein flesje geven! doe ik ook! stan heeft een fase gehad dat hij iplv de 15 uur fles gewoon lekker om 23 uur kwam! nou prima. ieder kind is anders en groeit op zijn manier zo lang sjors niet modder vet is lekker flesje geven en terug leggen daarna. ze groeien zo hard dat kost gewoon veel energie. stan is ook heel druk in zijn spel dus verbruikt ook veel.en als je denk hmmm het word weer een gewoonte de nacht voeding die gewoon afbouwen dan eerst 150 dan 120 dan 100 cc enz enz....

en je gevoel is de beste graatmeter welk buro of arts ook..........
 
Hey!

Lastig hè als je niet precies weet wat het is. Wij hadden ook zo'n hongerwolf en hij heeft tot 10 maanden een dikke fles gehad om 23 uur. Hij kreeg dan vaak rond 7 uur weer. Hij werd altijd wel wakker rond half 3 maar kon toch echt geen honger hebben. Ik probeerde na de laatste fles van 23 uur geen voeding meer aan te bieden, hij had ook geen trek vaak (heb het uit pure wanhoop ook wel geprobeerd) en wilde die fles ook niet. Hij huilde vaak van half 3 tot 4 uur en ging dan weer slapen tot 8 uur. Erg vermoeiend. Ik weet tot op de dag van vandaag niet wat het geweest is.

Zo ineens was het over. Hij huilde niet meer 's nachts en sliep tot 7 uur en soms zelfs langer. Hij was het overgroeid.

Ik zou gewoon rond 23 uur weer een papfles geven. En dan proberen niet te voeden rond 4 uur. Maar ja... als ie echt honger heeft zou ik hem een klein flesje aanbieden met meer water (150 cc) en minder schepjes (3 schepjes). Ik weet uit ervaring dat kinderen een bepaald ritme kunnen aanwennen om steeds op dezelfde tijd wakker te worden. Zo heeft Sven wel eens een tijd dat ie 's avonds rond half 10 ineens wakker is, dat heeft ie dan een paar dagen. Heel vreemd, maar hij heeft dat regelmatig. Ik geef dan weinig aandacht: licht uit laten, speentje, knuffel, kusje en weg wezen weer.

Succes maar, want het is altijd een hele puzzel en het is zo rot als je in de nacht in de weer bent met m. Maar geloof me eens gaat het over.

Liefs
 
Terug
Bovenaan