Alleen een slaapzak. Warm genoeg?

Hoi medemoeders,
Wij hebben een dochter van 13 maanden die al een aantal maanden in een slaapzak ligt. Nu het wat kouder wordt 's nachts vragen we ons af of een winterslaapzak dan voldoende is. Ze kruipt heel het bed door en een deken heeft weinig zin en we zijn ook bang dat ze eronder terecht komt en er   niet onderuit kan komen. Hoe doen jullie dit? Ze heeft gewoon een pyama aan.
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hallo,

Mijn zoontje heeft het zelfde probleem. Ik geeft hem nog
een warm rompertje met lange mouwen erbij aan.
En natuurlijk een lekkere warme winterslaapzak.
Ik heb niet het idee dat hij het koud heeft. Ik denk als ze het koud hebben ze dan ook wel wakker worden.

succes
 
Ruben heeft 's nachts een winterslaapzak van fleece aan MET mouwen, daaronder alleen een rompertje. Als het wat kouder wordt straks, krijgt hij nog een pyjamaatje aan en een dekentje eroverheen. Hij ligt nu onder een lakentje.
Zolang hij niet drijvend in het zweet of steenkoud wakker wordt, heb ik het idee dat het zo wel goed is. Hij ligt idd ook vaak achterstevoren en ondersteboven in zijn bedje, maar nu hij alleen nog onder een lakentje slaapt maak ik me er niet zo druk om.
 
Hoi,
Quinten (14 mnd) heeft ook een winterslaapzak aan. Zonder mouwen.
Daaronder heeft hij een gewoon katoenen pyamaatje aan en dat gaat prima.
Ik voel elke avond in zijn nekje en hij is dan heerlijk warm. Dus dat is prima.
Als het kouder wordt doen we hem een dikkere pyama aan of een romper met
lange mouwen onder de pyama.
Groetjes
 
Hoi hoi medemama's

Wat toevallig, ik ben gister bij het cb geweest en ze zei dat ik mijn dochtertje   (7,5 maand) een katoenen pyamaatje aan moet trekken en een winter slaapzakje en dan helemaal geen lakentje of dekentje, ze zegt dat dit meer als genoeg is, maar toch twijfel ik eraan het lijkt mij toch te koud voor d'r, ik weet ook eerlijk gezegd nog niet of ik dit advies ga opvolgen, dus ik ben ook wel erg benieuwd hoe de andere mama's d'rover denken.

Groetjes super mama
 
Wij hebben voor onze zoon van 13 maanden een CombiSleeper aangeschaft. Die hebben we vorige winter ook gebruikt en dat bevalt super. Geen dekentjes nodig en je weet zeker dat je kindje lekker warm blijft. Een gewone winterslaapzak heb ik nooit geprobeerd, dus daarover kan ik niet oordelen. Gr. Cato
 
Ik heb mijn dochtertje van 15 mnd altijd alleen maar in een slaapzak liggen. Dit is echt heel handig en warm genoeg.
Een vraagje aan de mama hierboven mijn miesje is nu uit de combisleeper 1 gegroeid maar de tweede is nog een beetje te groot hoe pak jij dit aan?

groetjes lily
 
Ons zoontje ligt al heel lang alleen in een slaapzakje. We hadden ook de combi-sleeper, erg mooi, maar die moet toch ook gewassen worden en om er nou meerdere aan te schaffen. Beetje duur.
In de winter draagt hij de dikkere slaapzakken en een oude fleecetrui, met soms een pyama broekje.
Gaat erg goed en zo draagt hij de oude truien ook nog. Alleen een katoenen pyama blijkt vaak wat te koud.
Ik heb wel eens gehoord dat je een slaapzakje niet mag combineren met een dekentje. Zou gevaarlijk kunnen zijn. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan