alleen buiten spelen

Hoi,

Hier thuis gaat dat bij ons niet, wij wonen aan een doorgaande weg en er valt ook niet veel te spelen, daarintegen hebben wij en ook onze 2 buren een hele grote tuin waar de kinderen allemaal samen spelen ( 7 kinderen in totaal)
Bij mijn ouders mogen de oudste 2 (9 en 4jr) naar het speeltuintje, dat is het straatje uit en geen grote wegen, de jongste mag dat niet, die gaat met 1 van ons.
Ligt er denk ik idd aan waar je woont en het feit dat jij het hele speeltuintje kan overzien maakt het wel gemakkelijker!

Groetjes MJ

Hoi,

Hier thuis gaat dat bij ons niet, wij wonen aan een doorgaande weg en er valt ook niet veel te spelen, daarintegen hebben wij en ook onze 2 buren een hele grote tuin waar de kinderen allemaal samen spelen ( 7 kinderen in totaal)
Bij mijn ouders mogen de oudste 2 (9 en 4jr) naar het speeltuintje, dat is het straatje uit en geen grote wegen, de jongste mag dat niet, die gaat met 1 van ons.
Ligt er denk ik idd aan waar je woont en het feit dat jij het hele speeltuintje kan overzien maakt het wel gemakkelijker!

Groetjes MJ

Ik sta er af en toe helemaal versteld van hoe jong kinderen al zelf alleen buiten mogen spelen...
Ook al kun je het speeltuintje ofzo zien, je staat toch niet de hele tijd voor het raam?? want dan kun je net zo goed buiten staan...
Tuurlijk ligt het eraan waar je woont. Wij hebben ook een speeltuin tegenover, hier komen bijna geen auto's en zijn veel kinderen. Maar, alles in omringd met water... vind ik dus erg gevaarlijk om kindjes zo jong alleen te laten spelen. En als je toch alle verhalen hoort, blijf ik toch liever nog even kindjes in de speeltuin (ja, de oudste is dan ook pas2) Misschien praat ik tegen de tijd dat hij 4 is ook wel anders. Maar toch. Een paar huizen verder ook een klein kindje, dat altijd alleen buiten speelt, snap er niets van. Ook al zijn haar broertjes erbij, die letten echt niet op hoor. Ze speelt ook gewoon op straat, als er dan eens een auto aankomt (wat echt niet vaak is op een dag) hou ik toch mijn hart vast, want dat kind gaat niet eens aan de kant. Maar ja, iedereen moet maar zelf weten hoe ze de kinderen opvoeden. Maar ik ga nog maar een tijd mee naar buiten...

ik ben het ermee eens dat het eraan ligt hoe en waar je woont...
maaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr........... hier word absoluut niet alleen buiten gespeelt voorom
in de brandgang achter ons huis en achterom geen probleem daar kan ze geen kant op ,aar voorom echt niet
niet voordat ze een jaar of 6 zijn
maar idd het is ieder z'n eigen mening hierover

liefs maurilla

Terug
Bovenaan