alleen brood eet ze goed

mijn dochter van 3 wil dus echt alleen maar brood eten.alles al geprobeert maar eten hoemaar (ja als het brood is)gek wordt je ervan.
herkenbaar voor iemand?
iemand een goede tip??
groetjes sabiene

























 
hoi Sabiene

Ja erg herkenbaar dit.
Mijn zoon bijna 2en een half wilt ook niet eten.
Wel op het kdv eet hij fruit en brood ( s'ochtens thuis pap).
Thuis eet hij tussen de middag ook brood wel veel minder maar hij wilt geen avond eten wel brood
Als je dochter niet erg dun is zal ik me geen zorgen maken, doe ik ook niet over mijn zoon.
Jammer voor de vitamine.
Miss kan je der belonen met een danoontje als ze eet. Of je geeft haar extra fruit mijn zoon heeft een ontwikkelings achterstand en kan dus niet praten en begrijpt weinig.. dus als ik zeg je krijgt een beloning als je eet dan weet hij niet waar ik het over heb helaas. Hoop dat je hier wat mee kan, verder dwing maar niet dat kan erger worden zet een bord voor der neus en geef er geen aandacht aan.
Misschien kan je soms een opmerking geven van ... mmm lekker als wij ons boordje leeg hebben hebben we een lekker toetje en die is alleen voor mensen die goed eten zonder haar aan te kijken. Wie weet helpt het! S6 ermeegroetjes Babe1982
 
hoi sabine

ten eerste als ze goed op gewicht en zo is dan je niet heel erg zorgen maken

je zou een groot bord kunnen nemen en dan een paar hapjes eten er op leggen dan lijkt het niet zoveel
en belonen kan idd werken maar niet onder het mom van alleen goede eters krijgen een toetje
want daar kunje ook je kind mee onder uit halen en een negatief gevoel geven
niet dwingen !!!!!!!!
het weg halen als jezelf klaar bent zonder comentaar maar elk hapje prijzen wat toch gegeten is
wat vitamine's betreft .....eet ze fruit ?
fruit kun je ook op brood doen gepureerd of in plakjes
en heb je tussen de middag warm eten al geproberd sommige kinderen vinden dat veel prettiger

succes ik hoop dat je wat aan de tips hebt
als het beter gaat laatje het dan horen ?

gr eugenie


 
Hoi Sabine,

Heel herkenbaar. Onze zoon eet ook graag brood. En warm eten sinds driekwart jaar niet meer. Heel af en toe wel, maar dan eet hij ook voor een week tegelijk.

Wij hebben hier de regel: niet eten 's avonds is prima, maar ook geen vervangende maaltijd. En hij vraagt er ook nooit om. Onze zoon is niet te mager (maar zeker ook geen te dik kind, zit altijd aan de onderkant), maar zolang hij niet afvalt maak ik me niet druk meer. Wel geven we hem extra fruit. En onze zoon is gek op geraspte kaas, dus soms "lokken" we hem met geraspte kaas om warm te eten (wat anderen soms doen met appelmoes).

Wat ik steeds hoor is: maak er vooral geen strijd van. Kinderen hebben 2 belangrijke machtsmiddelen: niet slapen en niet eten. En wij hebben hier ingevoerd: niet eten is prima, maar dan ook niks anders. En hij slaapt nu nog in een babybed, maar als hij straks een groot bed heeft en hij kruipt er uit, prima, maar niet van de slaapkamer af. Het moet geen strijd worden, van in de meeste gevallen winnen ze die toch! En dat moet niet.

Heel veel succes met eten.

Gr. Tamara.
 
Niet op ingaan is eigenlijk het enige wat je kunt doen. Maar druk maken over het eten doe je bij een eerste (of is het je tweede) toch wel. Bij eventuele volgende niet meer.
Als ze 3 zijn kun je een beloningssysteem invoeren. Moeten niet net 3 zijn, maar even een paar maandjes ouder. Dan kun je ook 'eisen gaan stellen' Bij twee hapjes een sticker, en anders niets, ook niet boos worden. Bij 5 stickers mogen ze zelf kiezen wat ze eten, of een mooi kaartje gevenl, of wat langer opblijven, ik noem maar wat.
Zo voer je de eisen steeds meer op natuurlijk.
Wij hebben dit bij onze zoon gedaan, omdat hij ons op een gegeven moment heel bewust aan het uitdagen was. Dit werkte prima, op een dag konden we het achterwege laten. Nu is hij bijna 5 en heeft hij af en toe nog wel kuren, maar dan dwingen we hem wel tot eten, anders treffen we maatregelen. Doet hij wel zijn best krijgt hij een beetje vla in zijn yoghurt, en anders is het pure yoghurt.
Als dit niet meer werkt dan treffen we weer andere maatregelen.
Tja, het blijft bij iedere fase moeilijk, dan dient zich ook weer een andere moeilijke fase aan...
Succes!
 
Ja die van ons is zo nu en dan ook aan het staken met het warme eten , bij ons heeft ze de tijd totdat wij klaar zijn met eten , en heeft ze het met geen vinger aangeraakt , dan krijgt ze daarna ook geen toetje.

Als ze echt honger krijgen dan eten ze vanzelf , is vaak wel moeilijk , want je wil je kind ook niet met honger naar bed sturen , maar als ik haar toch een toetje geef , dan denkt ze oh de volgende keer eet ik ook niet want van mama krijg ik toch wel een lekker toetje.

Gelukkig is het niet elke avond dat ze weinig tot niks eet , maar denk eens aan jezelf de ene keer heb je ook meer trek dan de andere keer, gewoon niet druk over maken , inderdaad zolang het gewicht van je kind goed blijft ,

sterkte goetjessss
 
Hoi allemaal,

oooh wat een feest der herkenning. Ons zoontje van 2,5 eet ook niet of nauwelijks avond eten. Met vlagen werkt hij stamppot naar binnen en patat en pannenkoeken werken ook altijd. ik heb alles al geprobeerd om hem wel aan t eten te krijgen: chanteren, belonen, voor straf geen Dora kijken op TV, geen toetje, wel toetje, helpen koken, noem maar op. Niks werkt dus heb ik maar 1 tip: niet druk om maken komt vanzelf weer. Hij wordt 's nachts ook niet wakker omdat hij honger heeft, is goed op gewicht dus waar zou ik me druk om maken. Zoals ik het hier lees hebben alle kinderen dit en zie ik het maar als één van de vele fasen die vanzelf weer over gaan :)

En bovenal genieten van je kleine!!!

groetjes,
Annelou
 
Onze dondersteen van 2 is precies zo. Avondeten hoeft hij niet meer, tenzij het pannenkoeken zijn. Zelf pasta laat hij staan.
Volgens mij is eht echt een fase en zolang je kind levendig is, komt het allemaal vast wel goed. Dwingen is sowieso geen oplossing. Proberen er geen aandacht aan te geven!
succes!!
 
Terug
Bovenaan