alleen drinken uit zuigflesje

Hoi mama's,

Isis drinkt melk en sapje uit een klein zuigflesje, mevrouw weigert te drinken uit een andere (tuit)beker. Met een open beker oefenen we wel, maar dat is meer knoeien en spelen dan drinken. Ook een beker met een zachte tuit of bijv. een rietje wil ze niet. Maar de 'beruchte' NEE fase is hier ook aangebroken. Ik denk dat ze wel kan, maar niet wil! Waar drinken jullie kindjes uit?

x Esther (mv Isis 29-11-2006)

De drankjes als roosvice, sapje, water wordt uit een rietjesbeker gedronken. Maar melk nog gewoon uit een fles, dat weigert ze ergens anders uit te drinken.
Wel grappig want soms houdt ze haar rietjesbeker ook omhoog net zoals de fles, maar dan ligt het rietje boven het drinken en dan komt er natuurlijk niks uit. En andersom doet ze het met de fles die houdt ze dan naar beneden en begint heel hard te zuigen, maar ook dat werkt niet.
Verder denk ik dat het gewoon een kwestie is van wennen. Ik ben al vrij snel, ik geloof na haar eerste verjaardag, van de tuitbeker overgestapt op de rietjesbeker. Dit omdat de tuitbeker ging lekken. Ze was er hier vrij snel aan gewend. Maar net wat ik zeg haar melk drinkt ze alleen maar uit een gewone fles.
Gewone beker doe ik heel soms maar is ook echt een kledderboel.

Groetjes

Mijn zoon (van 24-11-06) drinkt zelf uit een gewone beker. Dat gaat hartstikke goed. Nu moet ik zeggen dat een speciale beker met een rietjes (gewoon een simpele) ook wel erg makkelijk is, maar ik vind het wel handig dat hij ook uit een gewone beker (zelf) kan drinken.

Gr Liesje

hoi hoi,

linsey drinkt water uit een rietjesbeker. melk bij het brood nu uit een gewone beker, soms met een rietje want dan kan ze het zelf en anders gewoon maar dan helpen wij. ze gebruikt een gewone beker net als haar rietjes beker. met als gevolg alle melk over haar heen.
de avondmelk drinkt ze nog uit haar fles

groetjes danielle

Hallo,

Stijn drinkt bij het eten uit een gewone beker, maar dan moeten wij de beker wel vasthouden, anders ligt alles op de grond en tafel. maar als we helpen gaat het heel erg goed en drinkt hij de beker zo leeg. Overdag drinkt hij tussendoor uit een tuit/ antilekbeker. Gelukkig maar, want hij wil er nog wel eens mee gooien. Bij mijn schoonouders drinkt hij regelmatig met een rietje, dat gaat ook heel goed.

Nog even en dan hoop ik dat hij altijd uit een gewone beker kan drinken. Als we nu overdag buiten zijn, dan doe ik er wel gewoon water in en dan kan hij daar een beetje mee oefenen./

Carina

Melk drinkt Efraim nog uit de fles en voor de rest drinkt hij uit een tuitbeker.
Heel af en toe gebruik ik een gewone beker maar ik heb er denk ik te weinig geduld voor!

Iris drinkt bijna altijd uit een hele simpele tuitbeker, ze kan ook goed pakjes sap met een rietje leegdrinken en wat water uit een gewone beker lukt ook wel, maar dan moet die niet te vol zitten.

Elsa drinkt haar melk 's morgens en 's avonds nog uit een fles, de karnemelk tussen de middag uit een gewone beker, maar dan moeten we wel de beker vasthouden anders gaat ze knoeien. En 's middags limonade uit een rietjesbeker omdat ik simpelweg geen zin heb om haar altijd te helpen.
We zijn begonnen met oefenen uit een gewone beker toen ze ongeveer 9 maanden was, eerst vla en yoghurt en toen dat goed ging limonade, dus ze drinkt al vrij lang uit een gewone beker.

Terug
Bovenaan