alleen drinken uit zuigflesje

Wordt ik gelijk nog trotser op mijn zoon van net 1,5 die dus al wel zelf zonder te morsen uit een gewone beker kan drinken.

Wil jullie hiermee niet de ogen uitsteken, maar hij is motorisch gewoon erg snel.
Praten. Dat is waar het hier aan schort, haha. Papa, mama, kaar (klaar), dag en diverse dierengeluiden, maar dan heb je het ook wel gehad. Hoop dat daar binnenkort flinke uitbreiding in komt. Kan niet wachten op die eigenwijze zinnetjes.

Liesje

Lynn drinkt grotendeels van de dag uit een tuit/antilekbeker. Maar s'ochtends bij haar broodje krijgt ze  een flesje optimel. En s'middags/s'avonds bij haar eten  drinkt ze melk  uit een oefenbekertje(gaat nog niet zonder slag of stoot)  

Jasmijn drinkt   de melk uit de fles en de rest uit een beker. Maar die rest is dus eigenlijk alleen water want ik ben allergisch voor geklieder en knoeien doet ze gegarandeert met een beker. Het heeft lang geduurd voor ze dat en beetje kon en ik moet nog steeds wel helpen anders giet ze het achter in haar nek.
Oefenen oefenen oefenen en op een gegeven moment begon ze het interessant te vinden.

groeten Elke

Hoi,

Moet nog even weer reageren. Ik vertelde gister aan mijn man dat er al kindjes waren die zelf uit een gewone beker kunnen drinken. Dus hij zegt: nou dat kan Stijn ook wel. Ik geloofde er niets van, maar mijn man geeft Stijn zijn beker met water en meneer drinkt hem zelf zo op. Zonder te knoeien! Trots dat hij was, en ik natuurlijk ook! Hij heeft daarna nog een beker zo leeg gedronken. Voorloptig houden we het gewoon nog bij tafel de rest van de dag krijgt hij het nog wel uit een tuitbeker, anders zit straks het hele huis eronder.

Carina

Hoi hoi...

Wat een knappe kindjes die uit een beker drinken!!! Billy (28-11) drinkt 2x p dag een flesje melk en voor de rest water uit een tuitbeker/rietjesbeker. Sap uit pakjes met een rietje soms  maar vnl. water. Een heel klein beetje drinkt hij zonder te knoeien uit een beker. En verse jus van mama op t terras met een rietje. Ik ben heel huiverig voor zuigflesjes aangezien ik de grote fout heb gemaakt m'n oudste (3j) zoveel melk als hij wilde uit de fles (de hele dag en soms nacht) te geven... Z'n tandjes zijn volledig aangetast door caries... Ik wil Billy zo snel mogelijk van de fles af, maarja....
groetjes,Priscilla

Hoihoi!
Lara is ook nog gek op d'r zuigflesje, terwijl ze ook kan drinken uit de tuitbeker, antilekbeker en met een rietje. ook een slokje uit een gewone beker of glas gaat redelijk met onze hulp.
Maar we hebben gemerkt dat ze d'r flesje ook nogal eens gebruikt als "troost" en als "gewoonte" om aan te lurken. Dus niet zo zeer omdat ze dorst heeft of vocht nodig heeft; als we toegeven aan haar vraag drinkt ze de ene fles na de andere leeg. Dus we proberen nu gewoon om de fles uit zicht te houden en drinken te geven in de antilekbeker (voorkomt knoeiwerk). Als ze dorst heeft kan ze daar uit drinken, ze weet hoe het moet, dus...
Maar goed, dat gaat nog niet helemaal zonder slag of stoot. Met geduld en doorzettingsvermogen komen we er wel!

Groetjes,
Jacoline.

Thnx voor alle reacties! We zijn flink aan het oefenen (althans Isis)  en wat blijkt Isis kan best goed drinken uit een open beker, beetje aanmoediging er bij en knoeien mag! Vanmiddag dronk ze een open plastic bekertje (van Ikea) met yoghurt helemaal netjes op, zonder amper te knoeien. Ik denk dat het zuigflesje bij Isis idd ook een 'troost'of 'gewoonte' flesje is. We gaan het nu afbouwen, en de drinkmomenten Isis even laten zitten (begrijpt ze heel goed!) met een open beker of met een rietjesbeker. Mss 's avonds nog een klein flesje, maar dat is ook omdat mama dat zo 'knus' vind (is het toch nog even mijn klein baby'tje,

x Esther

Terug
Bovenaan