Alleen een slaapzak. Warm genoeg?

Hoi moeders!

Is dat zo? Dat je een slaapzak niet in combinatie met een dekentje mag gebruiken?

Minoes slaapt altijd met een (katoenen) pyjamaatje aan in een slaapzakje en nu het wat kouder wordt slaapt ze ook onder een dekentje. Wanneer de slaapzak nogal dik is, leg ik haar iets hoger in bed, zodat  het dekentje  tot aan dr middel komt..anders ben ik bang dat ze t  te warm krijgt.  Alleen een slaapzak is voor mijn gevoel zo koud, dus dat doe ik maar niet. Je zou natuurlijk wel de verwarming aan kunnen zetten, zodat de lucht niet zo heel koud is..

Voor alle babietjes en hun moeders "slaap lekker"!

Veel liefs,
Jacomien
 
Mijn dochtertje (14 weken) slaapt in een katoenen pyama, in de winterslaapzak met een laken en deken eroverheen. Als je het allemaal goed instopt onderin is dat geen probleem.
Wij hebben een oud huis met boven alleen enkel glas, dus dat is best koud daar en geef ik haar iets extra's. En nog wordt ze 's ochtends met ijskoude handjes wakker. (vind ik erg zielig...)
Ik heb nooit eerder gehoord dat je geen dekentje over een slaapzak mag gebruiken. Sterker nog; beide kraamverzorgsters hebben me dit zo aangeleerd.
Groeten, Claudia.
 
Terug
Bovenaan